۵۰۰۷۶۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سفر وزیر کشور به قزوین برای مقابله با ریزگردها

وزیر کشور در سفر به استان قزوین برای جلوگیری از بیابانی شدن اراضی این استان گفت: تدابیری از سوی دولت اندیشیده شده و در این زمینه ۷ میلیارد تومان برای بیان‌زدایی اختصاص یافته است.

خبرگزاری فارس: شهرستان آبیک بیشتر چندی است که با مشکل ریزگردها روبه‌رو بوده که منشأ مختلفی دارد و از جمله این منشأها می‌توان به دشت جنوبی این شهرستان که همان دشت الله‌آباد است، اشاره کرد.

در سفر رئیس جمهور و هیأت همراه به استان قزوین پنج پروژه زیست محیطی اولویت‌دار معرفی شد که دو پروژه برای دشت جنوبی شهرستان آبیک تعریف و اعتبارات مطلوبی هم برای پدیده بیابان‌زدایی اختصاص داده شد.

در سفر رئیس جمهور اعتبار مناسبی برای کاشت گونه‌های مناسب در اراضی بیابانی جنوب شهرستان آبیک اختصاص یافته که می‌تواند راهی مناسب برای کنترل و مهار بیابانی شدن باشد.
سفر وزیر کشور به قزوین برای مقابله با ریزگردها

مردم شهرستان آبیک از دست ریزگردها در امان نیستند و برای مقابله با آن همیاری و همکاری مسؤولان را می‌طلبند.

با توجه به هفته درختکاری علی رحمانی فرماندار آبیک اذعان کرده بود که در زمینه ایجاد فضای سبز و درختکاری در شهر آبیک ضعیف عمل شده است که این مهم ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد تا با توان و قدرت نسبت به بیان‌زایی اقدامات لازم را اتخاذ کرده و سرانه فضای سبز را در این شهرستان توسعه دهند.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در سفر خود به استان قزوین که صبح امروز برای بازدید از چند طرح کشاورزی و آبیاری نوین به استان قزوین سفر کرده است در این بازدیدها بر لزوم مقابله با پدیده ریزگردها و جلوگیری از بیان‌زایی مطالبی بیان کرد.

وی خواستار کاشت نهال در اراضی دشت الله‌آباد بویین‌زهرا شد تا با این روش بتوان با ریزگردهایی که بلای جان مردم این منطقه شده است، مقابله کرد.

وزیر کشور در بازدید از طرح‌های نوین آبیاری در روستاهای جهان‌آباد و قدیم‌آباد اظهار داشت: اجرای کاشت نهال در اراضی منطقه بویین‌زهرا می‌تواند از بیابانی شدن این منطقه جلوگیری کند چراکه بیش از یک هزار از اراضی این شهرستان در حال بیابانی شدن است و تدابیر مسؤولان را برای مقابله با این پدیده می‌طلبد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به موضوع کم‌آبی در بسیاری از مناطق استان قزوین عنوان کرد: هم اکنون کشور در شرایط و بحران کم‌آبی قرار دارد که باید برای جلوگیری از این بحران، کشاورزان با اجرای درست طرح‌ها و پروژه‌های کشاورزی، به سیستم‌های نوین روی آورند.

وی طی بازدیدهای امروز خود در دشت‌الله آباد حضور یافت و با کاشت یک نهال در این منطقه خواستار جلوگیری از بیابان‌زایی شد.

وزیر کشور اضافه کرد: برای جلوگیری از بیابانی شدن اراضی استان قزوین تدابیری از سوی دولت اندیشیده شده که در این زمینه هفت میلیارد تومان برای بیان‌زدایی اختصاص یافته است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه وزارت کشور برای مقابله با پدیده ریزگردها و بیابان‌زایی تدابیری اندیشیده است، ادامه داد: برای پیشگیری با این پدیده‌ها حمایت‌های لازم و همکاری‌ها صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: استان قزوین دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای بوده و دارای اراضی کشاورزی مرغوبی است که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج