جاباما
۵۰۴۸۱۳
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

لیست چهره های شاخص انتخابات شورای شهر تهران

درحالی که در جریان نام‌نویسی برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا رکورد ثبت‌نام چهار دوره قبل شکسته شد، حضور چهره‌های شاخص از هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا نیز رشدی چشمگیر داشته است.

خبرگزاری ایلنا: درحالی که در جریان نام‌نویسی برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا رکورد ثبت‌نام چهار دوره قبل شکسته شد، حضور چهره‌های شاخص از هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا نیز رشدی چشمگیر داشته است.

اتفاقات یکی دو سال اخیر در حوزه شهری و انتقاداتی که نسبت به عملکرد مدیران شهری وجود داشت، سبب شد این دوره از نام‌نویسی انتخابات شورای شهر با وجود آن‌که در ایام تعطیلات نوروز انجام شد، نسبت به چهار دوره قبل بیشتر مورد توجه فعالان سیاسی و اجتماعی قرار گیرد.

افشای برخی تخلفات در شهرداری تهران درحوزه واگذاری املاک و استخدام‌ها و نیز حادثه پلاسکو، بیش از پیش اهمیت شورای شهر را به شهروندان نشان داد تا افرادی را برای این شورا انتخاب کنند که هم از متخصصان حوزه‌های مختلف مدیریت شهری باشند و هم از افراد پاکدست و مصمم به مبارزه با فساد.

بدین ترتیب در پنجیمن دوره نام‌نویسی نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران، در نهایت حدود سه هزار نفر به میدان آمدند که این آمار داوطلبان در مقایسه به ادوارگذشته از رشد بالایی برخوردار بوده است.

در این میان کنشگران سیاسی دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا حضور جدی در نام‌نویسی داشتند. اصولگرایان که در دو دوره گذشته اکثریت شورای شهر را در اختیار داشتند، در تدارک حضور جدی برای این دوره از انتخابات هستند تا باز هم دست بالاتری در مدیریت پایتخت داشته باشند. به گفته چمران رییس کنونی شورای شهر، اصولگرایان قرار است در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با لیست «خدمت» و خارج از تشکلات انتخاباتی این جریان سیاسی که تحت‌عنوان «جمنا» برای انتخابات ریاست‌جمهوری فعال شده، در عرصه رقابت حاضر شوند.

در مقابل، اصلاح‌طلبان که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران توانستند تمام کرسی‌ها را به خود اختصاص داده و با نتیجه سی بر صفر نتیجه‌ای تاریخی به نفع خود رقم بزنند، امیدوارند که در انتخابات شورای شهر نیز آن حماسه را تَکرار و «گام سوم» را مستحکم بردارند.

از این رو میزان ثبت‌نام کنندگان منسوب به جریان اصلاحات در انتخابات شورای شهر تهران در مقایسه با اصولگرایان بسیار چشمگیر بود. درنظر گرفتن سهمیه پنجاه درصدی برای جوانان و زنان اصلاح‌طلب نیز موجب شد که سهم قابل‌توجهی از داوطلبان اصلاح‌طلب شورای پنجم را این دو گروه اجتماعی تشکیل دهند تا درصورت تائید صلاحیت و قرار گرفتن در لیست مورد تائید شورای‌عالی سیاست‌گذاری و حمایت سیدمحمد خاتمی، راهی «بهشت» شوند.

در جدول زیر ۱۵۰ چهره شاخص و مشهوری که در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر نام‌نویسی کرده‌اند، آمده است:
لیست چهره های شاخص انتخابات شورای شهر تهران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه فایده همان نفرات قبلی هستند که الان هم چیزی ازشون ندیدیم
      فقط دنبال منافع خود هستند و در قضیه پلاسکو واقعا چهره خود را معلوم کردند

    • بدون نام

      سرشناس تر از همه محسن هاشمی رفسنجانی

    • مریم ب

      یعنی همش به کنار فقط اونجاش که جلو اسم بعضیاشون داخل ستون سابقه نوشته فرزند فلانی داماد بهمانی
      چه خوب روابط نسبی و سببی هم جز سابقه حساب میشه!!!!

    • بدون نام

      شورای شهر و چه به حزب و حزب بازی!!!!!!!! شهر متخصص و اهل فن می خواهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج