۵۰۲۳۱۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

لیونل مسی، ناجی آلبی سلسته

تیم ملی آرژانتین برای جبران نتایج ضعیف اخیر در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، چاره ای جز کسب پیروزی خانگی مقابل شیلی نداشت.

وبسایت نود: تیم ملی آرژانتین برای جبران نتایج ضعیف اخیر در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸، چاره ای جز کسب پیروزی خانگی مقابل شیلی نداشت.

دیدار تیم های آرژانتین و شیلی در ورزشگاه مونومنتال بوئنوس آیرس برگزار شد. این دو تیم فقط یک امتیاز با یکدیگر اختلاف داشته و با توجه به پیروزی ۱-۰ کلمبیا مقابل بولیوی، هر دو تیم آرژانتین و شیلی یک پله در جدول سقوط کرده و در مکان های پنجم و ششم قرار گرفتند. بدین ترتیب، اهمیت پیروزی در این مسابقه اهمیت بیشتری برای هر دو تیم پیدا کرد.

پائولو دیبالا به علت مصدومیت در این بازی غایب بود ولی ادگاردو بائوسا سرمربی آلبی سلسته با یک ترکیب کاملاً هجومی به میدان رفت. شیلی نیز در غیاب آرتورو ویدال محروم و مارسلو دیاز مصدوم، از دو بازیکن کم نام و نشان تر یعنی پابلو هرناندز و فرانسیسکو سیلوا در ترکیب اصلی استفاده کرد. پس از شایعات و حواشی فراوان، بالاخره الکسیس سانچز به این بازی رسید و در ترکیب اصلی لاروخا قرار گرفت.

ترکیب اصلی دو تیم به شرح زیر بود:

آرژانتین: سرخیو رومرو، امانوئل ماس، مارکوس روخو، نیکولاس اوتامندی، گابریل مرکادو، لوکاس بیلیا، خاویر ماسکرانو، انخل دی ماریا، سرخیو آگوئرو، لیونل مسی، گونسالو هیگوایین

شیلی: کلودیو براوو، مائوریسیو ایسلا، گری مدل، گونسالو خارا، ژان بوسژور، پابلو هرناندز، چارلز آرانگیز، فرانسیسکو سیلوا، خوزه فوئنسالیدا، ادواردو وارگاس، الکسیس سانچز

توپ و میدان در دقایق نخست بازی در اختیار آرژانتین بود ولی یک پاس بلند پشت دفاع آلبی سلسته در دقیقه ۸ باعث شد تا دروازه رومرو دروازه بان آرژانتین فرو بریزد هر چند که این گل به علت آفساید، مردود گردید.

مالکیت توپ کاملاً در ۱۵ دقیقه نخست به تیم میزبان تعلق داشت. یکی از برنامه های آرژانتین، ارسال توپ های بلند به پشت دفاع شیلی بود. در دقیقه ۱۳، ارسال بلند مسی در پشت دفاع شیلی به دی ماریا رسید ولی خروج به موقع براوو باعث شد تا دی ماریا این موقعیت تک به تک را از دست بدهد. تنها دو دقیقه بعد، ماسکرانو چنین پاسی را به دی ماریا داد ولی ستاره پاریسن ژرمن با خطای فوئنسالیدا در محوطه جریمه سرنگون گردید و داور علاوه بر اعلام ضربه پنالتی به سود آلبی سلسته، یک کارت زرد را به مدافع خاطی شیلی داد. لیونل مسی در دقیقه ۱۶ پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و توپ را بر خلاف جهت حرکت براوو، درون دروازه شیلی قرار داد. حالا آرژانتینی ها با زدن گل نخست بازی می توانند نفس راحتی بکشند.

لیونل مسی، ناجی آلبی سلسته

بلافاصله پس از گل نخست، یک حرکت پا به توپ دیگر از مسی باعث شد تا خط دفاعی شیلی در هم ریخته و پاس وی با ضربه آگوئرو از زاویه بسته، دروازه براوو را تهدید کرد. نمایش کوبنده و هجومی آرژانتینی ها به ویژه مسی، تماشاگران را در ورزشگاه تاریخی مونومنتال بوئنوس آیرس به وجد آورده است.

پس از این گل زود هنگام، بازی به تدریج آرام شد و تیم شیلی با تکیه بر قدرت رهبری الکسیس سانچز سعی در کنترل بر میانه میدان داشت. آرامش بازی تا دقیقه ۴۴ ادامه یافت تا این که توپ ارسالی مسی از یک ضربه ایستگاهی در محوطه شش قدم به اوتامندی رسید اما او یک فرصت عالی را با ضربه بی دقت خود از دست داد و توپ را به آسمان زد.

نیمه اول با برتری ۱-۰ آرژانتین مقابل شیلی خاتمه یافت.

۱۵ دقیقه نخست نیمه دوم یک بازی آرام را شاهد بودیم به جز یک صحنه مشکوک درون محوطه جریمه آرژانتین که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. شوت لیونل مسی در دقیقه ۶۰ جان تازه ای به بازی داد و سه دقیقه بعد، ضربه آزاد فوق العاده الکسیس سانچز به تیر افقی دروازه اصابت و توپ برگشتی نیز با ضربه نیکولاس کاستیو از زاویه بسته توسط سرخیو رومرو مهار شد. بدین ترتیب، بهترین فرصت گلزنی شیلی در این بازی از دست رفت.

تعویض سرخیو آگوئرو و ورود اِوِر بانگا، نوید یک بازی تدافعی را برای شاگردان ادگاردو بائوسا می دهد.

در دقیقه ۷۳، برخورد نیکولاس اوتامندی با الکسیس سانچز چسبیده به خط محوطه جریمه بود و به جای یک ضربه پنالتی، تنها یک ضربه آزاد نصیب شیلی و یک کارت زرد نیز نصیب اوتامندی شد. گابریل مرکادو در همین صحنه آسیب دید و تعویض گردید.

حضور نیکولاس کاستیو در نیمه دوم باعث شده تا خط حمله شیلی بسیار فعال تر شده و بارها خط دفاعی حریف را آزار داد. الکسیس سانچز نیز از دقیقه ۶۰ به بعد، عملکرد بهتری داشته و پایه گذار حملات پراکنده تیمش است.

نیکولاس اوتامندی یک فرصت خوب را از شیلی و مائوریسیو ایسلا در دقیقه ۸۶ گرفت و حملات بی امان شیلی در دقایق پایانی بی حاصل بود تا در نهایت، آرژانتین به پیروزی ۱-۰ دست یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج