جاباما
۵۰۳۴۳
۸ نظر
۵۶۵۳
۸ نظر
۵۶۵۳
پ

بنفشه صدیق، مدیرعامل زن موفق

«بنفشه صدیق» موسس و مدیر شرکت تولیدی صنعتی شیگال است. او علاوه بر مدیریت این شرکت تولیدی، مدیرعامل انجمن زنان کارآفرین هم است.

بنفشه صدیق، مدیرعامل زن موفق

روزنامه هفت صبح: «بنفشه صدیق» موسس و مدیر شرکت تولیدی صنعتی شیگال است. او علاوه بر مدیریت این شرکت تولیدی، مدیرعامل انجمن زنان کارآفرین هم است.

در سال های اخیر راه انداختن یک کسب و کار آبرومند و پرسود دیگر چندان کار آسان و ساده ای نیست چه برسد به اینکه بخواهی مدیرعامل یک کارخانه بشوی و صدها کارگر و کارمند را مدیریت کنی. مدیریتی که به قول قدیمی ها «جَنم» می خواهد و به قول هم نسل های ما «تیز و بُزی». اما برای «بنفشه صدیق» راه انداختن یک کسب و کار آبرومند و پرسود چندان هم کار سختی نبوده.

او با تاسیس یک تولیدی کوچک تا راه انداختن یک کارخانه عریض و طویل، توانسته رویاهای کودکی اش را جامه عمل بپوشاند و شاید مصداقی شده برای ضرب المثل «کار هر مرد نیست خرمن کوفتن / گاو نر می خواهد و مرد کهن»؛ البته با این تفاوت که او زن است و شاید حتی برای پا گرفتن کارخانه اش خرمن های زیادی کوفته باشد!

بنفشه صدیق، مدیرعامل زن موفق

«بنفشه صدیق» موسس و مدیر شرکت تولیدی صنعتی شیگال است. او علاوه بر مدیریت این شرکت تولیدی، مدیر عامل انجمن ملی زنان کارآفرین است و سابقه های دیگری همچون رئیس هیات مدیره بنیاد خیریه مرسل، عضو هیات مدیره موسسه توانمندی های زنان آسیا، عضو انجمن سازندگان قطعات خودرو، عضو انجمن تحقیق و توسعه صنایع ایران و عضو انجمن مدیران صنایع ساوه را هم در کارنامه خودش دارد.
آنطور که خودش می گوید در کودکی اش رویای واعظ شدن داشته و پس از اینکه به عنوان شاگرد نمونه به مجلس شورای اسلامی می رود، علاقه مند می شود که رئیس مجلس شود. او پس از کسب تجربه به عنوان مسئول بخش آی تی در شرکت پدرش، مدیریت تضمین کیفیت در یک کارخانه را به عهده گرفت و پس از آن بود که شرکت تولیدی خودش را تاسیس کرد.

بعد از راه انداختن این شرکت تولیدی بود که موفقیت هایش یکی بعد از دیگری سر رسیدند و او را یکی از زنان موفق کارآفرین کردند. یکی از انگیزه های او برای کارآفرین شدن این بود که اثبات کند جنسیت در کار تاثیری ندارد و پیامش به زنان این بوده که خود را از دیدگاه های جنسیتی دور کنند. بنفشه صدیق مشکلات و موانع را جزو لاینفک ذات کسب و کار می داند که با درایت، تفکر و توکل قابل حلند.

مقاومت کردم، پیروز شدم

آنطور که خود «صدیق» می گوید مدیر کارخانه ای که او به عنوان مدیر تضمین کیفیت در آن کار می کرده، مخالف حضور زنان در عرصه صنعت بوده است. همین قضیه انگیزه ای شده تا او شرکت تولیدی صنعتی شیگال را در سال 1370 در ساوه تاسیس کند. او اکنون برای 70 نفر ایجاد شغل کرده است و پیامش به زنان این است که دیدگاه های جنسیتی را از خودشان دور کنند.

آنطور که خودش می گوید بعد از دیپلم و در حین تحصیل در دانشگاه در شرکت پدرش مسئول بخش IT (نرم افزار و سخت افزار) شده و بعد از آن بوده که فکر اولیه تاسیس شرکتی مستقل به فکرش رسیده است. بعد از آن در شرکت تولیدی قطعات خودرو مدیر تضمین کیفیت شده و انگیزه اصلی کارآفرین شدنش همان مدیر کارخانه ای بوده که مخالف حضور زن در عرصه صنعت بوده است.

همین باعث شده که تصمیم بگیرد توانمندی هایش را به اثبات برساند و با استفاده از تسهیلات بانکی و منابع موجود این شرکت را فعال کند. خودش الگوی کارش را پدرش معرفی می کند که اولین تولیدکننده شیر اجاق گاز در داخل کشور بوده است. او درباره پدرش می گوید: «از زمان کودکی در روزهای جمعه پدرم ما را به کارخانه می برد. همین باعث علاقه مندی من به کارهای فنی و تولید شد ودر آ« روزها در کنار پدرم با ادبیات کسب و کار و صنعت آشنا شدم.»

زمینه کاری بنفشه صدیق تولید دنده برنجی انواع گیربکس خودرو، شیر بخاری اتوبوس و خاور، قطعات اتصالی ترمز و در حال حاضر در حال اجرای قرارداد انتقال تکنولوژی برای تولید شیر مخزن از کشور آلمان است. مشتریان محصولات کارخانه اش هم ایران خودرو، ایران خودرو دیزل و سایپا هستند.

بنفشه صدیق، مدیرعامل زن موفق


جایزه از دست وزیر صنعت

دهمین جشنواره تولید ملی - افتخار ملی به همت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با مشارکت و همکاری وزارت تعاون و همچنین وزارت کار و رفاه اجتماعی و با حضور مقامات و مسئولین عالی رتبه نظام، دانشگاهیان، اصحاب رسانه، مدیران و صاحبان صنعت در پارسال در محل سالن اجلاس سران کنفرانس اسلامی برگزار شد. هدف از برگزاری این جشنواره بررسی مسائل و مشکلات پیش روی صنایع و معادن و ارائه راهکارهای کارشناسانه به همراه معرفی و تجلیل از واحدهای کارآمد صنعت، معدن و تجارت به عنوان محور تولید ملی بود. یکی از کسانی که در آن جشنواره از دست وزیر صنعت و معدن تندیس دریافت کرد، بنفشه صدیق برای مدیریت شرکت شیر گاز لاله بود.


از کارم لذت می برم

او درباره کارش می گوید: «من کلا به کارم عشق دارم. بخش تولید و نظارت بر امور اجرایی که نیاز به تفکر و تعمق دارد و همچنین اصلاح فرآیندهای مختلف لذتبخش تر است. تا به حال در کارم شکست نخورده ام اما چالش های زیادی داشته ام که اصولا جزئی از زندگی و کار هستند. در این مواقع سعی می کنم با صبر و تفکر راه حل را پیدا کنم و معتقدم همین چالش ها هستند که دانسته های مان را محک می زنند. همین افت و خیزهای زندگیم بوده که همیشه بخواهم در ایران بمانم و به وطنم افتخار کنم. سرزمینی سرشار از منابع انسانی و زیرزمینی و نعمت های خداوندی که باید در استفاده بهینه از آنها به یکدیگر کمک کنیم و شکرگزار باشیم.»

او اعتماد به نفس، پشتکار، توکل به خدا، عشق به کار، انگیزه داشتن و کنجکاوی، ریسک پذیری و ریزبینی را از مهمترین دلایل موفقیتش می داند. به گفته او مشکلات جزو لاینفک ذات زندگی و کسب و کار هستند که بادرایت، تفکر و توکل قابل حلند. پدر بنفشه صدیق بنیاد خیریه مرسل را جهت تامین مخارج تحصیل کودکان بی بضاعت تاسیس کرده و دخترش را به عنوان رئیس هیات مدیره آنجا انتخاب کرده است.


توانمندی های خود را بشناسید

بنفشه صدیق به عنوان یک زن کارآفرین که موفقیت های زیادی را پشت سر گذاشته است به زنان توصیه می کند: «توانمندی های خود را بشناسید و دیدگاه های جنسیتی را از خود دور کنید. با پشتکار و همت به آنچه علاقه مندید دست خواهید یافت. از فرصت های زمانی زیادی که در اثر ماشینی شدن زندگی در عصر ما ایجاد شده، در عرصه کارآفرینی استفاده کنید تا اوقات فراغت بلااستفاده نگردند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نیوشا

      برید بااونی مصاحبه کنیدکه پدرش کارگربوده وازهیچ به همه جارسیده باشه خب معلومه توی شرکت پدرش چم و خم کاررویادگرفته....... چیز غیرعادی ندیدم همیشه همینطوربوده

    • محمد علی چراغی

      سلام . به وجود بانوانی چون بانو مهندس بنفشه صدیق باید افتخار کرد . بسیاری از فرزندان سرمایه داران گویا به دلیل رفاه و نبود نیاز به کار و کوشش ، کاره ای نشدند و مفت خوردند و مفت خوابیدند . بانو مهندس بنفشه صدیق علی رغم نبود نیاز به کار و کوشش و تحصیل ، تا مرحله ی فوق لیسانس تحصیل کرده است و متخصص و کار آفرین شده است که باید به جایزه داد و از وی تجلیل کرد . وی افتخار شهرستان زرند استان مرکزی نیز هست .

    • بدون نام

      من نمیدونم کجای دنیا میراثی که از پدر به فرزند میرسه رو فرزندو میکنه کارآفرین که نمونش همین خانمی هستن که تازه رئیس انجمن بانوان کارآفرین هم شدن.
      وای به حال مملکت ما

    • مستعان

      من در شرکت خانم صدیق مشغول بکارم
      خواستم بگم این شرکت چهارمین شرکتیه که توش کار میکنم بین این شرکتایی که براشون کار کردم شرکت خانم صدیق بدترین شرکت بین اینا بوده هم از لحاظ حقوفی هم از لحاظ رابطه بین کارفرما و کارگر
      خانم صدیق هنگامی که به سالن تولید انگار نه انگار که ما هم مثل خودشان انسانیم اصلا به ما محل نمیگذارند.الانم ده روزه که ما حقوق نگرفتیم معلوم هم نیست کی بدن بعد ایشون میان میشن کارآفرین نمونه اونم کسی که شرکتش از باباش به ارث برده
      واقعا متٱسفم

    • ثنا

      منم میخوام مثل این خانوم بشم نمیدونم از کجا شروع کنم
      توی متن گفته که از منابع موجود تونسته کارخونه بزنه.اونوقت این منابع موجود یعنی چی من متوجه نمیشم!

    • غلامرضا

      من خبر دارم هم خانم مهندس وپدرش با زحمت به این درجه ومقام رسیدن.خواهش دارم منصف به این قضیه منتقدان نگاه کنن.تو کشوری که سود بانکی بالا می باشد کمتر کسی پیدا میشه سرمایه گذاری کنه واین همه جوان رو مشغول کنه.با تشکر فراوان از آقا وخانم صدیق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید... شما؟؟؟

    • دذ

      رل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج