۵۰۴۰۵۰
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

محسن هاشمی جای قالیباف را می‌گیرد؟

پایگاه خبری انتخاب به نقل از المانیتور نوشت: رقابت برای شورای شهر قدرتمند تهران همواره جنجالی بوده است. در طول یک دهه اخیر، اصولگرایان اکثریت را در شورا در دست داشته اند، اما امسال اعتدال گرایان و اصلاح طلبان مصمم هستند که قدرت را با تکیه بر ضعف های شورای فعلی در دست بگیرند.

پایگاه خبری انتخاب به نقل از المانیتور نوشت: رقابت برای شورای شهر قدرتمند تهران همواره جنجالی بوده است. در طول یک دهه اخیر، اصولگرایان اکثریت را در شورا در دست داشته اند، اما امسال اعتدال گرایان و اصلاح طلبان مصمم هستند که قدرت را با تکیه بر ضعف های شورای فعلی در دست بگیرند.

کاندیداها اخیرا در انتخابات شوراهای شهر که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، ثبت نام کردند.

رقابت برای شورای شهر قدرتمند تهران همواره جنجالی بوده است. در طول یک دهه اخیر، اصولگرایان اکثریت را در شورا در دست داشته اند، اما امسال اعتدال گرایان و اصلاح طلبان مصمم هستند که قدرت را با تکیه بر ضعف های شورای فعلی در دست بگیرند.

شورای شهر تهران شهردار را نیز انتخاب می کند. شهرداری تهران، ثروتمندترین و پر نفوذترین در بین دیگر شهرداری ها است. برای مثال، شهرداری تهران بودجه ای بالغ بر ۵.۷۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ دریافت کرد، درحالیکه بودجه ی دومین شهر بزرگ ایران که تبریز است تنها ۹۲۴ میلیارد دلار بود. باید یاداوری کرد که در دهه گذشته از شهرداری تهران بعنوان سکوی پرتابی جهت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری استفاده شده است.

شورای شهر در ماه های اخیر به دلیل اتفاقاتی که ناشی از سومدیریت شهرداری تهران بود، تحت فشار فزاینده ای قرار داشت.

در ماه اگوست، اخباری مبنی بر بذل و بخشش های غیرقانونی شهرداری تهران منتشر شد. اعتدالگرایان و اصلاح طلبان نتوانستند قالیباف را در مورد ماجرای واگذاری املاک تحت فشار قرار دهند چراکه اکثریت شورا در دست اصولگرایان بود.

همچنین، در ژانویه، نخستین ساختمان مدرن ایران فروریخت. این فاجعه که منجر به درگذشت بیش از ۲۰ اتش نشان شد، باعث خشم افکار عمومی شد، چراکه برخی رسانه ها گزارش دادند که این اتفاق در حالی رخ داد که قالیباف در قم مشغول رایزنی های انتخاباتی بود.

از سوی دیگر، حضور ورزشکاران در شورای شهر با مخالفت رسانه ها و مردم مواجه شده است، چراکه برخی از این ورزشکاران که روزگاری قهرمانی ملی بودند امروز متهم به حمایت از جناح ها در قبال دریافت امتیاز هستند. با این حال، ورزشکاران و هنرمندان همچنان مشتاقند که شانس خود را امتحان کنند، اما شواهد نشان می دهد که شورای شهر آتی تهران خالی از ورزشکاران و هنرمندان است.

به نظر می اید به طور کلی شاهد رقابت جدی بین ائتلاف اعتدالگرایان - اصلاح طلبان و اصولگرایان خواهیم بود. اعتدالگرایان و اصلاح طلبان معتقدند که نتایج انتخابات هفتم اسفند که منجر به پیروزی قاطعانه آنها در تهران شد، دوباره تکرار خواهد شد.

باتوجه به اینکه شورای شهر تهران وظیفه ی انتخاب شهردار را دارد، شهردار بعدی ممکن است اعتدالگرا یا اصلاح طلب باشد. در همین راستا، گزارش هایی مبنی بر اینکه محسن هاشمی فرزند بزرگ آیت الله هاشمی از گزینه های محتمل برای هدایت شهدراری تهران وجود دارد. باید منتظر ماند تا دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا بخیر کنه

    • بدون نام

      وای نه تورو خدا. این هاشمیها امدنشون با خودشونه بیرون رفتنشون با خدا. این اگه الان شهردار بشه حالا حالا‌ها می‌خواد توی صحنه بمونه و خدمت کنه حتا به زور.

    • مسعود

      اگر سیاسی کاری رو بزاریم کنار ... هاشمی در حد و انداره شهرداری تهران و قالیباف نیست.

    • وجدان

      بالاخره بایدجابجایی قدرت صورت بگیره.چون ملت به این امرعادت کرده.قحط الرجاله....
      جوانان متخصص بعلت عدم ارتباط ووابستگی حزبی وقومی وخانوادگی شدن مایه دق پدرومادری که با حسرت بزرگشان کردند.

    • بدون نام

      همینو کم داشتیم .که بیاد شهردار بشه

    • hamed

      پای جنازه پدر خوب سلفی میگرفت و میخند شاید پای جنازه شهر تهرانم سلفی بگیره و خوب بخند میتونه میفهمی می تو نه

    • بدون نام

      ازخدامیخوام به احترام عزت وجلال خوطش هرچه سریعترصاحب اصلی مملکت روبرسونه که تمام دنیاسروسامان بگیره دیگه واقعأخسته شدیم ازاین سیاسی بازیهاوپارتی بازیهاوزورگویی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج