جاباما
۵۰۲۳۰۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

۴۲۰ مرکز عرضه قلیان در کشور تعطیل شد

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: براساس برنامه ریزی از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون در مجموع ۴۲۰ مرکز عرضه قلیان در کشور تعطیل شد.

خبرگزاری ایرنا: مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: براساس برنامه ریزی از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون در مجموع ۴۲۰ مرکز عرضه قلیان در کشور تعطیل شد.

ضا غلامی افزود: برابر برنامه بازرسی از ابتدای اسفند ماه سال گذشته (۱۳۹۵) تاکنون در مجموع ۹۳۲ هزار نوبت بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت از اماکن و مراکز مختلف صورت گرفت.

وی اظهار داشت: توسط بازرسان بهداشت محیط در این مدت یک هزار و 373 تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی را کشف و معدوم ساختند و از بیمار شدن حدود 26 میلیون نفر از مردم و مسافران نوروزی جلوگیری شد.

غلامی ضمن تشریح بازرسی های انجام شده، گفت: ۶۸۳ هزار نوبت بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، ۱۷۹ هزار نوبت بازرسی از اماکن عمومی حساس از جمله آرایشگاه ها، هتل ها و مراکز اقامتی و ۲۲ هزار نوبت بازرسی از اماکن بین راهی، ۳۶ هزار نوبت بازرسی از سامانه های آبرسانی و بیش از ۱۲ هزار نوبت بازرسی از مراکز عرضه قلیان انجام شد.

به گفته وی، تاکنون یک هزار و 134 مرکز متخلف عرضه قلیان به مراجع قضایی معرفی شدند و علاوه بر این، 420 مرکز عرضه قلیان در کشور نیز تعطیل شدند.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: همچنین از ابتدای اسفند ماه ۹۵ تا امروز ۵۲۵ هزار نوبت کلر سنجی از آب آشامیدنی، ۳۵ هزار نمونه برداری میکروبی از آب و همچنین ۱۲ هزار مورد نمونه برداری غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام شده است.

وی، برگزاری سه هزار و 600 جلسه آموزش بهداشت فردی و محیط برای اصناف در طول یک ماه گذشته در کشور را اطلاع رسانی کرد و گفت : در این مدت، 209 هزار کارت بهداشت برای افراد در صنوف و مشاغل مختلف صادر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گرگانی

      اگر قراره تعطیل بشه همه جارو تعطیل کنید . پس اینهایی که الان کار میکنن مجوزش رو از کجا گرفتن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج