جاباما
۵۰۳۱۳۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اصلاح ماده ۷ قانون کار جرات می‌خواهد!

یک مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۶ کارگران انعقاد قراردادهای موقت کار را دیگر شاهد نباشند و شکایت در هیات‌های حل اختلاف کاهش یابد.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام مسئول کارگری ابراز امیدواری کرد که در سال ۹۶ کارگران انعقاد قراردادهای موقت کار را دیگر شاهد نباشند و شکایت در هیات‌های حل اختلاف کاهش یابد.

فتح اله بیات اظهار کرد: در مراجعاتی که به هیات‌های حل اختلاف داشتیم، بیشتر پرونده‌های شکایات به تبصره یک ماده ۷ قانون کار ختم می‌شد. متاسفانه از سال ۱۳۶۹ که قانون کار تصویب شد تاکنون بند یک ماده ۷ قانون کار اصلاح نشده و آیین نامه اجرایی آن درباره مدت زمان قرارداد تدوین نشده و معلوم نیست کدام وزیر کاری این را عملی می‌کند؟

وی تاکید کرد: در کارهایی که ماهیت دائم و مستمر دارند انعقاد قرارداد شش ماهه معنا ندارد لذا انتظار داریم وزارت کار آیین نامه مربوط به مشاغل دائم را هر چه سریعتر تدوین کند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی رواج قراردادهای موقت کار را موجب به چالش کشیدن روابط کارگری و کارفرمایی دانست و افزود: اختلافاتی که امروز کارگران و کارفرمایان دارند بیشتر در بحث قراردادهای کار است و تا زمانی که ساماندهی نشود، امنیت شغلی و معیشت کارگران تامین نخواهد بود.

به گفته بیات برخی کارگاه‌ها، کارگران رسمی خود را به اجبار تبدیل به نیروی قراردادی می‌کنند تا پس از مدتی تسویه حساب کرده و خانه نشین شوند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ باید به سمت موضوعات تخصصی‌تر، رونق بازار کار و تقویت روابط کار برویم.

او همچنین با اشاره به طرح‌های پیش‌بینی شده برای توسعه اشتغال در کشور، خاطرنشان کرد: معتقدم زمانی که امنیت و آرامش در بازار کار حاکم شود، اشتغال به وجود می‌آید. برای رونق بازار اشتغال و تولید باید بستر سرمایه‌گذاری را در کشور فراهم کنیم و کارآفرینان را با کمک به اجرای ایده‌هایشان مورد حمایت قرار بدهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج