جاباما
۵۰۳۱۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بهروز غریب پور: عروسک‌های اپرا موزه‌دار شدند

سرپرست گروه تئاتر «آران» با اشاره به افتتاح موزه عروسک ها و اشیای اپراهای عروسکی این گروه، اعلام کرد که طراحی موزه تئاتر ایران را هم در دست انجام دارد.

خبرگزاری مهر: سرپرست گروه تئاتر «آران» با اشاره به افتتاح موزه عروسک ها و اشیای اپراهای عروسکی این گروه، اعلام کرد که طراحی موزه تئاتر ایران را هم در دست انجام دارد.
بهروز غریب پور: عروسک‌های اپرا موزه‌دار شدند

بهروز غریب پور درباره موزه عروسک های اپراهای عروسکی گروه تئاتر «آران» و ایده شکل گیری این موزه به ما گفت: از ابتدا گروه تئاتر «آران» را به این نیت تأسیس کردم که بتوانیم عناوین مختلف اپرای عروسکی را داشته باشیم. با این پیش بینی عروسک های اپرای «رستم و سهراب» را ثبت کردیم و مطمئن بودم بر شمار عروسک ها افزوده می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶۰۰ عروسک داریم که تعدادی از آنها عروسک های جمعی و سیاهی لشگر و باقی کاراکترها و تیپ های مختلف اپراهای عروسکی «رستم و سهراب»، «مکبث»، «عاشورا»، «حافظ»، «مولوی»، «سعدی» و «لیلی و مجنون» هستند.

این کارگردان نمایش های عروسکی با اشاره به اینکه از سه سال پیش طراحی موزه عروسک های اپراهای عروسکی را شروع کرده است، بیان کرد: اما آن زمان بودجه ای نداشتیم ولی در ادامه راه معاونت هنری وزارت ارشاد، بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و مؤسسه توسعه هنرهای معاصر کمک کردند تا این طرح به نسبه بایگانی شده، مجددا راه بیفتد.

سرپرست گروه تئاتر «آران» اظهار کرد: ما بخش عمده ای از این عروسک ها را در موزه پردیس نمایش عروسکی فردوسی به نمایش می گذاریم. این موزه برای ما حالت آرشیو نیز دارد و اگر قرار باشد اثری را مجددا به صحنه ببریم، عروسک های آن اثر از موزه بیرون می آیند. در واقع موزه نمایش عروسکی پردیس فردوسی که ۷ فروردین افتتاح می شود دارای بخش نمایشگاهی و بخش مخزن است که عروسک های در حال انتظار برای اجرا در بخش مخزن نگهداری می شوند.
بهروز غریب پور: عروسک‌های اپرا موزه‌دار شدند

غریب پور با اشاره به اینکه موزه نمایش عروسکی پردیس فردوسی دارای ۲ سطح فوقانی و تحتانی است، گفت: امیدوارم در آینده مکان وسیعتری را با حمایت معاونت هنری و بنیاد فرهنگی و هنری رودکی داشته باشیم چون با ساخته شدن عروسک های اپرای «خیام» و همچنین آثار دیگر گروه، تعداد عروسک به یک هزار عدد خواهد رسید.

این کارگردان با سابقه تئاتر عروسکی یادآور شد: ما در این موزه اشیای صحنه ای و بخش هایی از دکور اپراهای عروسکی را هم به نمایش می گذاریم زیرا نباید تصور شود که یک اثر عروسکی تنها به عروسک متکی است بلکه اشیا نیز در تولید و اجرای یک اثر عروسکی، ارزشمند و مهم هستند.

وی افزود: در این نمایشگاه با حضور اعضای گروه تئاتر «آران»، مخاطبان در هر رده سنی با تکنیک نمایش عروسکی و عروسک گردانی آشنا می شوند.

غریب پور با اشاره به اینکه قرار بود موزه عروسک های تالار فردوسی بهمن ماه سال ۹۵ افتتاح شود، توضیح داد: به دلیل اینکه مخزن موزه کامل نشده بود تصمیم گرفتیم تا این موزه را همزمان با روز ملی تئاتر ایران در روز ۷ فروردین ماه افتتاح کنیم. در زمان افتتاح این موزه علاوه بر حضور چهره های فرهنگی و هنری که از مدعوین مراسم هستند، بازدید برای عموم مخاطبان نیز آزاد است.

این هنرمند و کارگردان شناخته شده تئاتر ایران ضمن اظهار امیدواری از اینکه این موزه در آینده در جای وسیع تری مورد بهره برداری قرار گیرد، گفت: موزه نمایش عروسکی پردیس فردوسی مطلعی است برای شکل گیری موزه تئاتر ایران.

وی اعلام کرد که طراحی موزه تئاتر ایران را بر عهده دارد و کار طراحی آن شروع شده است.

غریب پور در پایان عنوان کرد: امیدوارم در سال ۹۶ با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی و معاونت هنری وزارت ارشاد موزه تئاتر ایران هم مورد بهره برداری قرار گیرد.

موزه نمایش عروسکی پردیس فردوسی ساعت ۱۸ روز ۷ فروردین ماه در مکان تالار فردوسی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی افتتاح می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج