۵۰۰۶۶۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ادامه تیره روزی های آرسنال؛

آیا ونگر به آخر خط رسیده است؟

آرسنال در ادامه تیره روزی های خود، باز هم در سفر به ورزشگاه هوثورنز شکست خورد تا اوضاع برای شاگردان آرسن ونگر، بدتر از قبل شود.

وبسایت نود: آرسنال در ادامه تیره روزی های خود، باز هم در سفر به ورزشگاه هوثورنز شکست خورد تا اوضاع برای شاگردان آرسن ونگر، بدتر از قبل شود.

به گزارش وبسایت نود، کریگ داوسون توانست دو گل مشابه را با ضربه سر درون دروازه آرسنال قرار بدهد و هال رابسون کانو مهاجم ولزی و تعویضی وست بروم نیز، یک گل دیگر به ثمر رساند و کلکسیون ناکامی های شاگردان آرسن ونگر را در فصل جاری تکمیل کرد. آرسنال در این بازی یک تیم بسیار آشفته، بی برنامه و ضعیف در کلیه خطوط به ویژه در امور تدافعی نشان می داد. شاگردان تونی پولیس هر گاه که اراده می کردند، دروازه آرسنال را تا آستانه فروپاشی پیش برده و خط دفاعی این تیم را از پای در می آوردند.

این روزها جو حاکم در داخل و خارج تیم آرسنال اصلاً مناسب نیست. اگر چه شعارهای بسیاری از هواداران آرسنال علیه آرسن ونگر و درخواست آنها برای خروج وی یک اتفاق جدید محسوب نمی شود اما نکته مهم این است که هر روز، مخالفان ونگر افزایش یافته و دست بالاتری را پیدا می کنند. حالا دیگر این شعارها به بازی های بیرون خانه آرسنال نیز سرایت کرده و حتی کمپین های مخالف ونگر، به طرز گسترده ای اقدام به پخش پوسترها و بالون هایی با پیغام خروج این مربی فرانسوی، به شدت فعال هستند.

آیا ونگر به آخر خط رسیده است؟

بسیاری از آرسنالی ها پیش از شروع بازی نیز در ورزشگاه هوثورنز و البته در فضای مجازی، یک بار دیگر مخالفت خود را علیه آرسن ونگر اعلام کردند و مسلماً بعد از شکست تحقیر آمیز ۳-۱ مقابل وست بروم، این مخالفت ها رنگ و بوی جدی تری نیز به خود گرفتند. حین برگزاری این بازی، شاهد جنگ بالون ها بودیم و دو دستگی هواداران آرسنال حتی در آسمان نیز مشاهده می شد. دو بالون با دو پیام متفاوت در مخالفت و سپس حمایت از ونگر، گواه این اوضاع بلبشو در سکوها است.

هر کسی که لیگ برتر را در فصل جاری دنبال کرده، به خوبی آگاه است که تخصص اصلی تیم وست بروم، گل کردن ضربات کرنر بوده ولی خط دفاعی آرسنال هیچ طرح و برنامه ای را برای مهار مدافعان پیش تاخته وست بروم نداشت و کریگ داوسون از طریق ضربه کرنر، یک گل زود هنگام به ثمر رساند تا شیرازه آرسنال را از هم بپاشد. همین گل موجب افزایش اضطراب نزد توپچی ها شده و تا پایان مسابقه نیز قادر به غلبه بر آن نبودند.

آیا ونگر به آخر خط رسیده است؟

از ۱۰ گل اخیر خانگی اخیر وست بروم، ۸ گل از طریق ضربات شروع مجدد زده شده است. وست بروم برای سیزدهمین بار در این فصل لیگ برتر، از طریق ضربه کرنر به گل دست یافت. اگر چه کریگ داوسون مدافع پیش تاخته وست بروم برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ گلزنی کرد اما مدافعان بگی ها برای دهمین بار در فصل جاری توانستند دروازه حریفان را فرو بریزند. گرت مک اولی مدافع وسط ۳۷ ساله وست بروم با آمار خارق العاده ۶ گل زده و جانی اِوِنز نیز با یک گل زده، سایر مدافعان گلزن بگی ها در این فصل محسوب می شوند. می توان گفت که وست بروم نیز همچون رئال مادرید، از سرخیو راموس های گلزنی بهره مند بوده اما آرسن ونگر و یارانش هیچ تدبیری برای مهار آنها به خرج ندادند.

آیا ونگر به آخر خط رسیده است؟

البته باید آرسنال را بدشانس هم بدانیم زیرا دو بازیکن کلیدی توپچی ها در این بازی یعنی پیتر چک و الکسیس سانچز دچار مصدومیت شدند. پیتر چک که قادر به ادامه بازی نبود، جای خود را به داوید اوسپینا داد و عملکرد دروازه بان کلمبیایی چندان چنگی به دل نزد. به نظر می رسد که به تازگی، یکی از راه های مقابله با بازیکن های فوق تکنیکی، توسل به خشونت است. همان طور که آنتونیو کونته سرمربی چلسی به خشونت یاران منچستر یونایتد علیه ادن هازاد اعتراض داشت، حالا آرسن ونگر نیز باید از خشونت بازیکنان وست بروم به روی الکسیس سانچز ناراحت باشد.

مصدومیت مچ پای الکسیس سانچز باعث شد تا او به جز گل زیبایی که به ثمر رساند، در جریان بازی محو گردد. این روزها صحبت های ضد و نقیضی درباره تمدید یا جدایی ستاره شیلیایی آرسنال به گوش می رسد ولی هم الکسیس سانچز و هم مسوت اوزیل، ادامه حضور خود در آرسنال را به طور تلویحی به تمدید قرارداد آرسن ونگر منوط کرده اند. بدون شک جدایی الکسیس و اوزیل ضربه مهلکی را به آرسنال وارد خواهد کرد کما این که در بازی مقابل وست بروم، مصدومیت الکسیس و غیبت اوزیل، عملاً میانه میدان توپچی ها را فلج ساخت.

آیا ونگر به آخر خط رسیده است؟

یکی از بازیکن هایی که پس از این بازی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، تئو وولکات بود. او در حدود ۶۵ دقیقه حضور در زمین، هیچ کار خاصی را برای تیمش نکرد و در نهایت نیز جای خود را به اولیویه ژیرو داد اما این بار، ژیرو نیز نتوانست تعویض طلایی ونگر لقب بگیرد. البته این بازی هم یک تعویض طلایی داشت که بازیکنی از تیم وست بروم بود. هال رابسون کانو پس از ۷۵ ثانیه حضور در زمین و دو لمس توپ، گل دوم تیمش را به ثمر رساند و سرنوشت بازی را تغییر داد. تونی پولیس سرمربی وست بروم یک بار دیگر نیز ثابت کرد که راه شکست دادن آرسن ونگر را به خوبی می داند. تعویض عجیب ونگر در اواخر بازی و بیرون کشیدن الکسیس سانچز نیز عصبانیت هواداران آرسنال را به اوج رساند.

آرسنال در این روزها فقط توانایی غلبه بر تیم های دسته پایین همچون ساتن یونایتد و لینکولن سیتی را دارد. هر بار که توپچی ها شکست می خورند، این پرسش با قاطعیت بیشتری مطرح می شود که آیا بالاخره موسم جدایی آرسن ونگر فرا رسیده است؟ سرمربی فرانسوی آرسنال پس از باخت به وست بروم گفته که تصمیم خودش را گرفته اما فعلاً این تصمیم را افشاء نخواهد کرد هر چند که روزنامه Sunday Express فاش ساخت که ونگر تا یک سال دیگر نیز در آرسنال باقی می ماند.

آیا ونگر به آخر خط رسیده است؟

جیمی ردنپ کارشناس فوتبال انگلیس می گوید که ونگر در بسیاری از موارد سپر بلای بازیکنان خودش شده و تقصیرها را به گردن گرفته در حالی که بسیاری از بازیکنان آرسنال نیز در این شکست ها مقصر بوده و نمایش بسیار ضعیفی را به ویژه در دیدار با وست بروم نشان دادند. مارتین کیون مدافع اسبق آرسنال نیز معتقد است که هرگز اوضاع ونگر در این تیم به بدی این روزها نبوده است.

۴ باخت طی ۵ بازی اخیر لیگ برتر باعث شده تا آرسنال برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نیز با دشواری زیادی رو به رو شود. این روند نتایج آرسنال تاکنون در دوران مربیگری ونگر سابقه نداشته و برای اولین بار از ماه مارس۱۹۹۵ (تحت هدایت استیوارت هیوستون)، توپچی ها به چنین وضعیت اسفناکی دچار شده اند. تا دو فصل پیش، آرسن ونگر در واکنش به منتقدانی که عدم قهرمانی در لیگ برتر را یک ناکامی می دانستند، صحبت از قهرمانی در جام حذفی می کرد. پس از ناکامی در جام حذفی، باز هم ونگر در پاسخ به منتقدان، دستاورد صعود به لیگ قهرمانان اروپا طی ۲۰ سال اخیر را به رخ می کشید اما به نظر می رسد که امسال، شانس زیادی برای کسب این سهمیه و صعود به لیگ قهرمانان نیز وجود نداشته باشد. آخرین دلخوشی آرسنالی ها، جشن «سن تاترینگام» بود که با توجه به نتایج تاتنهام، بعید است که آرسنال بتواند بالاتر از رقیب خود در جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته و این موفقیت مجازی را جشن بگیرد.

آیا ونگر به آخر خط رسیده است؟

هر روز کف مطالبات هوداران آرسنال کاهش می یابد و حتی همان خواسته های حداقل نیز، کم و کمتر می شوند. حالا دیگر تنها فخر فروشی ونگر، مالکیت توپ ۷۷ درصدی آرسنال است. آرسنال اکنون ۵ امتیاز با مکان چهارم جدول فاصله داشته و در صورت پیروزی منچستر یونایتد در این هفته، به جایگاه ششم سقوط خواهد کرد. اوضاع کنونی آرسنال شباهت بسیار زیادی با اوضاع این تیم در پاییز سال ۱۹۹۶ دارد، همان روزهایی که مسئولان باشگاه تصمیم به برکناری Bruce Rioch گرفته و ونگر را جانشین وی کردند.

آیا ونگر به آخر خط رسیده است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج