۵۰۰۱۷
۱۷ نظر
۵۰۰۲
۱۷ نظر
۵۰۰۲
پ

قرائتی:

آرایش کردن دختران دانشجو ظلم است

این مفسر قرآن آرایش کردن دختران در دانشگاه را از نظر حقوقی ظلم دانست و گفت: آرایش دختران سبب سلب تمرکز علمی سایر دانشجویان می‌شود.

خبرگزاری رسا : حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با انتقاد شدید از این که برخی از خواص نیز به سبب خودباختگی در برابر علم بیگانگان جایگاه علمی قرآن را نمی‌دانند، گفت: تشبه به کفار حرام است چون به معانی خودباختگی است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در جمع دانشجویان و استادان دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری با انتقاد شدید از این که برخی از خواص به سبب خودباختگی در برابر علم بیگانگان جایگاه علمی قرآن را نمی‌دانند، گفت: متأسفانه یکی از اساتید دانشگاه از دانشجویان خود خواسته است که آیات قرآن را در متن پایان‌نامه و تحقیقات خود نیاورند، بلکه در پاورقی بیاورند تا ارزش علمی کارشان کم نشود.

رییس ستاد اقامه نماز ادامه داد: حرام بودن تشبّه به کفار از دیدگاه مراجع به سبب خودباختگی است.

وی به مقایسه علم قرآن و علم بشری پرداخت و گفت: در علم حقوق هنوز مسأله تجاوز به آبرو مطرح نشده است در حالی که بیشترین تجاوز در جوامع به آبروی افراد صورت می‌گیرد و کسی نمی‌تواند به سبب این‎که فردی از او غیبت و آبروی او را برده شکایت کند، در حالی که حفظ آبرو در اسلام به عنوان یک حق آمده است.

این مفسر قرآن آرایش کردن دختران در دانشگاه را از نظر حقوقی ظلم دانست و گفت: آرایش دختران سبب سلب تمرکز علمی سایر دانشجویان می‌شود.

رییس بنیاد مهدویت کشور با تأکید بر این‎که بی‌هویتی، ما را به بی‌ریشگی کشانده است، از بی توجهی به علوم مطرح در مباحث دینی انتقاد کرد و گفت: عدم تعقل برخی دانشجویان به حدی شده‌ که به بهانه روشنفکری حاضر به تقلید از عالم نیستند، در حالی که مراجع تقلید از اساتید کت‌وشلواری تقلید می‌کنند و هیچ مرجع تقلیدی به بهانه این‎که دلیل تجویز یک دارو را نمی‌داند از دستور پزشک سرپیچی نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: به یک رییس جمهور سردار سازندگی می‌گویند، اما سردار سازندگی ذوالقرنین بود که سدی ساخت که هیچ میخی درون آن فرو نمی‌رفت، به یک رییس جمهور ابداع کننده گفت‌و‌گوی تمدن‌ها می‌گویند در حالی که در قرآن هر چه «قالوا» و «قل» مطرح شده به معنی گفت‌و‌گوی تمدن‌ها است و به یک دولت، دولت عدالت‌محور می‌گویند در حالی که عدالت مطرح را قرآن در حق حیوانات بارکش نیز مطرح کرده است و حتی گفته است اگر ناخنتان بلند بود حق ندارید شیر بدوشید چرا که حیوان را اذیت می‌کند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اعلام کرد: اگر می‌توانید یک حرف تازه بیاورید که در قرآن مطرح نشده باشد. قرآن مطرح کرده است که بهترین غذا شیر مادر است و اکنون پس از مدت‌ها استفاده از شیر خشک، همایش‌های بین‌المللی شیر مادر را برگزار می‌کنند.

وی با بیان این که مهم‌ترین سرمایه ملی خودتان هستید، پس خودتان را باور کنید، تصریح کرد: اکنون سرطان اخلاقی در دانشگاه‌های ما رواج پیدا کرده است و از نظر اخلاقی در حال سقوط هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: هویت خودتان را کشف کنید، قیمت شما بهشت است و به کمتر از آن راضی نشوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 1366

      ای بابا الان یه جوون اینقدر فکرش مشغوله، اینقدر به این فکر می کنه که از دانشگاه فارغ التحصیل شد اصلا کاری پیدا می کنه؟ سربازی رو چی کار کنه؟ ازدواج و تشکیل خانواده کی براش پیش میاد؟ چه جوری می تونه استقلال مالی پیدا کنه... اینقدر فکرش مشغوله که اصلا کلا چیزی به نام تمرکز نداره که بخواد با دیدن آرایش یه دختر از دستش بده!!!

    • اميرح

      ظلم كه چه عرض كنم جفاست
      اصلاح خوبه اما آرايش نه.اونوقت اگر با همين شيوه با همكلاسيش ازدواج كرد و شوهرش توي دانشگاه به يه دختر آرايش كرده ديگه چشم دوخت ميگه چرا نگاه ميكني؟ به پاي هوس بازي و تنوع طلبي مرد ميذاره. نميگه خودش با همين شيوه اون پسر رو بدست آورده! اين ميشه جنگ رقابتي بين زنها. فشار روحي كه بين دخترها زياد ميشه و با همين واسطه حس تنوع طلبي كه در مرد جولان خواهد داد. اين چرخه همچنان ادامه پيدا ميكنه.
      اينكه دختري واسه دل خودش آرايش ميكنه و منظوري نداره همش كشكه.
      ====
      دختراي برازنده و رعناي ايروني و اسلامي منو ببخشند

      پاسخ ها

      • شهرزاد

        منتظر نظر شما بودیم .
        جالبه ما خانم ها هیچ نظری راجع به پوشش شما آقایون نداریم اما نوبت لباس پوشیدن ما که میشه همه مردها خوب بلدن داد سخن بدن و نسخه بپیچن.

      • اميرح

        فرار رو به جلو شهرزاد خانم؟
        اگر در برابر يه تفكر اشتباه عده ايي ساكت بمونند براي اينكه مبادا خودشون به اون تفكر دچار بشن، درسته؟ اينكه خانمها درباره پوشش آقايون نظر نميدن (كه اين جمله رو اصلن قبول ندارم) آيا دليلي بر اين ميشه كه آقايون درباره يه امر اشتباه ساكت بشينن! پيشنهاد ميكنم شما بجاي رو در رو قرار دادن خانمها در اين بحث مقابل من و جنسيتي كردن موضوع، متن كامنت من رو نقد كنيد.
        من انتظار داشتم شما به عنوان يه خانم (كه حتمن جزو همون برازنده ها و رعناهايي هستيد كه عرض كردم) ميومديد و امر اشتباهي رو كه همه ما در باطن به اشتباه بودنش واقفيم رو نا پسند جلوه مي داديم. و يا من رو قانع ميكرديد كه ديدگاهم اشتباست.
        محيط دانشگاه محيطه علمي. راهرو دانشگاه، سِنِ شوو لباس يا آرايش نيست. و اينجور دخترا رو قرار نيست بعد از فارغ التحصيلي توي ژورنال هاي مد استخدام كنند!!
        =====
        شهرزاد خانم آبجي من، اگر نخوايم قبول كنيم كه هر محيط تيپ متناسب با خودش رو مي طلبهه اونوقت مجبوريم كه اون يكي حرف ‌آقاي قرائني كه كلاسهاي مختلط برگزار نشه يا روزهاي كلاسي خانمها و اقايون جداگانه باشه تن بديم! چرا ما خودمون ظرفيت تحمل جمع هاي مختلط رو از خودمون ميگيريم تا يه عده ايي كه شايد هيچ دانشي از تغييرات نسل امروز ندارند بيان و براي ما نسخه بپيچن (به گفته شما)
        موفق باشيد

      • اميرح

        يه نكته ديگه اي رو يادم رفت عرض كنم. اگر از غالب مردهاي متاهل بپرسيد نوع پوششون هموني هست كه خانمشون مي پسنده. شما بهتر از من ديديد كه معمولا خانمها براي آقايون لباس تهيه ميكنند. و حتا اين براي مرد لذت بخشه. پس سليقه خانم ها با پوشش آقايون ارتباط مستقيم داره.
        ===
        اينجا من بايد گله كنم و بگم خانمها اگر اجازه بدن ما آقايون يخورده به ميل خودمون لباس بپوشيم :-) [شوخي كردم] :-))

      • شهرزاد

        امیر ح اونقدر مودبانه جواب دادی که خب لازم دونستم یه معذرت بخوام چون یه کم تند حرف زدم. آخه آدم دیگه اعصابش خرد میشه هرکس راجع به لباس پوشیدن ما زن ها یه چیزی می گه. آدم حس می کنه دیگه حق تصمیم گیری ازش گرفته شده. آدم خسته میشه خب.

      • اميرح

        خواهش ميكنم خانم
        ما آدما هميشه درباره چيزهاي با ارزش باهم حرف ميزنيم. اگر زن و مرد درباره پوشش خانمها صحبت ميكنند بدون مهم و با ارزش ايد

    • یه ایرانی

      این دیگه نوبره واللا!
      اعرف جامعه آرایش رو (تا حد معمول) پذیرفته که حواس دانشجو ها پرت نشه! کارای مهم تری حس به خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توجيه نكن. ما همچين عرفي نداريم. اگر پسرهاي جامعه دانشگاهي چيزي نميگند براي اينه كه فعلا دارن فسض مي برند. پاش بيوفته همين پسرها عمرا همچين دختري رو براي ازدواج انتخاب كنند

      • 1366

        نه کاربر جون اشتباه می کنی. باور کن من هرچی دوست داشتم که توی دانشگاه آرایش می کرده و به تیپش می رسیده الان رفته خونه ی بخت. پسرا هم دیگه عوض شدند. این حرفا مال قدیم بود.

      • بدون نام

        1366 الان به نظر شما من از زمان ناصرالدین شاه دارم برای شما کامنت میذارم؟! 1366 هم سن ایم. بله متاسفانه پسرها عوض شدند که وضعیت بدین شکل دراومده. همه اونایی که شما میگی به خونه بخت رفتن امیدوارم خوشبخت بشند اما آیا آمار طلاق بالا نرفت؟ عمر زندگی ها به زیر 5 سال نرسید؟ آستانه تحمل دختر و پسر کم نشد؟ هر کدوم اون یکی رو مقصر نمیدونه؟ و آرامش در زندگی حکم فرماست؟ من خودم ازدواج دانشجویی داشتم و بعنوان یه پسر پیش خودم فکر کردم که اگر آرایش یک دختر جذبم کنه آرایش یک دختر دیگه منو از این دختری که الان زن من هست دفع میکنه. چشم بسته که توی محیط دانشگاه نمیشه رفت. طبیعیه که چشم همه ما افراد دیگه ای رو هم می بینه

    • اکسیژن

      این حرفا رو من خیلی وقت پیش از آقای قرائتی شنیدم...خیلی دیگه قدیمیه این خبر...دخترایی که اون موقع دانشجو بودن الان احتمالا فارغ التحصیل هم شدن

    • بدون نام

      مشكل اينجاست كه ما نميدونيم چرا وارد فضاي علمي به اسم دانشگاه ميشيم.فقط ميشيم.دانشجو روحش خيلي بزرگتر از اينه كه فستيوال مد راه بندازه تو دانشگاه.

    • دریا

      دخترا فکر میکنن صیادندو پسرا صید وآرایش وسیله ی اوناس. اما غافلنداز اینکه که همچنان مثل قدیما پسرادخترها رو شکار میکنن این تجربه ی بدمن درزمان ازدواجمه .اول فکر میکردم چه خوشبختم که این پسر روعاشق خودم کردم اما خیلی زود فهمیدم اون فقط خیلی خیلی خوش سلیقه بود. این حرفیه که این سالها از همکلاس هام وبقیه بارها شنیدم

    • موافق

      خیلی خوشحالم که هنوز یه کسایی هستند که با آرایش کردن در بیرون مخالف باشند.

      پاسخ ها

      • نیلوفر

        من با اینکه دختر هستم ولی موافقم...کم و بیش....
        آرایش خوبه ولی نه افراط و جلب توجه!!!!!

    • بدون نام

      س

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج