۵۰۴۳۲۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

موضع حوزه هنری درباره اکران‌نوروزی ماجرای نیمروز

با آغاز نمایش اکران فیلم‌های نوروزی، محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» به کمبود سالن‌های نمایش دهنده فیلمش معترض شد و خواستار افزایش تعداد سینماهای اکران کننده این فیلم شد.

آی سینما: با آغاز نمایش اکران فیلم‌های نوروزی، محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» به کمبود سالن‌های نمایش دهنده فیلمش معترض شد و خواستار افزایش تعداد سینماهای اکران کننده این فیلم شد. امروز مدیرعامل موسسه «بهمن سبز» وابسته به حوزه هنری در پاسخ به این انتقاد با بیان این‌که حوزه هنری مخالف اکران این فیلم در نوروز ۹۶ بوده است، گفت که «ماجرای نیمروز» قرار نبود در نوروز به نمایش درآید و به همین دلیل برخی سینماهای حوزه با سایر فیلم‌های سینمایی قرارداد بستند.

فیلم «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی سید محمود رضوی از 25 اسفندماه در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمد و تا به امروز توانسته بیش از یک میلیارد تومان فروش کند.

اما در روزهای گذشته محمد حسین مهدویان در صفحه اینستاگرام خود به کمبود تعداد سالن‌های نمایش دهنده فیلم‌اش اشاره و اعتراض خود را جدیدترین مصاحبه‌اش هم نیز ابراز کرد. مهدویان در بخشی از گفت‌وگوی خود به ایسنا گفت:« در تخصیص سالن و سانس با فیلم «ماجرای نیمروز» رفتار معمول وجود نداشته و ای کاش حوزه هنری گاهی به غیر از تحریم فیلم ها، تصمیم به سیاست های حمایتی در اکران سینمایی که خودش در آن شریک است هم می داشت.» اشاره مهدویان به شراکت حوزه هنری در تولید این فیلم سینمایی بود.

امروز محمود کاظمی مدیرعامل بهمن سبز، به برخی از انتقادات محمد حسین مهدویان پاسخ داد. این مدیر حوزه هنری در گفت‌وگو با سوره سینما درباره حواشی «ماجرای نیمروز» می‌گوید که حوزه هنری با نمایش این فیلم در نوروز امسال مخالف بوده است: «ما صحبتهای بسیاری با آقای رضوی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» داشتیم و قرار نبود این فیلم در سبد اکران نوروزی قرار بگیرد و ما با اکران آن در نوروز مخالف بودیم. اما وقتی در آخرین روزهای سال ۹۵ اعلام شد که این فیلم در نوروز اکران می‌شود، حوزه هنری تمام قد از فیلم «ماجرای نیمروز» حمایت کرد، چرا که بخشی از سهام این فیلم برای خود حوزه هنری است؛ مگر می‌شود حوزه‌ هنری در یک فیلمی سهامدار باشد و از آن حمایت نکند؟»

اما به تازگی در یک اقدام عجیب، سیروان خسروی و محمد علیزاده دو خواننده مطرح کشور در سینما «سپهر» ساری کنسرتی را برگزار کردند. این کنسرت در حالی اجرا شده است که در آن زمان باید فیلم «ماجرای نیمروز» در سینما سپهر شهر ساری به نمایش در می‌آمد. محمود کاظمی در رابطه با این موضوع عجیب توضیح می‌دهد: «تمامی بلیتهای این دوسانس خریداری شده و مبلغ آن به حساب این فیلم سینمایی ریخته شده است، بنابراین اجرای کنسرت در سینما سپهر ساری بلامانع بوده است.»

او همچنین درباره علت برگزاری کنسرت به جای نمایش «ماجرای نیمروز» در سینما سپهر دلایلی هم می‌آورد و می‌گوید سینماهای حوزه هنری بودجه‌ای از سوی دولت دریافت نمی‌کنند و به همین دلیل آنها مجبور به درآمدزایی هستند: «چرا این صبحتها درباره سینماهایی که در بخش خصوصی هستند مطرح نمی‌شود؛ بالاخره سینماهای حوزه هنری‌ هم باید درآمدی داشته باشد تا چرخ آنها بچرخد. مگر این سینماها پرسنل ندارد و این پرسنل حقوق نمی‌گیرند. مگر در سال گذشته این حوزه هنری نبود که حدود ۷ سنیما را در کشور بازسازی کرد و تحویل این جامعه داد. سینماهای حوزه هنری که بودجه‌ای از سوی دولت دریافت نمی‌کند، از خودشان درآورده و خرج خودشان می‌کند. در حال حاضر فیلم ماجرای نیمروز در ۱۶ استان کشور ۲۷ سینما در از سینما‌های حوزه هنری در اختیار دارد. کجا دیگر باید این فیلم را برای نمایش می‌گذاشتیم و نگذاشته‌ایم؟»

این مدیر حوزه هنری در حالی از فروش بلیت‌های کنسرت به جای نمایش فیلم‌ در سالن‌های وابسته به این ارگان به عنوان درآمد زایی یاد می‌کند و این موضوع را امری طبیعی می‌داند که بسیاری از سینماگران امروز به دلیل تحریم های حوزه هنری نتوانستند به درآمد زایی و بازگشت مالی از طریق اکران فیلم‌هایشان دست بایند. حال اگر مدیران حوزه هنری به این اندازه موافق درآمد زایی در سالن‌های وابسته به خود هستند، باید این حق را هم به سایر فیلمسازان بدهند تا بتواند با اکران گسترده فیلم‌هایشان، فروش موفق تری در سینماهای کشور علی الخصوص شهرستان‌ها داشته باشند و از این طریق به درآمد زایی برسند.

کاظمی در پایان و در پاسخ به صحبتهای کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» مبنی بر این که سالنهای این فیلم نسبت به سایر فیلم‌های اکران نوروز ۹۶ کمتر است، اضافه کرد: «فیلمی مثل «خوب، بد، جلف» اکران خود را از اواخر بهمن‌ماه آغاز کرده است؛ اما فیلم «ماجرای نیمروز» اصلا قرار نبود اکران شود. ما با فیلم‌ها قرارداد داریم. وقتی فیلمی مانند «خوب،بد، جلف» فروش بسیار خوبی دارد، مسلم است که سانس‌های بیشتری در یک سینما از آن خود می‌کند، ولی ما از ماجرای نیمروز هم حمایت کردیم و در همان سینماها نیز به آن سانس دادیم. ما در شیراز چهار سالن در اختیار «ماجرای نیمروز» قرار دادیم، چهار سالن کم است؟ می‌گویند که سانس‌های کم مخاطب را اختیارشان قرار دادیم، این موضوع صحت ندارد ما وقتی خودمان در فیلم ماجرای نیمروز سرمایه گذاری کرده‌ایم، سانسهای کم مخاطب به آن نمی‌دهیم، بهترین سانسهای سینماهای حوزه هنری در حال حاضر در اختیار فیلم ماجرای نیمروز است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر فیلمی که ارزشی باشد با نامهربانی مواجهه میشود.

    • بدون نام

      معلوم است این فیلم بدجوری حالتان را گرفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج