۵۰۳۵۰۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کمرسانت:

ترامپ تا آخرین روز مشکل خواهد داشت

روزنامه روسی کمرسانت در تحلیلی از وضعیت حاکم بر کاخ سفید و انتقادات گسترده از ترامپ وضعیت سخت و بحرانی را برای دوران ریاست جمهوری او پیش بینی کرده است.

خبر آنلاین: روزنامه روسی کمرسانت در تحلیلی از وضعیت حاکم بر کاخ سفید و انتقادات گسترده از ترامپ وضعیت سخت و بحرانی را برای دوران ریاست جمهوری او پیش بینی کرده است.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا می‌تواند طی ماه آوریل از روسيه دیدار کند. گزارشهای مربوط به گفت و شنودهای کنگره در مورد اعمال نفوذ روسيه بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 مصادف شد. هرچند سرویس‌های ویژه طی گفت و شنود شواهد دخالت روسيه در انتخابات را ارائه نکردند ولی کنگره قصد دارد مسئله رد روسيه در پیروزی دونالد ترامپ را به بازی بلندمدت تبدیل کند.

اولین بازرسی فعالیت رئیس‌جمهور آمریکا به ظن ارتباط با کشور متخاصم باعث مي‌شود در واشنگتن اوضاع دوگانگی قدرت بروز کند. در نتیجه دورنمای عادی سازی روابط روسیه و آمریکا بیش از پیش مبهم مي‌شود.

مخالفان ترامپ تاکتیک اعمال فشار بر رئیس‌جمهور، وادار کردن وی به پیشه کردن خط دفاعی و محدود کردن امکانات وی برای اجرای قولهای انتخاباتی را پیشه کرده‌اند. آندری کورتونوف مدیر عامل شورای روابط بین‌الملل روسيه به روزنامه کمرسانت توضیح داد: "ادامه بازرسی اتهامات مربوط به "دخالت روسيه" به معنی تلاش نیروهای بانفوذ کنگره برای ایجاد مکانیسم مداوم اعمال فشار بر ترامپ لجباز و آشتی ناپذیر است". به گفته وی، این تاکتیک برنده‌ای است زیرا حتی آمریکایی‌هایی که به سیاست خارجی توجه ندارند به تهدید واقعی یا واهی دموکراسی در آمریکا واکنش دردناک نشان می‌دهند.

کورتونوف می‌افزاید امر معمایی این است که فعالیت دموکراتها در جهت مقابله با "خطر روسی" خودش خطر اصلی برای دموکراسی در آمریکا است.

آندری کورتونوف تأکید می‌کند گفت و شنودهای کنگره عامل دیگری است که مأموریت دشوار رکس تیلرسون در مسکو را دشوارتر می‌کند.

وی می‌گوید: "امکان تغییر بنیادی بردار روابط با روسيه (اگر اصلاً چنین امکانی موجود بود) از دست رفته است. بجای حمله سریع به مواضع مخالفان برقراری همکاری با مسکو، ترامپ اینک وارد نبردهای سنگر به سنگر طولانی مي‌شود". ولی بنظر کارشناس روس هنوز نمی‌شود گفت ترامپ آماده است مسکو را به مخالفان سیاسی خود "لو دهد".

آندری باکلانوف معاون شورای انجمن دیپلماتهای روس بنوبه خود می‌گوید: "اوضاع کنونی روابط روسیه و آمریکا از مشتقات دوگانگی قدرت شکل گرفته در واشنگتن می‌باشد. هیچ کدام از دو گروه متخاصم - نه گروه به قدرت رسیده و نه گروه خارج شده از قدرت - نمی‌توانند اوضاع را تحت کنترل خود قرار دهند. چنین اوضاعی در تاریخ آمریکا نظیر نداشته است".

نتیجه این اوضاع در جا زدن روند حل مسائل کلیدی اقتصاد و امنیت جهانی است. بنظر باکلانوف، دوران ریاست جمهوری ترامپ می‌تواند به "دوران از دست رفته دیگر" در روابط روسیه و آمریکا تبدیل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج