۵۰۰۱۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جاسوسی سایبری؛ مهم‌ترین تهدید مشاغل

گزارش شرکت امنیتی‌ترند میکرو نشان می‌دهد جاسوسی سایبری و باج افزارها، مهم‌ترین تهدیدات سازمان‌ها و مشاغل هستند.

وب سایت سایبربان: گزارش شرکت امنیتی‌ترند میکرو نشان می‌دهد جاسوسی سایبری و باج افزارها، مهم‌ترین تهدیدات سازمان‌ها و مشاغل هستند.

جاسوسی سایبری؛ مهم‌ترین تهدید مشاغل

براساس آخرین تحقیق شرکت‌ترند میکرو که از میان ۲۴۰۲ نفر از سیاست‌گذاران فناوری اطلاعات در سازمان‌های گوناگون، صورت گرفت؛ ۲۰ درصد از سازمان‌های دنیا، جاسوسی سایبری را به‌عنوان خطرناک‌ترین تهدید برای مشاغل خود می‌دانند. ۲۶ درصد سازمان‌ها نیز در تلاش‌اند با رشد تدریجی تهدیدات، خود را همگام سازند. به‌علاوه یک‌پنجم سازمان‌های آمریکا در سال گذشته، متحمل حمله سایبری شدند.

بخش تجاری در ایتالیا، فرانسه و هلند به ترتیب با ۳۶، ۲۴ و ۲۰ درصد، بیشترین هراس را از جاسوسی سایبری دارند. ترند میکرو اعلام کرد علت این امر، ترس از نفوذ هکرها در انتخابات است.
ریموند جینز، مدیر ارشد فناوری این شرکت، می‌گوید: «همین‌طور که انتخابات در سراسر دنیا، برگزار می‌شود، ما شاهد پروپاگاندای سایبری هستیم که در سال 2016، به یک عادت تبدیل شد. این مسئله واکنش‌هایی را در بخش تجاری در پی داشت؛ زیرا این بخش، تلاش می‌کند تا خودش را در برابر نفوذهای سایبری، محافظت کند.» وی افزود: «دولت‌ها، می‌توانند با روش‌های پیچیده و با پیامدهای خطرناک، جاهایی مانند بیمارستان‌ها، تأسیسات و سیگنال‌های ترافیک را هدف قرار دهند.»
در ادامه، ترند میکرو، نوشت هشت کشور از هر ده کشور، افزایش غیرقابل‌پیش‌بینی جرائم سایبری را به‌عنوان یکی از سه چالش مهم در زمینه دفاع در برابر حملات سایبری می‌دانند.
به‌علاوه، باج افزارها، رایج‌ترین تهدید سایبری اعلام شد. 78 درصد از مخاطبان جامعه آماری این گزارش گفتند، حداقل یک‌بار قربانی باج افزارها شده‌اند.
در زمینه تهدیدات سایبری سال ۲۰۱۷، شرکت یادشده پیش‌بینی کرد، فقط ۱۰ درصد سازمان‌ها، باج افزارها را به‌عنوان یک تهدید در سال ۲۰۱۷، می‌دانند؛ اما تعداد باج افزارها، ۲۵ درصد در امسال افزایش خواهند یافت.
درنهایت این شرکت پیشنهاد داد سازمان‌ها باید یک رویکرد امنیتی چندلایه را اتخاذ کنند که بتواند شبکه، وب، ایمیل‌ها، فضای ابری، سرورهای ابری هیبریدی و فیزیکی را در یک نقطه متمرکز کند تا از این طریق، سرعت تشخیص، حفاظت و پاسخگویی بالا رود. این موضوع باید شامل ظرفیت‌های هوشمندی که حفاظت حداکثری را برای جلوگیری از نفوذ، تحلیل رفتار، جلوگیری از اکسپلویت، کنترل اپلیکیشن‌ها، فیلتر محتوا، یادگیری ماشینی، تحلیل سند باکس، مانیتورینگ و پاسخگویی، فراهم می‌کند، بشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج