۵۰۳۶۲۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طنز؛ فالنامه سال ۹۶

بی قانون، ضمیمه طنز روزنامه قانون - علیرضا کاردار: بنا به یک رسم دیرین، هر سال نشریات در ویژه نامه های نوروزشان فالنامه سال جدید را منتشر می کنند تا خوانندگان، سال نو را با آمادگی فکری و روحی و جسمی آغاز کنند. ما هم با توجه به تخصص مان در پیشگویی و پیش بینی وقایع، فالنامه سال ۱۳۹۶ را منتشر می کنیم و امیدواریم اینها را با دقت بخوانید ولی به هیچ وجه جدی نگیرید!

فروردین

در این ماه تا جایی که می توانید نفس نکشید! اگر هم مجبور شدید بکشید، یا کم بکشید، یا یک در میان بکشید، یا با یک سوراخ دماغ بکشید و یا از پشت چند لایه ماسک و فیلتر و صافی بکشید چون هنوز بارانی نیامده تا ریزگردها و آلودگی های سال قبل را بشوید و ببرد، ممکن است هر نفسی که فرو می برید مضر حیات و کشنده ذات باشد!

اردیبهشت

در طالع دومین ماه سال، عدد دو دیده می شود یعنی زوج، جفت، دوتایی. حالا بستگی به شرایط دارد که این عدد دو چه معنی بدهد. یا نشان از دو دوره ای شدن ریاست جمهوری آقای روحانی است یا نشان از کاندیداهای جفتی است که علم شده اند و دوتا دوتا توی دیوار خواهند رفت! صبر می کنیم تا صندوق ها باز شوند.

خرداد

سعی کنید از این ماه یک سرگرمی سالم برای خودتان دست و پا کنید. سرگرمی که نه پول تان را هدر دهد، نه اعصاب تان را داغون کند و نه به شعورتان توهین کند. به هر حال «خندوانه» تمام می شود و همان کورسوی امید و جذابیت نیم بندی که تلویزیون داشت، خاموش خواهد شد. مجبورید هفته ای فقط یک بار برای «نود» تلویزیون را روشن کنید و بقیه هفته بگذارید که حسابی هوا بخورد. مخصوصا جمعه شب ها وقتی در «هفت» مجری و منتقدش مشغول خراشیدن روح تان هستند، مراقب باشید بلایی سر تلویزیون نیاورید. حیف پول!

تیر

تیر ماه است و ماه برجام. در این ماه به بحث شیرین برجام و پسابرجام می رسیم. تکلیف انتخابات روشن شده و دولت جای پایش را محکم کرده است و نوبت مخالفان برجام است که دوباره شروع کنند به صرف کردن فعل «چوب لای چرخ گذاشتن»! پس به دولتیان توصیه می کنیم کمربندها را محکم بسته و بی خیال این واپس دلان و چوب و چماق های شان به کار خود ادامه دهند.

مرداد

در مرداد ماه بهتر است عادت های خوب را تمرین کنید. در طالع این ماه حوادثی دیده شده که آن عادت های خوب ممکن است به کارتان بیاید. از همه آنها مهم تر «عذرخواهی» است. تلاش کنید آن را یاد بگیرید و به فرزندان تان نیز بیاموزید. مهم ترین چیزی که این روزها فراموش شده، پذیرفتن اشتباه و عذر خواستن برای آن است. بد نیست شما اولین نفری باشید که از دیگران عذر می خواهد!

شهریور

دیگر نوبتی هم باشد، این ماه نوبت خطای پزشکی است. چند وقتی است کلیه ای جابجا نشده، پایی نسوخته، جراغی روی سر بیمار نیفتاده، دست چپ و راست قاطی نشده، کسی فوت نکرده، آمپولی به اشتباه تزریق نشده و خلاصه خطایی در حرفه پزشکی رخ نداده است. پس حسابی مراقب خودتان باشید و تا جایی که می توانید سعی کنید گذرتان به مناطق خطاخیز نیفتد!

مهر

مدرسه ها باز شده ولی هنوز که هنوز است کنکور حذف نشده. در عوض سیستم آموزشی صد بار تغییر کرده. ضمن آشنا شدن با سیستم جدید سعی کنید اگر خودتان دانش آ»وز هستید و یا در اطراف تان دانش آ»وز دارید با کلاه و لباس ایمنی به مدرسه بروید و بفرستیدش. به هر حال ممکن است بر فرض محال معلمی اعصاب درست و حسابی نداشته باشد و کار از محکم کاری عیب نمی کند!

آبان

راستش ما هم با این قدرت پیش بینی مان نمی دانیم تا این ماه هنوز ترامپ رییس جمهور آمریکاست یا برکنار شده یا مردم آمریکا بلایی به سرش آورده اند و یا خودشان از آن کشور فرار کرده اند. برای همین برای این ماه هیچ پیش بینی نداریم و ترجیح می دهیم خودتان هر کاری صلاح می دانید بکنید. فقط به ترامپ نزدیک نشوید. حالا خواستید نامه بفرستید، اشکالی ندارد!

آذر

در این ماه باید چهارچشمی مراقب اطراف و اکناف باشید. دور و برتان را با ذره بین، زیر پای تان را با میکروسکوپ و بالای سرتان را با تلکسوپ خوب بپایید. البته نه برای کشف منظومه جدید چون به هر حال مدتی است علم نجوم و مسائل نجومی خیلی طرفدار پیدا کرده و هر لحظه اگر حواس تان نباشد یک چیز نجومی یا داخل جیب و سایر قسمت های لباس تان خواهد رفت، یا روی سرتان خواهند گذاشت و یا تا خرخره داخلش فرو خواهید رفت!

دی

از این پیش بینی ناراحتیم ولی به ناچار باید توصیه کنیم در این ماه بیشتر مراقب مواد آتش زا و آوار ناشی از آن باشید. به هر حال در آخرین روز دی ماه سال گذشته فاجعه پلاسکو رخ داد و چشم همه مان ترسیده است. این را هم به یاد داشته باشید که اگر از حادثه ای عکس و فیلم و سلفی نگیرید، اتخادیه شهروندخبرنگاران مرکز و حومه ناراحت نخواهد شد و کارت عضویت تان را باطل نخواهد کرد!

بهمن

جشنواره فیلم فجر آغاز شده و باز برای چند روزی سر سینماگران و سینمادوستان و سینمادشمنان گرم خواهد بود و فضای خوبی برای جویدن همدیگر خواهند داشت؛ دوباره شاهد فیلم هایی با حضور پیژامه، سیگار و فحش و سنگ توالت خواهیم بود. در اختتامیههم مجبوریم بازیگران و فیلمسازان زن را به اندازه مورچه ببینیم و حرف های سینماگران مرد را مثله شده گوش کنیم!

اسفند

خب، به خیر و خوشی این سال هم تمام شد. در این ماه باید برای سال نو آماده شد و با پس اندازی که در طول یک سال جمع کرده ایم، به استقبال نوروز آینده و عیددیدنی ها و خریدهای عید برویم. امیدواریم این سالی که گذشت، سال خوبی برای تان بوده باشد و سال جدید سال بهتری باشد و گیر سیل و بهمن و تصادف و سایر چیزهای خانمان برانداز نیفتید. به جایش هی کتاب بخوانید و فیلم خوب ببینید و کنسرت بروید، اگر توانستید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج