جاباما
۵۰۴۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

وسایل کهنه را گلدان گنید!

باغچه‌اي از یادگاری‌ها بسازید

بعضی از وسایل هستند که بعد از مدتی برایمان تکراری یا از دور خارج می‌شوند، و انرژی‌های منفی در خانه مي‌پراكنند. می‌توانید با استفاده از روشی جالب، آنها‌ را از حالت فرسودگي درآورید و با ترکیب آنها با گیاهان طبیعی، انرژی مثبت را در خانه جاري کنید.

باغچه‌اي از یادگاری‌ها بسازید

باغچه‌اي از یادگاری‌ها بسازید


بعضی از وسایل هستند که بعد از مدتی برایمان تکراری یا از دور خارج می‌شوند، اما‌‌ فقط بعضي از آنها را برای زیبایی یا خاطره‌ خوشی که از آنها داریم دور نمي‌اندازيم. بيشتر لوازم قدیمی، فرسوده و آسیب‌دیده هستند و انرژی‌های منفی در خانه مي‌پراكنند. می‌توانید با استفاده از روشی جالب، آنها‌ را از حالت فرسودگي درآورید و با ترکیب آنها با گیاهان طبیعی، انرژی مثبت را در خانه جاري کنید. تغییر و تحول برای یادگاری‌ها طرح مجذوب کننده‌اي برای همه افراد خانواده و حتی میهمانان است.

نخستين كار پيدا كردن ظرف‌ها يا وسيله‌هايي است كه ديگر از آن‌ها استفاده نمي‌كنيد ولي ميل به دورافكندنشان را هم نداريد. سپس بايد گياه مناسب را برگزينيد. انواع سبزیجات مانند جعفری، گشنیز، شاهی و فلفل که ساقه بلندی ندارند برای کاشت مناسبند. سعی کنید از مرغوب‌ترین نوع خاک استفاده کنید تا جبران فضای کوچک باغچه‌تان باشد. دقت کنید که نور کافی به خاک برسد تا رطوبت ‌اضافی آن تبخیر شود.

ظرف يا وسيله‌اي را كه برگزيده‌ايد تمیز کنید و با احتیاط درون آن خاک بریزید. بهتر است از مرغوب‌ترين و طبیعی‌ترین خاک استفاده كنيد تا بهترین بازده را داشته باشد. مطمئن شوید که ظرف‌تان شکاف نداشته باشد. اگر فنجان‌هاي قديمي را انتخاب كرده‌ايد بهتر است کف فنجان زهکشی برای خروج آب داشته باشد. می‌توانید از چند فنجان با چند گیاه متفاوت استفاده کنید تا فضای بیشتری داشته باشد.


گل‌های بهاری

تلفیق گیاهان طبیعی‌ با دکوراسیون منزل انرژی‌اي را به وجود می‌آورد که‌ امروزه درعلم فنگ شویی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. خوب است از این انرژي‌هاي دائمی در منزل بهره‌مند شویم و بهار را با یكدیگر تجربه کنیم .

بنفشه یکی از گل‌هاي بسیار زیبا و مقاوم در هر فصل و مکان است . رنگ‌هاي آن به قدری خیر‌ه کننده است كه بيشتر افراد در بهار پذیرای آن در گوشه و کنار منزل هستند. بهترین مکان برای این گل هوای باز و آزاد است . بهتر است برای تغییر دکوراسیون در ورودی منزل‌تان از آنها استفاده کنید تا خوش‌آ‌مدگوی میهمانان‌تان باشد.


باغچه‌اي از یادگاری‌ها بسازید


• دو گلدان مناسب براي فضاي دروني منزل‌تان تهيه كنيد؛ به دلخواه خود چند رنگ بنفشه به همراه یک شمشاد و چند گیاه بهاری دیگر انتخاب و آنها را پيش از کاشت کمي آبیاری کنید .

باغچه‌اي از یادگاری‌ها بسازید


• پس از مدتی گلدان را با خاک مخلوط یا از سنگ‌ریزه و کود پر کنید. ابتدا بنفشه‌ها را دور تا دور گلدان به صورت کمی فشرده بکارید. این‌ کار به دلیل مقاوم بودن گل بنفشه انجام می‌شود و نیز با پايان‌ يافتن فصل بهار بنفشه‌‌ها جای دیگر گل‌های بهاری را می‌گیرند و لزومی ندارد که شما بار دیگر گل‌های تازه تهیه کنید. چرا که بنفشه طول عمر خوبی دارد .

باغچه‌اي از یادگاری‌ها بسازید


• دیگر گل‌های بهاری را به سمت داخل گلدان بکارید. نظم در کاشت گل‌ها ردیف‌های زیبایی از گل‌ها را مي‌سازد. اگر دوست دارید، می‌توانید به طور یک در میان گل‌های بنفشه را در میان آنها جای دهید .

باغچه‌اي از یادگاری‌ها بسازید


• بعد از اتمام کار برای اینکه گلدان سنگین نشود و حمل آن مشکل نباشد، آن را به مکان مورد نظر منتقل کرده و شمشاد را در فضای خالی بکارید. سپس با مقداری خاک اطراف ساقه آن را بپوشانید .

باغچه‌اي از یادگاری‌ها بسازید


• حال می‌توانید با دستکش خاک را کمی فشار دهید و اگر فضایی خالی است آن را با گل پر و لبه‌های گلدان را از خاک تمیز کنید .

در پايان کار آنها را به حال خود رها و بعد از یک روز آبیاری کنید. از فضای سبز پر انرژی‌تان لذت ببرید .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج