۵۰۴۴۴۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

مراقب ویروس تفکر افراطی در انتخابات باشید

نماینده مجلس ششم گفت: جریان‌های سیاسی باید برای برگزاری یک انتخابات حقیقی بر پایه رای مردم تلاش کنند تا فضای انتخاباتی از شعارهای پوپولیستی و غیر واقعی به دور شود.

خبرگزاری ایلنا: نماینده مجلس ششم گفت: جریان‌های سیاسی باید برای برگزاری یک انتخابات حقیقی بر پایه رای مردم تلاش کنند تا فضای انتخاباتی از شعارهای پوپولیستی و غیر واقعی به دور شود.

جلال جلالی‌زاده، درباره اینکه جریان‌های سیاسی چه رفتارهایی را باید در پیش بگیرند که مردم در انتخابات سال ۹۶ مشارکت حداکثری داشته باشند، گفت: ابتدا جریان‌های سیاسی باید توضیح دهند که چرا حضور حداکثری و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای لازم است. قطعاً جریان‌های سیاسی برای به دست آوردن کرسی‌ها و یا به روی کار آمدن شخص مورد نظر خودشان وارد میدان انتخابات می‌شوند پس باید تلاش کنند فردی توانمند، متخصص، مجرب و پاکدست را به مردم معرفی کنند.

او خاطرنشان کرد: جریان‌های سیاسی باید برای برگزاری یک انتخابات حقیقی بر پایه رای مردم تلاش کنند تا فضای انتخاباتی از شعارهای پوپولیستی و غیر واقعی به دور شود.

این نماینده مجلس ششم با اشاره به اینکه انتخابات باید به سمت حزبی شدن گام بردارد، عنوان کرد: هنگامی که انتخابات حزبی و بر پایه احزاب باشد مردم می‌دانند به چه کسی رای می‌دهند و شخصی مسئولیت کاندیدا را برعهده دارد.

او درادامه افزود: به نظر می‌رسد انتخابات شوراها می‌تواند یک تجربه بسیار خوب در نهادینه کردن دموکراسی در کشور باشد. همه احزاب و جناح‌ها باید تلاش کنند که زمینه را برای حزبی شدن این انتخابات فراهم کنند.

او تصریح کرد: انتخابات شوراها در برخی از شهرها و مناطق به صورت قبیله‌ای است و موجب می‌شود افراد شایسته و با صلاحیت از گردونه رقابت خارج شوند و این مراکز به دست کسانی بیفتد که معمولاً در پی منافع شخصی خودشان هستند. اگر این انتخابات به سوی حزبی بودن پیش برود قطعا می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کند.

جلالی‌زاده در پاسخ به این سوال که مخالفان دولت در پی این هستند که مشارکت مردم را به حداکثر برسانند تا رای روحانی شکسته شود چه کاری باید انجام داد، گفت: ابتدا دولت باید برنامه‌هایی که تاکنون انجام داده را به طور شفاف برای مردم روشن کند و باید توضیح دهد که چه تلاش‌هایی صورت گرفته است. در حوزه‌هایی ما دچار ضعف بوده‌ایم که باید علل و عوامل آن بازگو شود. معتقدم اگر روحانی به صورت شفاف با مردم سخن بگوید دیگر نباید نگران ریزش رای او باشیم.

او در ادامه به آسیب‌های پیش‌روی انتخابات سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: وجود گروه‌های افراطی و تفکرات از این قبیل می‌تواند مهم‌ترین آسیب این انتخابات باشد که مراجع ذی‌صلاح باید به موقع اقدام کنند و اجازه ندهند فضا برای فعالیت‌های مخرب مهیا شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: دولت و حاکمیت باید مقابل این گونه رفتارها بایستند. مردم ما آگاه هستند و می‌دانند چه کسی به ضرر و یا نفع آنها کار می‌کند.

او در ادامه تاکید کرد: تفکرات افراطی یک ویروس است که انتخابات را تهدید می‌کند. باید آگاه و هوشیار باشیم و اجازه ندهیم چنین دیدگاه‌هایی وارد میدان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتیوانتخابات حزبی جناحی باشد مردم به سرو کله هم میززنند و سودجویان و فوصت طلبها به ارزویشان میرسند و پوست مردم را میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج