جاباما
۵۰۰۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سبزی خور کردن بچه ها قلق دارد

بچه ها معمولاً هنگام غذاخوردن انواع بهانه ها را می آورند تا چیزی نخورند. مشکل اینجاست که اکثر کودکان از خوردن سبزیجاتی که برای سلامتی شان ضروری است طفره می روند.

سبزی خور کردن بچه ها قلق دارد




برترین ها: بچه ها معمولاً هنگام غذاخوردن انواع بهانه ها را می آورند تا چیزی نخورند. اغلب والدین دائماً در حال کشمکش با آنها هستند تا مجبورشان کنند غذایشان را بخورند. مشکل اینجاست که اکثر کودکان از خوردن سبزیجاتی که برای سلامتی شان ضروری است طفره می روند.

سبزی خور کردن بچه ها قلق دارد

۱۰ نکته برای بهبود رژیم غذایی کودکان

۱. اول، بررسی کنید. این یعنی باید به غذایی که کودکتان می خورند دقت داشته باشید. باید به غذایی که درست می کنید و می خورید و همچنین نوع مدیریتی که بر کشمکش های خود با بچه دارید، دقت کنید.

۲. سپس برای رویکردتان برنامه ریزی کنید. قوانین شما باید چه باشند؟ آیا باید عواقبی در نظر بگیرید یا پاداش تعیین کنید؟ ادامه قوانین از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید زود عقب نشینی نکنید. غذا امشب همان چیزی است شما درست کرده اید. آیا برایتان مهم نیست که بگذارید بچه گرسنه بماند ولی آن غذا را نخورد؟

۳. یک منو درست کنید. سعی کنید هر چند هفته یک بار غذای جدیدی وارد منو کنید. اگر بچه از اسفناج بخارپز خوشش نمی آید، دفعه بعد اسفناج خام به او بدهید. شاید لازم شود در چند وعده مختلف، سبزیجات مختلف را به روش های متفاوتی بپزید.

۴. برای موفقیت، چیدمانی داشته باشید. برای آنکه موفق شوید، باید سبزیجات را زیبا بچینید و ببینید که کودکتان از چه مدلی خوشش می آید. اگر میوه ها و سبزیجات را زیبا ببرید و جلو بچه بگذارید، خیلی از آن را خواهد خورد. حتی سبزیجاتی که خودتان دوست ندارید را برایش درست کنید.

۵. بگذارید بچه با شما راحت حرف بزند. بگویید از غذایی که درست کرده اید یک لقمه بخورد و اگر خوشش نیامد، مجبورش نکنید که بخورد. کلماتتان را درست انتخاب کنید و غذاها را دسته بندی یا برچسب گذاری نکنید. مثلاً بجای آنکه بگویید: "خب پس حتماً از سیب زمینی هم خوشت نمیاد" بگویید: "دفعه بعد یجور دیگه می پزمش، مثلاً با دارچین."

سبزی خور کردن بچه ها قلق دارد

۶. برایش توضیح دهید. بگذارید بچه رابطه بین غذاها و اثر آنها را بداند. توضیح دهید که کدام غذاها برایش خوب هستند. اگر با شکم خالی چیز شیرینی خورده و دلش درد گرفته، برایش توضیح دهید که خوب نیست قبل از خوردن غذای خوبی، شیرینی بخوریم. یا بگویید که قبل از آنکه سر امتحان برود، خوب است که صبحانه اش را کامل بخورد. چون مغزش به غذا نیاز دارد.

۷. غذا خوردن را برایش سرگرم کننده کنید. به غذایی که فرزندتان می خورد سبزیجات خرد شده یا چیزهای رنگی اضافه کنید. اسفناجی که خوب خرد شده باشد یا با تخم مرغ همراه باشد، باعث می شود کودک با میل بیشتری آن را بخورد. یا مثلاً روی کرفس، کره بادام زمینی و کشمش بریزید و آن را برایش به "مورچه هایی روی کنده درخت" تشبیه کنید. یا مثلاً او را به دایناسوری تشبیه کنید که درخت های بزرگ "بروکلی" را می خورد.

۸. برایش ضیافتی درست کنید. آبمیوه ها و مخلوط های میوه، روش جالبی برای ترکیب کردن انواع مواد غذایی مفید و میوه ها هستند. از هنر خود در آشپزی استفاده کنید و کمی وقت بگذارید تا خوراکی مورد علاقه کودکتان را درست کنید. آنها هم حتماً به شما کمک می کنند و حتماً آن را امتحان می کنند.

۹. سبزیجات را در غذاهای دیگر پنهان کنید. می توانید سبزیجات را داخل کوفته، دلمه، کتلت، سس ماکارونی، لازانیا یا انواع غذاها بریزید و او اصلاً متوجه آنها نشود. دستور پخت های فراوانی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. این از طرفی به نفع شما هست، زیرا می توانید شکر اضافه، روغن، کره و غیره را با سبزیجات جایگزین کنید.

۱۰. غذاهای بد را محدود کنید. این به دلایل واضحی بسیار مهم است و البته باز هم باید گوشزد کنیم که کودکان ذاتاً از غذاهای شیرین خوششان می آید، ولی قرار نیست شکر مصنوعی بخورند، بلکه باید شکر موجود در میوه ها را مصرف کنند. هرچه شکر بیشتری مصرف کنند، تعادل بدن آنها بیشتر بهم می خورد. شکر اعتیادآور است و باعث می شود که دلشان فقط شکر بخواهد. اگر غذاهای فرآوری شده و سرخ شده برای شما زیان آور است، دیگر ببینید برای کسی که در حال رشد است و بدن کوچکتری دارد، چه مضراتی دارد. میوه ها آنزیم، فیبر و مواد غذایی و ویتامین هایی دارند که آبمیوه ها و آبنبات ها ندارند. پس فقط از میوه های طبیعی استفاده کنید.

هر خانواده ای با دیگری فرق می کند، پس ببینید که کدامیک از روش های فوق مناسب شماست. سبزیجات برای سلامت کودک بسیار اهمیت دارند. پس تسلیم نشوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج