۵۰۳۱۵۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

روزنامه اصولگرا: آقایان! گیشه‌ سرد جای توجیه دارد؟

ایزد مهرآفرین با انتقاد از آمار فروش اکران نوروزی فیلم ها در روزنامه جوان نوشت: آمار فروش سینماها در همین یک هفته ابتدایی نوروز فارغ از افت محسوس فروش نسبت به سال قبل بیانگر دو نکته مهم است.

ایزد مهرآفرین با انتقاد از آمار فروش اکران نوروزی فیلم ها در روزنامه جوان نوشت: آمار فروش سینماها در همین یک هفته ابتدایی نوروز فارغ از افت محسوس فروش نسبت به سال قبل بیانگر دو نکته مهم است.
روزنامه اصولگرا: آقایان! گیشه‌ سرد جای توجیه دارد؟

دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «آباجان» که در اختتامیه جشنواره از سوی مدیرعامل خانه سینما به عنوان فیلم‌های مردمی انتخاب شده‌اند، نتوانسته اند فروشی را که از آنها انتظار می رفته داشته باشند. در همه این سال ها و از «سگ کشی» گرفته تا «اخراجی‌ها» همواره فیلم‌های برگزیده آرای مردمی جشنواره گیشه ای پررونق داشته اند ولی امسال مورد عجیبی رخ داده است.!

باز «ماجرای نیمروز» با تیزرهای مکفی توانسته فروشی متوسط داشته باشد اما «آباجان» در یک هفته ابتدایی نوروز به زحمت از رقم فروش ۱۰۰ میلیون گذشته و در انتهای جدول فروش قرار گرفته است.

اینکه چطور می شود «آباجان» به عنوان یکی از آثار مردمی جشنواره معرفی شود ولی در بهترین موعد اکران که نوروز است قعرنشین باشد ، پرسشی است که خانه سینما که این سال ها مدیریت آرای مردمی جشنواره را داشته باید بدان پاسخ دهد.

مگر می شود فیلمی مانند «گشت۲» که در یک هفته ۲۰ برابر «آباجان» فروخته جایی در آرای مردمی جشنواره نداشته باشد اما «آباجان» یکی از آثار مردمی باشد؟! جالب است که صدرنشین فروش نوروز امسال «خوب، بد، جلف» است که باز هم به سیمرغ مردمی جشنواره نمی رسد و صرفاً به تقدیر بسنده می کند!

نکته دوم قعرنشینی کامل «یک روز به‌خصوص» است؛ فیلمی که حتی در جشنواره هم مورد توجه قرار نگرفت اما احتمالا چون سازنده‌اش، رئیس شورای صنفی نمایش است به بهترین موعد اکران یعنی نوروز رسید.

شورای صنفی نمایش باید صراحتاً درباره انتخاب یک فیلم ضعیف برای اکران نوروز و هدر رفتن فرصتی که می توانست به رونق گیشه ها کمک کند توضیح دهد.

این پرسش پیش روی شورای صنفی نمایش است که آیا منفعت رئیس را بر منفعت کلی سینماگران دیگر که تمایل داشته اند فیلمشان در این موعد روی پرده برود ترجیح داده‌اند؟ و آیا این مصداقی بر عدم کارشناسی در چیدمان اکران نوروزی نبوده است؟! آقایان! گیشه‌های سرد را چگونه با عملکرد داغ خود توجیه می‌کنید؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج