جاباما
۵۰۳۶۵۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کوروش تهامی: متفاوت‌ترین نقشم را بازی کردم

کوروش تهامی می‌گوید از نقش‌های سخت فراری نیست، اما سعی می‌کند با کارگردان‌هایی این نوع نقش‌ها را کار کند که به آن‌ها کاملاً اعتماد دارد.

هنرآنلاین: کوروش تهامی می‌گوید از نقش‌های سخت فراری نیست، اما سعی می‌کند با کارگردان‌هایی این نوع نقش‌ها را کار کند که به آن‌ها کاملاً اعتماد دارد.

کوروش تهامی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نقشی متفاوت را در فیلم "رگ خواب" ایفاء کرد.
کوروش تهامی: متفاوت‌ترین نقشم را بازی کردم

او درباره حضور در این اثر سینمایی متفاوت به ما گفت: خودم اولین بار وقتی فیلم‌نامه را خواندم، بسیار هیجان‌زده شدم و برایم جالب بود که این نقش به من پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی اوقات در سینما وادارت می‌کنند انتخاب‌هایی داشته باشی و به آن گرایش پیدا کنی؛ انتخاب‌هایی که معمولاً سعی می‌کنند بازیگر را در یک خط و نقش بخصوص بیندازند و کافی است که تو در یک نقش خوب ظاهرشده باشی و سیل پیشنهاد‌ها همه در همین راستا باشد.

بازیگر سریال "مریم مقدس" افزود: من در تمام طول مدت بازیگریم همیشه سعی کردم در انتخاب‌هایم بسیار با وسواس جلو بروم. معمولاً دو تا نقش یک‌جور نمی‌توانید از من پیدا کنید و تا جایی که جا داشته و در توان من و کارگردانی که با او کار می‌کردم و خود فیلم‌نامه بوده است، تلاش کردم نقش‌های متفاوت را انتخاب کنم تا اینجای کار هم‌فکر می‌کنم نقش کامران در فیلم سینمایی "رگ خواب " متفاوت‌ترین نقشی بوده که بازی کردم.

تهامی درباره نقش خود اظهار کرد: یکی از بخش‌های متفاوت بودن نقش کامران این است که تماشاگر را تا جایی با خودش می‌آورد و بعد ناگهان تغییر شخصیتی می‌بینیم که بسیار عجیب است. من به این نقش خیلی منفی یا مثبت نگاه نمی‌کنم. به نظرم کامران یک نقش خاکستری است و امروزه در جامعه بسیار زیاد با این افراد روبه‌رو می‌شویم، آدم‌هایی که بلندپروازی‌هایی برای خود دارند و چیزهایی را برای خودشان متصور هستند. آن ها در مواجه با آدم‌ها ممکن است هر تصمیمی بگیرند و هر اتفاقی برایشان بیفتد و زن و مرد هم ندارد. هم در بین آقایان و هم در بین خانم‌ها در جامعه از این‌ دست افراد دیده می‌شوند.

بازیگر "برف روی شیروانی داغ " درباره سختی‌های این نقش بیان کرد: از وقتی‌که تصمیم می‌گیرید با حمید نعمت‌الله به‌عنوان کارگردان کار کنید، اصولاً باید به فکر یک سختی‌هایی نیز باشید. من از نقش‌های سخت فراری نیستم و در سینما، تئاتر و تلویزیون اصولاً نقش‌های راحتی بازی نکرده‌ام، ولی سعی کردم با کارگردان‌هایی آن نقش سخت‌ترها را کارکنم که به آن‌ها کاملاً اعتماد داشتم. نعمت‌الله جزو همان کارگردان‌های انگشت‌شماری است که می‌شود به او اعتماد کرد و خود را به او سپرد و سختی‌‎های کار را پذیرفت.

وی ادامه داد: می‌شود اطمینان داشت که وقتی این سختی‌ها را می‌پذیری از ابتدا می‌توانی از پایان کار راضی باشی، چراکه می‌دانی قرار است یک اتفاق خوب بیفتد و آن‌وقت سختی‌ها را به جان می‌خری و حتی خودت پیشنهاد می‌دهی که بیشتر ازآنچه در فیلم‌نامه هست کار کنی. من دوست داشتم بهترین نقشم را در کار نعمت‌الله بازی کنم. به لطف خدا در طی این سال‌ها نقش‌های خوب زیاد بازی کردم. مثل "به رنگ ارغوان "، "برف روی شیروانی داغ "، "گناهکاران " و... به‌اندازه نقش کاری ندارم، اما وقتی تصمیم می‌گیرم و با پیشنهاد خوب روبه‌رو می‌شوم، می‌روم تا بهترین باشم و تصمیم می‌گیرم و به خودم می‌گویم که قرار است مدت‌زمانی سخت زندگی کنم؛ بنابراین خودم را آماده می‌کنم تا غر نزنم، همراه باشم و در زمان "رگ خواب " هم این اتفاق افتاد و تلاش کردم سختی‌ها را به‌نوعی شیرین ببینم. من هرروز دلهره داشتم برای اینکه دلم می‌خواست بسیار متفاوت باشم و علیرغم اینکه تمام نقش‌هایم را دوست دارم و برایشان زحمت کشیدم، اما دوست داشتم این کار متمایز باشد. حتی به یاد دارم سر فیلم "به رنگ ارغوان " بااینکه بسیار تمرین گروهی داشتیم، اما در تنهایی هم خودم بسیار تمرین می‌کردم و حاتمی کیا به شوخی می‌گفت بس است دیگر این‌طور ادامه دهی دیوانه می‌شوی.

بازیگر " آشوب " درباره ندیده شدن نقشش در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر گفت: اتفاقی که در داوری جشنواره امسال رخ داد، برایم عجیب بود. اینکه این من حتی کاندید هم نشدم، جای حرف داشت. بسیاری از دوستان حرفه‌ای من در سطوح مختلف درباره این موضوع به من گفتند و برایشان جای تعجب داشت که چرا حتی جزو کاندیدها نبودم. من درباره جایزه صحبت نمی‌کنم، چون تمام کسانی که سیمرغ جشنواره را دریافت کردند، از دوستان من هستند و به‌حق برنده شدند، اما اینکه این نقش آفرینی حتی کاندید هم نشد به‌ غیر از خودم برای دوستانم هم جای سؤال دارد. همیشه از خودم می‌پرسم اگر این نه، پس چه نقشی، چه اتفاقی قرار بود انجام دهم که ندادم. من دیگر باید چه‌کاری انجام می‌دادم تا این نقش دیده شود!

وی افزود: گاهی اوقات به نظر می‌رسد، تو این‌قدر خوب کار می‌کنی که خوب بودن جزئی از وجود تو می‌شود و دیگر هر کاری انجام دهی دیده نمی‌شود. این را حمل بر خودستایی نگذارید و درباره بسیاری از دوستان من نیز صدق می‌کند، اما انگار وقتی خوب کار می‌کنی به‌نوعی از تو می‌گذرند.

تهامی درباره سایر فعالیت‌های خود نیز اظهار کرد: به‌ غیر از "رگ خواب "، چهار فیلم دیگر آماده اکران دارم: "گام‌های شیدایی " کار حمید بهمنی که سالیان پیش کارکردیم و نمی‌دانم تکلیفش چه می‌شود. "تنها در چند دقیقه سکوت " کار بهاره صادقی جم که در نوع خود فیلم خاصی است و "آشوب " کار کاظم راست‌گفتار که خیلی دوست دارم این کار زودتر پخش شود. سال گذشته دو فیلم بازی کردم، اولی "آشوب " بود و دومی "رگ خواب " که "آشوب " یک کار متفاوت و عجیب است و فکر می‌کنم تماشاگر ارتباط بسیار خوبی با آن برقرار کند. ضمن این‌که فیلم "نفس‌های آرام" کار هاشمی طبا که اولین کار او در حوزه سینماست را نیز آماده اکران دارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج