۵۰۰۲۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

روش های مقابله با آلرژی در کودکان

با شروع فصل بهار آلرژی‌ها وحساسیت‌ها هم شروع می‌شود. با ورود میوه‌های جدید و نوبرانه گرده گل‌ها، گیاهان و ارتباطی که با طبیعت پیدا می‌کنیم آلرژی بیشتر می‌شود.

روش های مقابله با آلرژی در کودکان


مجله شهرزاد: آلرژی فصلی یک مشکل شایع درکودکان و نوزادان است. آلرژی به طور ساده به معنی یک واکنش تغییر یافته است. بعضی از مواقع مکانیسم دفاعی بدن در برابر چیزی که به طور طبیعی بی‌خطر است، واکنش نامتناسبی از خود نشان می‌دهد. به طوری که زندگی روزانه فرد را مختل می‌کند. با شروع فصل بهار آلرژی‌ها وحساسیت‌ها هم شروع می‌شود. با ورود میوه‌های جدید و نوبرانه گرده گل‌ها، گیاهان و ارتباطی که با طبیعت پیدا می‌کنیم آلرژی بیشتر می‌شود.

آلرژی فصلی تقریبا در ۲۰ درصد کودکان وجود دارد. شایع‌ترین علائم آن شامل گرفتگی و آبریزش بینی است. عطسه، خارش چشم و بینی وگلودرد هم از علائم دیگر آن است. سرفه نیز یکی از علائمی است که ممکن است در شب و صبح بد‌تر شود. این علائم در زمان‌های خاصی از سال برای افرادی که به آلرژی فصلی مبتلا هستند، به وجود می‌آید. این علائم ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض فضاهای باز، گرده درختان و گیاهان و چمن و علف‌های هرز به وجود بیاید. بخشی از آلرژی‌ها در اثر گرده‌افشانی گیاهان در فصل بهار است. عادت شایع در کودکان مبتلا به آلرژی مالش بینی خود به سمت بالاست، چون بینی کودک می‌خارد. کودکان مبتلا به آلرژی ممکن است گودی و سیاهی زیر چشم داشته باشند که این ناشی از گرفتگی بینی است.

آلرژی در کودکانی که مبتلا به آسم یا اگزما هستند شایع‌تر از کودکانی است که در معرض دود و آلودگی هوا و حتی حیوانات خانگی هستند. آلرژی کنترل نشده در کودکان می‌تواند آن‌ها را در معرض ابتلا به عفونت سینوس ثانویه، عفونت گوش قرار دهد و همچنین می‌تواند علائم آسم را بد‌تر کند. بهترین درمان برای آلرژی کودکان این است که از آنچه کودک شما را مبتلا به آلرژی می‌کند دوری کنید. از جمله عوامل زیست‌محیطی است که تاثیر زیادی در ابتلا به آلرژی دارد، در مورد آلرژی‌های فصلی بسته نگه داشتن پنجره خانه یا حتی بسته نگه داشتن پنجره ماشین برای جلوگیری از قرارگرفتن در معرض گرده و محدود کردن فعالیت‌ها در فضای باز به‌خصوص در فصل بهار است زیرا درختان در بالا‌ترین حد گرده‌ریزی هستند.

روش های مقابله با آلرژی در کودکان

تغییرات آب وهوا در فصل بهار

در فصل بهار معمولا پیش می‌آید که نیمی از روز هوا بارانی باشد و نیمی دیگر از روز آفتابی باشد. این تغییرات والدین را در پوشاندن لباس مناسب به کودکان‌شان سردرگم می‌کند. در این حالت کودکانی که عفونت تنفسی یا آسم دارند یا دچار سرما‌خوردگی هستند با مشکل مواجه می‌شوند. حتی ممکن است بعد از بازی گرم‌شان شود و عرق کنند و لباس‌شان را در بیاورند. والدین باید در اوایل روزهای بهاری سال راه تنفس کودکان را با شال گردن بپوشانند تا هوای سرد وارد سیستم تنفسی آن‌ها نشود. در فصل بهار والدین کودکانی که زمینه خانوادگی انواع آلرژی و عفونت را دارند، باید با توجه به شرایط آب و هوا لباس مناسب را انتخاب کنند.

مراقب بیماری‌های فصل بهار باشید

در فصل بهار که هوا بهتر می‌شود، رفت و آمد‌ها هم بیشتر می‌شود. در این بین اگر کسی بیماری و سرماخوردگی داشته باشد به راحتی این تماس باعث انتقال راحت بیماری به کودک و شیرخوار می‌شود. توصیه می‌کنیم کسانی که سرما خورده‌اند به کودک نزدیک نشوند. ممکن است سرماخوردگی در فرد بزرگسال خفیف باشد ولی درکودکان علائم و عوارض شدیدتری ایجاد می‌کند.

با توجه با این‌که در فصل بهار هوا به تدریج گرم می‌شود، ویروس‌ها شیوع بیشتری پیدا می‌کنند. معمولا در این فصل مسافرت‌ها به تدریج شروع می‌شود. والدین در فصل بهار در سفر باید خیلی مراقب باشند. درطول سفر که شستن دست‌ها برای‌شان امکان‌پذیر نیست، بهتر است از ژل شست‌و‌شوی بهداشتی استفاده کنند یا همراه خود آب و صابون مایع داشته باشند تا هر جا لازم شد دست‌های خود را بشویند. در طول سفر احتمال افزایش بیماری گوارشی درکودک بیشتر می‌شود. یکی از مشکلاتی که طی سفر ممکن است پیش بیاید ابتلا به تب، تهوع و استفراغ و دل درد است، بنابراین همراه داشتن داروهای ضدتب بعد از ۲ ماهگی مانند استامینوفن لازم است. اگر در این بین کودک دچار اسهال شد، با دادن مایعات کم شیرین کودک را تغذیه کنید تا به پزشک مراجعه کنید.

داروهایی که برای کنترل علائم آلرژی مصرف می‌شود عبارت است از ضد احتقان‌ها و آنتی‌هیستامین‌ها. برای آلرژی‌های فصلی بهتر است برای شروع به استفاده از این دارو‌ها قبل از آغاز آن فصل خوردن دارو را شروع کنید و خوردن دارو را پس از آن هر روز در طول تمام فصل ادامه دهید. اگر آلرژی فرزند شما همیشگی باشد ممکن است به این دارو‌ها در تمام طول سال احتیاج داشته باشد. اگر آلرژی در کودک شما با این روش‌ها بهبود نیافت حتما به پزشک متخصص آلرژی مراجعه کنید.

این توصیه‌ها را جدی بگیرید

  • حتی الامکان کودکانی که آلرژی دارند، هنگام رفتن به پارک‌ها از نشستن روی چمن خودداری کنند.
  • هنگامی که در اتومبیل هستید پنجره‌ها را پایین ندهید.
  • هنگام فصل بهار و گرده‌افشانی گل‌ها و گیاهان، در‌ها و پنجره‌های منزل را ببندید.
  • در منزل از نگه داشتن گل و گیاه در صورت حساسیت شدید خودداری کنید.
  • در منزل از دستگاه تهویه استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بندۀ خدا

      برادرم در پنج سالگي دو سال پشت سرهم به سرفه هاي خيلي بد دچار شد كه مادرم جايي نبود كه او را نبرده باشد آخر با مشورت پزشك سنتي در سال دوم ريشۀ ثعلب را در شير جوشانديم و دو بار خورد كاملاً خوب شد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج