۵۰۱۶
۳ نظر
۵۰۱۶
۳ نظر
۵۰۱۶
پ

پشت صحنه‌ زندگي هنرپيشه‌هاي سينما

رژیم سوپراستارها را داشته باشید

حتما براي شماپيش آمده كه با ديدن يك ستاره سينما پيش خودتان بگوييد چطور اين‌ها اينقدر اندام متناسبي دارند و حتي شايد بابت اين تناسب اندام بد و بيراهي هم نثارشان كنيد! در اين مقاله نگاهي خواهيم داشت به بخشي از تمرينات ورزشي و رژيم‌هاي غذايي تعدادي از ستارگان هاليوود.

رژیم سوپراستارها را داشته باشید

رژیم سوپراستارها را داشته باشید

حتما براي شماپيش آمده كه با ديدن يك ستاره سينما پيش خودتان بگوييد چطور اين‌ها اينقدر اندام متناسبي دارند و حتي شايد بابت اين تناسب اندام بد و بيراهي هم نثارشان كنيد! اما واقعيت اين است كه اين افراد مثل مردم عادي اگر مراقب غذاخوردن خود نباشند و مرتب و حرفه‌اي ورزش نكنند مثل بسياري از افراد ديگر چاق شده و تناسب اندام خود را از دست مي‌دهند. چيزي كه براي يك ستاره سينما به منزله خودكشي حرفه‌اي است. در اين مقاله نگاهي خواهيم داشت به بخشي از تمرينات ورزشي و رژيم‌هاي غذايي تعدادي از ستارگان هاليوود. با خواندن اين مطلب خودتان متوجه مي‌شويد كه اين افراد براي داشتن اندامي متناسب چقدر مرارت مي‌كشند.


رژیم سوپراستارها را داشته باشید

Daniel Craig

رژيم غذايي آقاي باند

جديدترين مامور۷۰۰ سينما بدون شك فيزيكي‌ترين و عضلاني‌ترين جيمز باند تاريخ سينما را به تصوير كشيده است. كريگ براي اين‌كه از هر جهت آماده بازي در نقش باند باشد برنامه ورزشي و غذايي بسيار سنگيني را اجرا كرد كه نتيجه فوق‌العاده‌اي را در پي داشت. برنامه غذايي او سفت و سخت اما به حد كفايت انعطاف‌پذير بود. او از ساعت ۲ بعدازظهر به بعد ديگر كربوهيدرات‌هاي ساده مثل شكر يا قند نمي‌خورد. در ضمن از ساعت ۵ عصر به بعد هم كربوهيدرات نشاسته‌اي مثل سيب‌زمينی، نان یا برنج نمی‌خورد. او روزانه ۲ لیتر آب و ۲ نوع میوه مختلف می‌خورد.برنامه غذایی او از ۳ وعده غذای اصلی و ۲ میان وعده تشكیل می‌شد. صبحانه او معمولا شامل ۲ عدد تخم مرغ و ۲ عدد نان، و ناهار و شام گوشت قرمز یا ماهی به اضافه سبزي‌هاي پخته مي‌شد. كریگ با كمك این رژیم غذایی و یك برنامه تمرینی۵ روز در هفته سطح آمادگی جسمانی خود را در حدی افزایش داد كه توانست در ۲ فیلم كازینو رویال و ذره‌ای آرامش الهی تقریبا در تمام صحنه‌های زد و خورد و اكشن بدون استفاده از بدل، بازی كند.


رژیم سوپراستارها را داشته باشید

Hugh Jackman

صبح‌ها چه ساعتي بيدار مي‌شود

جكمن، يكي از پرطرفدارترين سوپراستارهاي حال حاضر هاليوود است كه در سال ۲۰۰۸ به‌عنوان جذاب‌ترين مرد روي كره زمين انتخاب شد. اين بازيگر مطرح فيلم‌هاي اكشن كه عمده شهرتش را مديون بازي در سري فيلم‌هاي مردان ايكس است براي رسيدن به اندام ورزيده و متناسب براي فيلم‌هاي اكشن و مهم‌تر از آن حفظ اين شرايط بدني، رژيم غذايي و تمرينات ورزشي دشواري انجام داده. جكمن ۴۳ ساله به‌طور معمول، ۵ بار در هفته روزي يك ساعت و نيم ورزش مي‌كند. تمرينات او بيشتر بر مبناي دويدن روي تردميل و كار با دستگاه شبيه‌ساز قايقراني و پارو زدن است. رژيم غذايي او مثل بسياري از ورزشكاران حرفه‌اي بيشتر بر محور خوردن مواد‌غذايي پروتئيني با حجم بالاست و چه ماده غذايي پروتئيني بهتر از سفيده تخم مرغ. برنامه جكمن به اين صورت است كه هر روز ساعت ۴صبح از خواب بيدار مي‌شود و چند سفيده تخم مرغ خام مي‌خورد. سپس هر ۳ساعت يك‌بار بازهم سفيده تخم مرغ مي‌خورد.


رژیم سوپراستارها را داشته باشید

Gwyneth Paltrow

رمز لاغري او پس از بارداري

بعد از چند سال كم كاري به دليل بارداري و سپس مراقبت از كودك خردسال، اين ستاره دهه ۹۰ هاليوود با بازي در فيلم‌هاي آيرن من يك و ۲مجددا به صدر جدول ستارگان هاليوود جهيد. اتفاقي كه كمتر كارشناسي آن را پيش‌بيني مي‌كرد. پالترو مدت‌هاست، از يك رژيم ماكروبيوتيك پيروي مي‌كند كه در آن مبنا مصرف غذاهاي فرآوري نشده است. اما بعد از بارداري و تولد نخستين فرزندش اپل رژيم غذايي او تغيير كرد بعد از تولد اپل او گرايش عجيبي به خوردن سيب‌زميني سرخ كرده، پنير گريل شده و ماست پيدا كرد. او در وب‌سايتي كه براي صحبت درباره جزئيات رژيم و برنامه‌هاي سم‌زدايي راه‌اندازي كرده نوشته:«من علاقه زيادي به روزه‌ گرفتن و سم‌زدايي دارم و سالي چند بار براي دفع سموم و بهبود شرايط روحي و جسمي روزه مي‌گيرم. »او براي سم زدايي از برنامه معروفي به نام استاد پاكيزگي استفاده مي‌كند كه شامل ليمو، فلفل قرمز تند، شربت افرا و آب است.


رژیم سوپراستارها را داشته باشید

Scarlett Johansson

از عشق به فست‌فود تا پيتزاي سبزي‌ها

اين بازيگر جوان ۲۷ ساله به‌رغم سن و سال كمش سابقه حرفه‌اي درخشاني دارد و اكنون يكي از پول‌سازترين و محبوب‌ترين سوپراستارهاي هاليوود محسوب مي‌شود.اين بازيگر ۲ رگه دانماركي- آمريكايي به گفته خودش برخلاف بسياري از بازيگران هاليوودي چندان در قيد ورزش مداوم و رژيم غذايي سفت و سخت نبوده و حتي در چند نوبت به‌شدت اضافه وزن داشته است. اما بازي در فيلم اكشن آيرن من ۲ در كنار رابرت داوني جونيور و گوينت پالترو شرايط را تغيير داد. او در اين فيلم نقشي بسيار پرتحرك و سنگين برعهده داشت و همين قضيه او را وادار كرد تمرينات ورزشي و رژيم غذايي سنگيني را دنبال كند. او ۷روز هفته روزي ۹۰ دقيقه انواع و اقسام تمرينات هوازي، استقامتي و قدرتي را انجام داد. او كه قبلا علاقه زيادي به فست فود داشت به‌خاطر اين فيلم اين غذاها را كنار گذاشته و به غذاهاي سالم و مملو از سبزي و پروتئين روي آورده است. او كه عاشق فست فود بوده صرفا رژيم غذايي خود را به خوردن پيتزاي سبزي‌ها و نوشابه رژيمي محدود كرده است. از سوي ديگر او خوردن انواع و اقسام پنير و غذاهاي چيني شامل برنج سفيد، مرغ پخته، تخم مرغ و سوپ را به برنامه غذايي خود اضافه كرد. حاصل اين برنامه ورزشي سنگين و رژيم غذايي دشوار بازي تاثيرگذار او در نقش يك مامور مخفي بزن بهادر در آيرن من ۲ بود. اما نكته جالب اين‌كه يوهانسون بعد از آن فيلم نيز همين الگوي ورزشي و غذايي را به‌طور كامل ادامه داده است.


رژیم سوپراستارها را داشته باشید

Leonardo Di Caprio

يك‌برنامه سخت براي«سر آغاز»

اين سوپراستار محبوب و بازيگر بي‌نظير در حال حاضر بيشترين خواهان را در ميان فيلمسازان هاليوودي دارد و بسياري از كارگردانان و تهيه‌كنندگان براي حضور او در فيلم‌هاي‌شان سر و دست مي‌شكنند. دي كاپريو سال قبل فيلم استثنايي سرآغاز به كارگرداني كريستوفر نولان را روي پرده داشت كه فيلمي سراسر حادثه و اكشن بود. شايد تنها نكته منفي در مورد اين بازيگر ۳۴ ساله اين باشد كه گاهي از وضعيت بدني ايده‌آل فاصله گرفته و دچار اضافه وزن مي‌شود. اما او براي بازي در فيلم «سرآغاز» با يك رژيم غذايي ضربتي و برنامه ورزشي سنگين توانست حدود ۱۴ كيلو وزن كم كند. برنامه غذايي دي كاپريو برنامه‌اي بسيار سنگين و حتي خطرناك و ناسالم بود و چنان دريافت كالري در آن محدود مي‌شود كه فرد به مرز بي‌هوش شدن مي‌رسد. اما دي‌كاپريو اين كار را انجام داد و سپس با يك رژيم غذايي مبتني بر غذاهاي ارگانيك و سالم و برنامه ورزشي دقيق توانست وزن و تناسب اندام خود را به تعادل برساند. برنامه ورزشي او مبتني بر تركيبي از تمرينات قدرتي و استقامتي با تمركز بيشتر روي اندام‌ها بوده است. حاصل كار، بازي بي‌نظير دي‌كاپريو در سرآغاز بود كه به شكل عجيبي توسط اعضاي آكادمي اسكار ناديده گرفته شد.


رژیم سوپراستارها را داشته باشید

Christian Bale

چگونه 30 كيلو وزن كم كرد؟

این بازیگر بی‌نظیر ولزی در زمینه تغییر فیزیك بدنی خود یك استثناست. او به‌خاطر بازی در فیلم ماشینیست با یك رژیم غذایی باورنكردنی تقریبا تمام چربی بدن خود را از بین برد و با كاهش حدود ۳۰ كیلو وزن، ركورد بیشترین میزان كاهش وزن را به نام خود ثبت كرد. او برای این كار به‌مدت طولانی فقط آب، سیب و قهوه و گاهی یك قوطی ماهی تن خورد سپس بلافاصله بعد از خاتمه این فیلم بازی در فیلم بتمن را آغاز كرد كه علاوه بر وزنی كه كم كرده بود مقدار بیشتری هم وزن اضافه كرد تا برای بازی در نقش بتمن اندامی عضلانی و ورزیده داشته باشد. او سال قبل به‌خاطر بازی در فیلم مشت‌زن بازهم وزن خود را به شكل قابل توجهی كاهش داد تا بتواند در نقش یك مشت‌زن معتاد باورپذیر باشد. بازی استثنایی او بالاخره جایزه اسكار را برایش به ارمغان آورد. به غیر از این كاهش و افزایش غیرعادی وزن رژیم غذایی بیل، مبتنی بر یك وعده غذایی هر ۳، ۴ ساعت یك‌بار است و هر وعده از یك بخش چربی سالم(مثل روغن زیتون)، ۲بخش پروتئین و ۳بخش كربوهیدرات تشكیل شده است. بخش پروتئینی بیشتر بر مبنای مرغ، ماهی(بیشتر ماهی سالمون)، تخم مرغ و بوقلمون است. بیل از خوردن قندوشكر خودداری كرده و سبزي‌هاي خام و پخته در برنامه غذایی‌اش حضور دارند.


رژیم سوپراستارها را داشته باشید

Jennifer Aniston

تاثيرات رژيم « زون»

اين خانم بازيگر ۴۲ ساله و ستاره سريال خانوادگي فرندز، گرچه كم‌كم پا به سن مي‌گذارد اما كماكان ميان علاقه‌مندان سينما محبوب و پرطرفدار است و فيلم‌هايش با استقبال خوبي روبه‌رو مي‌شود. او كه عمده شهرتش را مديون بازي در نقش‌هاي كمدي است، سال‌ها‌ست كه از رژيم زون پيروي مي‌كند. اين رژيم شامل خوردن غذاهايي است كه از ۴۰ درصد كربوهيدرات، ۳۰ درصد پروتئين و ۳۰ درصد چربي تشكيل شده‌اند. او براي تناسب اندام و افزايش تمركز ذهني حركات كششي ذهن و جسم انجام مي‌دهد. او در بين تمام حركات كششي ذهن و جسم بيش از هر چيز از تمرين درخت استفاده مي‌كند زيرا معتقد است تعادل مناسبي در بدن فراهم مي‌كند.


رژیم سوپراستارها را داشته باشید

Drew Barrymore

روزانه 8 كيلو متر مي‌دود

اين ستاره ۳۶ ساله هاليوود زندگي حرفه‌اي بسيار پر فراز و نشيبي داشته و مشابه همين وضعيت حرفه‌اي، به لحاظ بدني نيز بارها با اضافه وزن زياد روبه‌رو شد و با رژيم‌هاي سخت و ورزش شديد توانست بر اضافه وزن خود غلبه كند. اما در چند سال اخير به‌نظر مي‌رسد باريمور به لحاظ حرفه‌اي به وضعيت متعادلي رسيده و شايد تاثير همين ثبات باعث شده شرايط بدني متعادلي داشته باشد. او در سال ۲۰۰۴ و براي بازي در فيلم پرفروش فرشتگان چارلي حدود ۹ كيلو وزن كم كرد. او قبلا يك گياهخوار كامل بود اما به گفته خودش چند سالي است كه پروتئين حيواني را به برنامه غذايي خود اضافه كرده است. از سوي ديگر او براي حفظ تناسب بدني خود به ورزش‌هاي هوازي به‌خصوص دويدن روي آورده است. باريمور هفته‌اي ۳ بار هر بار بيش از ۸ كيلومتر مي‌دود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      خيلي جالب و اثرگذار بود

    • bita

      kheili mamnoon amoozande bood va jaleb

    • مریم

      خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج