۵۰۳۹۲۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

عجیب ترین دلایل برای چاقی!

اگر کالری بیشتری نسبت به گذشته دریافت می‌کنید یا ورزش را کنار گذاشته‌اید، نباید از افزایش اعداد نشان داده شده توسط ترازو متعجب شوید.

وبسایت آوای سلامتی: اگر کالری بیشتری نسبت به گذشته دریافت می‌کنید یا ورزش را کنار گذاشته‌اید، نباید از افزایش اعداد نشان داده شده توسط ترازو متعجب شوید.

اگر کالری بیشتری نسبت به گذشته دریافت می‌کنید یا ورزش را کنار گذاشته‌اید، نباید از افزایش اعداد نشان داده شده توسط ترازو متعجب شوید. اما اگر عادات غذایی و فعالیت جسمانی شما تغییری نکرده و با این‌حال وزنتان افزایش یافته است، باید دلیل احتمالی را دقیق‌تر بررسی کنید.

کمبود خواب

اگر صبح‌ها دیر از خواب بیدار می‌شوید، این احتمال وجود دارد که شب‌ها یک اسنک اضافه مصرف کنید که به معنای دریافت کالری بیشتر است. از طرف دیگر، کمبود خواب سبب تغییرات هورمونی و افزایش اشتها شده و شما پس از صرف غذا احساس سیری نمی‌کنید.
استرس

وقتی استرس شدیدی دارید بدن در وضعیت دفاعی قرار می‌گیرد. کورتیزول که هورمون استرس نیز نامیده می‌شود ترشح شده و اشتها افزایش می‌یابد و اگر به غذاهای آماده و پرکالری دسترسی داشته باشید، ترکیب این دو مورد به اضافه وزن منجر می‌شود.
داروهای ضد افسردگی

متاسفانه یکی از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی، افزایش وزن است. اگر تصور می‌کنید قرص‌های مصرفی باعث اضافه وزن شما شده است، با پزشک خود در مورد تغییر آن‌ها مشورت کنید و بدون نظر پزشک معالجه را متوقف یا تغییر ندهید. علاوه بر‌این‌که افسردگی به خودی‌خود باعث تغییرات وزن می‌شود، بعد از شروع درمان به علت احساس بهتری که افراد دارند، اشتها افزایش می‌یابد.
استروئید‌ها

داروهای استروئیدی ضد التهابی نیز باعث افزایش وزن می‌شوند. احتباس آب و افزایش اشتها از دلایل اصلی هستند. بعضی افراد نیز تغییر در میزان چربی قسمت‌هایی از بدن مانند صورت، شکم و پشت گردن را تجربه می‌کنند. اگر بیشتر از یک هفته استروئید مصرف کرده‌اید، آن‌ها را به‌طور ناگهانی قطع نکنید، چرا‌که منجر به مشکلات جدی می‌شود. در این مورد با پزشک معالج مشورت کنید.
بعضی داروها

بعضی داروهای تجویز شده برای درمان بیماری‌ها باعث اضافه وزن می‌شوند. داروهای تجویز شده در شیزوفرنی، اختلالات دو قطبی، میگرن، صرع، پرفشاری خون و دیابت در این لیست قرار دارند.
قرص‌های ضد بارداری

علیرغم تصور مردم، ترکیب قرص‌های ضد بارداری باعث اضافه وزن پایدار نمی‌شود. افزایش وزن ایجاد شده به علت احتباس مایعات بوده که موقتی است. اگر همچنان نسبت به اضافه وزن نگران هستید، با پزشک خود صحبت کنید.
کم کاری تیروئید

اگر غده تیروئید به اندازه کافی هورمون نمی‌سازد، احتمالا احساس خستگی، ضعف و سرما داشته و اضافه وزن دارید. در صورت کمبود هورمون تیروئید، متابولیسم افت کرده و وزن افزایش می‌یابد. درمان کم کاری تیروئید، بخشی از وزن اضافه شده را کاهش می‌دهد.
یائسگی

بعضی زنان در هنگام یائسگی وزن اضافه می‌کنند. اما احتمالا تغییرات هورمونی تنها دلیل اضافه وزن نمی‌باشد. روند پیری سرعت متابولیسم را کاهش می‌دهد، بنابراین بدن کالری کمتری می‌سوزاند. از طرف دیگر، تغییرات ایجاد شده در سبک زندگی مانند کاهش فعالیت فیزیکی نیز در ایجاد اضافه وزن نقش دارند. اما به‌هر صورت ممکن است وزن اضافه شده در ناحیه کمر، مربوط به یائسگی باشد.
سندرم کوشینگ

اضافه وزن یکی از علائم سندرم کوشینگ می‌باشد. در این سندرم، تولید هورمون کورتیزول افزایش یافته و اضافه وزن و دیگر اختلالات به‌وجود می‌آید. مصرف استروئیدها برای درمان آسم، آرتریت و لوپوس از دلایل ابتلا به این سندرم می‌باشد. همچنین در اثر تولید بیش از حد کورتیزول از غده آدرنال یا در اثر تومور نیز ایجاد می‌شود. اضافه وزن بیشتر در ناحیه صورت، گردن، پشت یا کمر دیده می‌شود.
سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک مشکل هورمونی در زنان سنین باروری می‌باشد. این سندرم موجب عدم تعادل هورمونی می‌شود که بر قاعدگی اثر گذاشته و موی زائد و آکنه ایجاد می‌کند. این افراد مقاومت به انسولین (هورمونی که قند خون را کنترل می‌کند) دارند، بنابراین این مشکل احتمالا سبب اضافه وزن می‌شود. وزن اضافه شده در اطراف شکم تجمع می‌یابد که خطر بیماری‌های قلبی را در این زنان افزایش می‌دهد.
ترک سیگار

یکی از بهترین کارهایی که برای سلامت خود انجام می‌دهید، ترک سیگار است. در هنگام ترک سیگار، مقداری اضافه وزن پیدا می‌کنید که البته کمتر از تصور شماست. به‌طور متوسط میزان اضافه وزن در این افراد کمتر از 5 کیلوگرم است. احساس گرسنگی پس از چند هفته کم می‌شود، که کاهش وزن اضافه شده را آسان‌تر می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج