۵۰۴۳۷۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اقدامات سخت‌ گیرانه مجارستان علیه پناهجویان

مجارستان تغییرات قانون مربوط به خارجیان را که در آن بر ممنوعیت ورود پناهجویان به داخل کشور تا دریافت پاسخ رسمی به درخواست پناهجویی از نهادهای دولتی اشاره شده است، رسما از روز سه شنبه هشتم فرودین به اجرا در آورد.

ایرنا: مجارستان تغییرات قانون مربوط به خارجیان را که در آن بر ممنوعیت ورود پناهجویان به داخل کشور تا دریافت پاسخ رسمی به درخواست پناهجویی از نهادهای دولتی اشاره شده است، رسما از روز سه شنبه هشتم فرودین به اجرا در آورد.

بر اساس این قانون مهاجرین و پناهجویان برای پاسخ درخواست پناهجویی خود باید در مناطق مرزی 'خورگوش' و 'کلبیا' در مرزهای این کشور با صربستان در 324 مکان پیش ساخته شده برای دریافت پاسخ به درخواست شان برای پناهندگی از طرف نهادهای ذیربط صبر کنند.

«دیمیتریس آوراموپولوس» کمیسر اروپا در امورمهاجرت در این خصوص ضمن درخواست از بوداپست که بایستی در رابطه با پناهجویان مطابق با قوانین اتحادیه اروپا اقدام کند، گفت که کارشناسان قانون جدید مربوط به پناهجویان در مجارستان را بررسی می کنند.

بوداپست هدف از چنین اقدامی را بستن کامل راه های ورود غیر قانونی مهاجرین به مجارستان اعلام کرده است.

«جرج باکوندی» مشاور ارشد امنیت ملی رئیس جمهور مجارستان نیز در این خصوص هدف از ایجاد تغییر در قانون مربوط به خارجیان را متوقف کردن مهاجرین غیرقانونی و کاهش خطرات امنیتی که از سال ۲۰۱۵ در اروپا وجود دارد، توصیف کرد.

وی این اقدام را حفاظت از مجارستان و مرزهای اروپا خواند.

بنا به گفته وی، مهاجرین اصولا در گذشته وارد مجارستان می شدند و درخواست پناهندگی را به نهادهای مربوطه ارائه می دادند ولی منتظر پاسخ نمی مانند و به طرف غرب فرار می کردند.

ولی اکنون برای پاسخ به درخواست پناهجویی خود می بایستی در محل های احداث شده در نوار مرزی مجارستان با صربستان صبر کنند.

اماکن پیش ساخته شده در نوار مرزی مجارستان با صربستان برای پناهجوییان به تخت و آب گرم مجهز و همچنین پناهجویان از مراقبت های ۲۴ ساعته بهداشتی و اجتماعی بهره مند هستند و همچنین می توانند از اینترنت و تلویزیون استفاده کنند.

گفته شده است که این قانون شامل پناهجویان زیر 14 سال نمی شود و آنان می توانند در مراکز امور اجتماعی در مجارستان منتظر پاسخ درخواست پناهجویی خود شوند.

مجارستان به منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران از مرز ترکیه اخیرا ردیف دوم دویار حفاظتی در مرز با صربستان را شروع کرده که تا پایان ماه 'می' سال جاری به پایان می رسد.
مجارستان در سال ۲۰۱۵ میلادی ابتدا در امتداد مرز با صربستان و سپس با کرواسی حصار کشید و دولت این کشور اخیرا اعلام کرد که دومین ردیف حصار در مرز با صربستان برای متوقف کردن ورود مهاجرین و پناهجویان به کشور ضرورت دارد.

دولت مجارستان بر این باور است که در سال جاری میلادی تعداد زیادی از مهاجران خود را به مرز این کشور می رسانند.

«یانوش لازار» رئیس دفتر ریاست جمهوری مجارستان پیشتر در ماه قبل نیز گفت که دولت برای ساخت دیوار در مرز و اردوگاه برای مهاجران ۱۳۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

وی در 25 اسفند سال گذشته در مراسم بزرگداشت انقلاب این کشور در سال 1848 قانونی را امضا کرد که بر این اساس تمامی پناهجویان از جمله افراد بالا تر از 14 سال در اردوگاه های مرزی نگه داری می شوند.

رئیس جمهوری مجارستان این قانون را برغم مخالفت بسیاری از گروه های حقوق بشر تایید کرد.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان پیشتر نیز گفته بود که قانون جدید در باره پناهجویان مطابق استانداردهای قانونی اتحادیه اروپا است.

بنابر مفاد این قانون که اخیرا توسط پارلمان مجارستان تصویب شده است؛ پناهجویان در این کشور تا زمان مشخص شدن وضعیت شان در اردوگاه های مرزی نگه داری می شوند.

بر اساس این قانون تمامی پناهجویانی که از صربستان و یا هر کشور امن وارد مجارستان می شوند باید هزینه های اقامت در اردوگاه را خود پرداخت کنند.

مجارستان در اکتبر سال ۲۰۱۶ یک همه پرسی به منظور جلب حمایت سیاسی در مخالفت با تلاش های اتحادیه اروپا برای اسکان مهاجران در کشورهای عضو این اتحادیه برگزار کرد.

اگر چه نتیجه همه پرسی به دلیل شرکت نکردن 50 درصد شهروندان واجد شرایط منفی بود ولی دولت مجارستان می تواند بخاطر مخالفت بیش از 98درصد رای دهندگان در همه پرسی با سهیمه بندی مهاجران از موضع خود در این خصوص قاطعانه حمایت کند.

وزیران کشور اتحادیه اروپا پیشتر در نشست بروکسل، طرحی را در مورد تقسیم ۱۲۰ هزار آواره جنگی ارائه کردند که با وجود مخالفت برخی کشورهای شرق اروپا، تصویب شد.

«ویکتور اوربان» که از سال 2010 به نخست وزیری مجارستان انتخاب شد از مخالفان سرسخت برنامه های اتحادیه اروپا در باره مهاجران است و همه پرسی را فرصتی برای تائید مخالفت های خود با سیاست درهای باز اروپا در قبال مهاجران می دانست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج