۵۰۱۰۷۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اسکان ۳۸ هزار نفر مسافر نوروزی در شاهرود

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی شاهرود، اسکان مسافران نوروزی در شهرستان را مطلوب خواند و گفت: ۳۸هزار نفر طی تعطیلات نوروزی از ۲۵ لغایت ۲۹اسفندماه در شهرستان شاهرود اسکان یافتند.

خبرگزاری مهر: حمیدرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار ضمن بیان اینکه برای تبدیل تعریف استان سمنان از معبر به مقصد نیازمند ایجاد زیرساختهایی است که بتواند به افزایش ماندگاری مسافران کمک کند که در این بین شاهرود با داشتن ظرفیت های گردشگری و جاذبه های طبیعی از این نظر می درخشد، ابراز داشت: از تاریخ ۲۵لغایت ۲۹اسفندماه ۲۰۱نفر از موزه های این شهرستان بازدید کردند که در این بین باید گفت موزه ها طی ایام تعطیل باز هستند لذا این امر فرصت خوبی است تا بتوان بار دیگر با تاریخ و فرهنگ شهر تجدید خاطره کرد.

وی افزود: طی ایام تعطیل از مجموعه های بسطام چهار هزار و ۶۶۰نفر و از مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی یک هزار و ۱۵۰نفر بازدید کردن که این امر نشان می دهد دو قطب شاخص گردشگری در شاهرود به عنوان پتانسیل گردشگری توانست عملکرد مطلوبی را به نمایش بگذارد که پیش بینی می شود آمار بازدید کننده ها از مجموعه های عرفانی شهرستان به نسبت سال قبل افزون تر شود.

رئیس میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت های گردشگری به ویژه از نظر داشته های طبیعی است، ابراز داشت: طی پنج روز شروع تعطیلات نوروزی پنج هزار و ۲۰۰نفر از جاذبه های طبیعی و دو هزار و ۷۰۰نفر از جاذبه های دست ساز شاهرود بازدید کردند.

حسنی در ادامه تصریح کرد: شاهرود به عنوان سرزمین چهار اقلیم با داشتن جاذبه های طبیعی مانند نگینی در استان سمنان می درخشد که امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت های گردشگری در حاشیه شهرستان به ویژه در روستاها بتوان به رونق اقتصادی جوامع بومی و محلی کمک کرد.

وی با بیان اینکه شاهرود ۱۲۸ اثرتاریخی ثبت شده دارد، ابراز داشت: در مجموع شهرستان با هشت منطقه نمونه گردشگری، ۱۶روستای هدف گردشگری و بیش از ۱۲۸اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی درحالی میزبان مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود که در راس آنها مجموعه تاریخی بسطام، شیخ ابوالسحن خرقانی، آبشار و شهر زیبای مجن، موزه های شاهرود، بسطام و آب و همچنین جنگل ابر در ایام نوروز پذیرای گردشگران و دوستداران جاذبه های طبیعی خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج