۵۰۰۶۰۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اعلام رسمی ایران به عنوان ضامن آتش بس سوریه

یادداشت نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در خصوص اعلام رسمی ایران بعنوان یکی از سه کشور ضامن آتش بس در سوریه و روند آستانه منتشر شد.

خبرگزاری مهر: یادداشت نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در خصوص اعلام رسمی ایران بعنوان یکی از سه کشور ضامن آتش بس در سوریه و روند آستانه منتشر شد.

یادداشت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد (نیویورک) و بیانیه ضمیمه آن در خصوص اعلام رسمی ایران بعنوان یکی از سه کشور ضامن آتش بس در سوریه و روند آستانه (با فدراسیون روسیه و ترکیه) و درخواست ثبت آن بعنوان سند شورای امنیت منتشر شد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است؛

جمهوری اسلامی ایران با هدف پایان دادن به بحران جاری در سوریه و در چارچوب سیاست اصولی خویش مبنی بر احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور، حل سیاسی بحران از طریق گفت و گو های سوری- سوری و مخالفت با استفاده ابزاری از تروریسم جهت تحقق اهداف سیاسی، اقدامات موثری را بنا به درخواست جمهوری عربی سوریه در ابعاد سیاسی، مبارزه با تروریسم و انسانی، از جمله ارسال کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان سوری، به عمل آورده است.

در راستای بیانیه سه جانبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه در مسکو در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۵ و همچنین بیانیه نشست بین المللی سوریه در آستانه در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۵، جمهوری اسلامی ایران از حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه مسلحانه در سوریه استقبال و همراه با فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان کشورهای ضامن از هیچ اقدامی در جهت تضمین رژیم آتش بس توافق شده در سوریه در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۵ فروگذار نخواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران به جمهوری عربی سوریه کمک خواهد کرد تا نیروهای مسلح آن حکومت و گروه هایی که به درخواست آن، با هدف اعاده نظم در سوریه و مقابله با تروریسم به حکومت سوریه پیوسته اند، از اجرای آتش بس حمایت کنند.

گروه های تروریستی تعیین شده در قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل شامل داعش، جبهه النصره و سایر گروه های وابسته به آن مشمول رژیم آتش بس نمی شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج