۵۰۴۶۱۰
۱۰ نظر
۵۰۰۳
۱۰ نظر
۵۰۰۳
پ

ذوالفقارنسب: در فاز تهاجمی دستپاچگی داریم

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت که تیم ملی به جام جهانی راه می‌یابد اما این کفایت نمی‌کند و باید به فکر ارائه بازی‌های خوب در جام جهانی باشیم.

خبرگزاری تسنیم: پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت که تیم ملی به جام جهانی راه می‌یابد اما این کفایت نمی‌کند و باید به فکر ارائه بازی‌های خوب در جام جهانی باشیم.

بیژن ذوالفقارنسب درباره دیدار تیم‌های ملی ایران و چین که به پیروزی یک بر صفر ملی‌پوشان کشورمان انجامید، گفت: این بازی برای ما بسیار حساس شده بود، چون خیلی‌ها فکر می‌کردند پیروزی در این مسابقه، صعود ما را به جام جهانی قطعی خواهد کرد. هر چند اکنون راه صعود خیلی برای ما هموار شده، اما حساسیت کاذب هم برای ما ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه بازی به گونه‌ای بود که شایستگی کسب سه امتیاز را داشتیم و به این مهم هم رسیدیم، اظهار داشت: ایران خیلی خوب بازی کرد. تیم ملی در هر بازی به مقتضای شرایط حریف به زمین می‌رود و در همه خطوط، نظمی خاص داشت. هرچند می‌توان گفت در فاز تهاجمی با نوعی دستپاچگی و شاید بی‌برنامگی روبه‌رو هستیم، اما در ساختار دفاعی و خط میانی تیم ما خیلی دونده بود و بازیکنان به خوبی یکدیگر را حمایت می‌کردند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با بیان اینکه تیم ما خیلی محتاط بازی می‌کند، تصریح کرد: ایران فوتبال منضبط دفاعی بازی می‌کند که به هر صورت در نتایج صفر - صفر و حتی یک - صفر هم مربی ریسک نمی‌کند و به بازیکنان آزادی عمل نمی‌دهد. تیم ما در نتیجه‌گرایی خیلی خوب کار می‌کند و این را کارشناسان هم تأیید می‌کنند، اما فوتبال جلوه‌های دیگری هم دارد که شاید زمان نیاز باشد یا بازیکنان به توانمندی‌های بالاتری برسند تا بتوانند حریفان خود را با اقتدار در کنترل خود بگیرند. مقداری بی‌احتیاطی در خط میانی یا خط دفاعی ما، فضا را برای تیم حریف در یک سوم دفاعی تیم ما مهیا می‌کند تا دروازه ما آسیب‌پذیر باشد. همین سبب شده که فوتبال ما اصطلاحاً تماشاگرپسند نباشد و فوتبال زیبا و مدرنی ارائه نمی‌دهد اما در انتها سه امتیاز در اختیار ماست.

ذوالفقارنسب در مورد شانس صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ با بیان اینکه تیم ملی به احتمال بیش از بالای ۹۰ درصد عازم روسیه می‌شود، خاطرنشان کرد: تیم ملی به جام جهانی راه می‌یابد اما این کفایت نمی‌کند. ما باید به فکر ارائه بازی‌های خوب در جام جهانی بوده و نگاهی هم برای صعود به مرحله بعد داشته باشیم. باید ظرفیت و کیفیت فنی را پیدا کنیم تا تیم عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشد. در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شاید ۷۰ درصد اهداف کی‌روش، بالا بردن قابلیت‌های بدنی و میزان دوندگی تیم بود که در این زمینه به نتایج خوبی هم رسیدیم، اما در جام جهانی بعدی باید فاکتورهای دیگری هم اضافه شود و آن هم کیفیت فنی تیم است.

مربی پیشین فوتبال ایران درباره صحبت‌های کی‌روش در انتهای مسابقه و اینکه گفته بود همه می‌دانند فوتبال ایران دست چه کسانی است، گفت: یکی از نقاط ضعف کی‌روش، همین مسائل است. او از لحاظ فنی، همبستگی و انضباط تیمی، بسیار توانمند است و خوب عمل می‌کند. کی‌روش در مسائل اجتماعی ورزش و اخلاقی، یک مقدار از اِشل‌های بین‌المللی جدا شده است. روز گذشته (سه‌شنبه) یکی از مربیان طراز اول فوتبال جهان مقابل ایران شکست خورد و صادقانه پذیرفت که ایران بهتر بازی کرد و برای توجیه شکست به مسائل حاشیه‌ای نپرداخت. کی‌روش ویژگی‌هایی دارد که ناشی از عدم مدیریت بر اوست. در ۶ سال گذشته، کی‌روش به خوبی و در چارچوب ظرفیت‌های ورزشی ما کنترل نشده که به خود اجازه می‌دهد هر صحبتی را مطرح کند. این جنبه کار کی‌روش را در هیچ ساختار ورزشی ندیدم و نشنیدم که این روال وجود داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاران

      آقای ذوالفقار نسب بخاطر سن و سال، حالت دست دشمنان تیم ملی ایران نشو وخجالت بکش روزگاری نه چندان دور با چه مصیبت به جام جهانی فوتبال صعود میکردیم، والان انتظار ازگروه خود درجام جهانی صعود کردن حرف میزنی، که این مدیریت وتوانایی دانش بالا سرمربی محترم تیم ملی ایران کی روش بود وبس، نه تنها درمیدان باحریفان مبارزه داشت، بلکه باامثالهم وخبرنگاران که باج به شما ها نداد، شماها ایرانی هستید؟؟؟؟

    • مسافر

      منطقی نقد کردید. سپاس از شما آقای ذورالفقار نسب. همیشه تحلیل های شما رو دوست دارم. با انصاف به قضایا نگاه می کنید.

    • وحید

      این اقا که مدرکش سوال برانگیزه فقط تیم ملی را برای پست و مقام تخریب میکنه واقعنکه سوابق شما اقای کارشناس مشخصه دنیا ارزش دورویی و شیادی را ندارد اقای محترم ....کارشناس ....

    • زهرا

      داداش من تیم ملی الان خیلی قدرتمنده و بدلیل سرمربیگری عالی آقای کی روش و وحدت و تعصب بازیکنان و حمایت های مردم داره خیلی خوب نتیجه گیری میکنه
      منظورشان اینه یکم زیاد وارد مسائل حاشیه ای میشن و یکم تند پیش میرن یعنی رک و پوست کنده میگن خودمون بهش رو دادیم که درست هم میگن کی روش برامون زحمات زیادی کشیدن دستشون درد نکنه ولی کاش زیاد به این مسئله ها اهمیت ندن

    • خاسر

      دکترنظرات جنابعالی دربحث فرواردهاکه دچار دسپاچگی می شوندکاملا درست .منطقی می باشد ولی ایکاش جناب دکتر جنابعالی ودیگرمنتقدان قبل ازتخریب تیم ملی واقای کی روش درگذشته از تیم ملی حمایت میکردیدوبرای تشویق وارتقای روحیه بازیکنان ومربیان حداقل ده دقیقه درزمان تمرین درکناربچه های تیم قرارمی گرفتیدمتاسفانه بغیرازاقای دائی ،اقای پروین،اقای منصوریان سایر مربیان وکارشناسان نه تنهاحمایت نکردندبلکه برای تخریب اقای کی روش وتیم ملی سوارموجهای کاذب پدیدامده شدند،ان شاالله ازاین به بعد حمایت کنید

    • یاران

      زهرا میدونی چه کارهایی علیه سرمربی تیم ملی ایران نمیکنند، ایجاد حواشی تفرقه افکنی تخریب سرمربی ایرادهای بنی اسرائیلی بعضی نشریات دنبال افراد از بازیکن بازنشسته شده گرفته تا مربی امثالهم ذوالفقار نسب که دانش مربیگری ایشان درحدی هست که هیچ تیم فوتبال دسته 2هم فعالیت نداره برای مطرح شدن ساز مخالفت با سرمربی بادانش همچنین کیروش میزنن، این آقایان کلاس مربیگری بطور عملی از استاد فوتبال جناب کی روش یاد بگیرند، اینها دشمنان خوشحالی مردم ایران هستند

    • ابوذر

      بخدا این از سوزشش داره اینو میگه

    • سعید

      جناب دکتر شما که این همه انتقاد میکنه میشه از افتخارات فوتبالیت بگی تا مردم هم حرفاتو تایید کنن
      من 40 ساله به فوتبال نگاه میکنم ولی تیم ملی را از زمانی که کی روش لایق؛سرمربی شده؛خبلی سرحال وبابرنامه میبینم
      پس به جای انتقاد نابجا حمایتش کنید

    • احسان

      شما و امثال شماها که همش با اقای کیروش دعوا دارید اگر بیل زن بودید میرفتید باغچه خودتونو بیل میزدید ....چرا ناراحتید که تیم ملی با این راحتی صعود میکنه مثل اینکه یادمون رفته یه روزی صعود به جام جهانی مثل رویا شده بود

    • علی

      آقای دکتر درست میفرمایند تیم ملی با این سبک بازی در جام جهانی نتیجه نمیگیره و نتایج جام جهانی 2014 دوباره برامون تکرار میشه !!
      امیدوارم از نظر هجومی هم تیم بهتر بشه نتایج همش 1-0 هست و گل خیلی کم میزنیم !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج