جاباما
۵۰۳۷۵۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

فروکش کردن تقاضا برای مسکوکات طلا در بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: افزایش قیمت اونس جهانی طلا ناشی از تحولات سیاسی در اروپا و افزایش نرخ بهره در آمریکا، رشد ۷۰ هزار ریالی قیمت سکه بهار آزادی را در بازار رقم زد.

خبرگزاری ایرنا: رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: افزایش قیمت اونس جهانی طلا ناشی از تحولات سیاسی در اروپا و افزایش نرخ بهره در آمریکا، رشد ۷۰ هزار ریالی قیمت سکه بهار آزادی را در بازار رقم زد.

«محمد کشتی آرای» امروز (دوشنبه) با اشاره به افزایش تقریبی ۷۰ هزار ریالی سکه بهار آزادی طرح جدید و افزایش قیمت هر گرم طلا در بازار تهران، افزود: این افزایش ناشی از رشد بیش از ۱۴ دلاری اونس طلا در بازارهای جهانی است.

اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران امروز قیمت هر اونس طلا را با ۱۴ دلار و ۳۰ سنت افزایش نسبت به یکشنبه، یک هزار و ۲۵۸ دلار و ۲۰ سنت اعلام کرد.

به گفته کشتی آرای، افزایش قیمت اونس طلا که دو هفته متوالی ادامه داشته، مربوط به دو عامل اساسی افزایش نرخ بهره در آمریکا و برگزاری انتخابات در چند کشور اروپایی از جمله هلند و فرانسه و همچنین خروج انگلستان از اتحادیه اروپا است.

اسفند ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) نرخ بهره را در این کشور با افزایش 0.25 درصد به 1 درصد رساند.

کشتی آرای تصریح کرد: بطور طبیعی، افزایش نرخ اونس منجر به افزایش قیمت طلای جهانی شده که خود افزایش قیمت طلا و سکه در داخل را به همراه داشته است.

** فروکش کردن تقاضا برای مسکوکات طلا در بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در ادامه با اشاره به کاهش قیمت سایر انواع مسکوکات طلا در بازار تهران، یادآوری کرد: پیش از فرا رسیدن نوروز، افزایش تقاضا برای انواع مسکوکات طلا بویژه نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی برای عیدی و کادو دادن، افزایش قیمت آنها را به دنبال داشت اما اکنون این تقاضا در بازار فروکش کرده است.

وی ادامه داد: در این روزها شاهد بازگشت برخی از این سکه ها از سوی افراد به منظور تبدیل کردن آنها به پول هستیم که افزایش عرضه مسکوکات در بازار و در نتیجه روند نزولی قیمت ها را به دنبال خواهد داشت.

کشتی آرای گفت: پیش بینی می شود این روند نزولی در قیمت مسکوکات بجز سکه بهار آزادی طرح جدید ادامه داشته باشد؛ هرچند روند قیمت اونس جهانی طلا نیز بر بازار تاثیرگذار بوده و قیمت های نهایی مسکوکات ناشی از برآیند قیمت های جهانی طلا و عرضه و تقاضای سکه در داخل خواهد بود.

هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید امروز با افزایش ۷۰ هزار ریالی در مقایسه با روز گذشته، ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار ریال داد و ستد شد و در سومین روز کاری سال جدید در کانال ۱۲ میلیون ریالی باقی ماند.

برپایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران تا ظهر امروز، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته، ۱۱ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال و هر نیم سکه با کاهش ۵۵ هزار ریالی، ۶ میلیون و ۸۶۵ هزار ریال به فروش رفت.

هر قطعه ربع سکه طلا با افت ۳۰ هزار ریالی، سه میلیون و ۶۸۰ هزار ریال و هر سکه یک گرمی با ۴۰ هزار ریال کاهش قیمت، دو میلیون و ۳۹۰ هزار ریال داد و ستد شد.

همچنین این اتحادیه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار را یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۹۵۰ ریال اعلام کرده است که نسبت به دیروز ۱۴ هزار و ۸۰ ریال افزایش داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میدانيدميليونهاآدمهای کرسته توی همين شهری تم غذای خوشمزه نکچشتن هنوزوتوی چراخهاآشگاهی دربيمارستانهاجاوی ماهادستشون به طرف ماشينهامدل بالادرازتايک نانی دربياورن برای زن بچه هاشون می دانيدقسيه کی گسی هستن دولت مردمانی که پشت ميزهاشون صندلی نشتن کاری جزودستسورکاری انجام می دنيددولت مردمان فقط فقط اطرافيان خودمی پايدتااطرافيان ديکرببندچه کارهای انجام می دهنيدپايتخت تهران بزرگ درپکرمیداشته بهتربودتااين هم توی سرخودنزن اين دولت مردمانی که درپنجره بازمکس پرشه می دانيددولت مردمان بخشيدازاين نوشته که خوانيدعمل کن درپنجره پايتخت تهران بزرک ببنيدتامکس پشه نيايدباتشکرازتهران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج