۵۰۲۹۱۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کاهش مرگ و میر مادران در کشور

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از کاهش مرگ و میر مادران در کشور خبرداد و گفت:براساس داده های سرشماری سال ۱۳۹۰ حدود ۷۰درصد زنان کشور حداقل یک بار تجربه زایمان داشته و مادری را تجربه کرده اند که میانگین سنی مادران کشور در سال ۱۳۹۵، ۴۳ سال است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان ثبت احوال کشور از کاهش مرگ و میر مادران در کشور خبرداد و گفت:براساس داده های سرشماری سال ۱۳۹۰ حدود ۷۰درصد زنان کشور حداقل یک بار تجربه زایمان داشته و مادری را تجربه کرده اند که میانگین سنی مادران کشور در سال ۱۳۹۵، ۴۳ سال است.
حمید درخشان نیا روز شنبه افزود: ۴۳،۷ درصد از زنانی که در سال ۱۳۹۱ ازدواج کرده اند تا نیمه سال ۱۳۹۵ حداقل یک فرزند به دنیا آورده اند.
وی ادامه داد: ۱۵ درصد حجم جمعیت مادران بین سنین ۳۰ تا ۳۴ سال هستند و در حدود ۷۰ درصد زنان کشور نیز در سنین باروری یعنی ۱۵ تا ۴۹ سال هستند.
رئیس سازمان ثبت احوال گفت :بیشترین میزان باروری در کشور متعلق به زنان گروه سنی۲۵-۲۹ ساله بوده چنانکه هر یک هزار زن ایرانی در این گروه سنی ۱۱۵ فرزند به دنیا آورده اند.
وی اعلام کرد:یکی از اتفاقات خوب این سال ها، روند کاهشی نرخ ولادت مادران ۱۵ تا ۱۹ ساله است، این رقم طی سال های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۴ از ۸،۱۰ درصد به ۳،۶ درصد کاهش یافته است زیرا باروری زیر ۱۸ سال مخاطراتی را برای مادر و کودک در پی دارد.
درخشان نیا گفت: در فاصله سال های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰، یک میلیون و ۵۱۰ هزار و ۷۵۱ خانوار به خانوارهای زن سرپرست کشور اضافه شده است و در سال ۹۰، حدود ۷ درصد زنان کشور سرپرست خانوارهای خود بوده اند که نزدیک به نیمی از آنان در سنین بالای ۶۰ سال بوده اند.
وی تاکید کرد:۳ درصد زنان کشور ( که ۷۰ درصد آنها را زنان بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند) به تنهایی زندگی می کنند.
**ایران به هدف کاهش مرگ و میر مادران دست یافت
رئیس سازمان ثبت احوال در خصوص ، مرگ مادران در اثر عوارض قبل، حین یا بعد از زایمان نیز گفت : مرگ مادران یکی از مقولات دغدغه برانگیز جهانی است، خوشبختانه کشور ما با تلاش فعالان عرصه بهداشت و درمان، یکی از ۹ کشوری است که موفق شد در پایان دوره اجرایی اهداف توسعه پایدار (۲۰۱۵)، به هدف کاهش ۷۵ درصدی مرگ مادری نسبت به سال ۱۹۹۹ دست یابد.

هم اکنون جمعیت ایران از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته است که نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند و در قبال هر ۱۰۰ولادت ثبت شده دختران حدود ۱۰۵،۶ولادت پسران ثبت شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج