۵۰۴۸۹۴
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

وزارت امور خارجه: اتحادیه عرب، دوست و دشمن را اشتباه نگیرد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: اتحادیه عرب دوست و دشمن را اشتباه نگیرد و به خطرات و دشمنان مشترک بپردازد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: اتحادیه عرب دوست و دشمن را اشتباه نگیرد و به خطرات و دشمنان مشترک بپردازد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب، ضمن ابراز تاسف و ناخرسندی از باز تکرار برخی ادعاهای بی ثمر و واهی پیرامون جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است اساسا نیازی به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و همواره به حُسن همجواری، احترام به حق حاکمیت دولت ها و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشور ها به عنوان اصول و قواعد مسلّم و منطبق با قانون اساسی کشور و تمامی موازین بین المللی پایبند است.

وی افزود: نمی توانیم تاسف عمیق خود را از اینکه برخی سران عربی و اسلامی به جای پرداختن جدی به مهمترین معضلات منطقه و جهان اسلام و خطرات مشترکی که تمامی کشور های اسلامی را تهدید می کند، به رغم همه تجارب و عبرت های پیشین به بیراهه می روند و در تشخیص دوست از دشمن به عمد یا به سهو دچار خطا می شوند، ابراز ننمائیم.

قاسمی همچنین در مورد باز تکرار ادعای منسوخ و بی حاصل درخصوص جزایر سه گانه ایرانی تاکید کرد: این جزایر، ایرانی بوده و ایرانی خواهند ماند و تکرار دروغ و ادعا در این مورد، واقعیات تاریخی را تغییر نخواهد داد و ما اساسا طرح چنین ادعاهایی را در نشست های مختلف عربی دخالت در امور داخلی ایران دانسته و آن را قویا محکوم و رد می کنیم.

قاسمی تصریح کرد: مایه بسی تاسف است که برخی با قلب واقعیت، درصدد جایگزین کردن ایران اسلامی به جای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمنی موهوم و ساختگی هستند؛ اما باید دانسته باشند که اینگونه تلاش های نادرست و تحمیل شده بر آنان راه به جایی نخواهد برد و جنایات دهها ساله رژیم نامشروع، غاصب و کودک کش صهیونیستی علیه مسلمانان و اعراب هرگز توسط توده ها و ملت های منطقه و حتی وجدان های بیدار و آگاه در اقصی نقاط جهان فراموش نخواهد شد و مقاومت، مبارزه و دفاع در برابر متجاوز، همچنان امید جهان اسلام برای آزادی فلسطین و قدس شریف است و برای همیشه پویا و پایا خواهد ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان مجددا تاکید کرد که سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصلی لایتغیر در قبال تمامی کشورها، بویژه کشورهای اسلامی، عربی و همسایگان که همان احترام متقابل به حق حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی دیگران و رعایت حسن همجواری است استوار بوده و خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدعلی رحیمی زاد خاتونی

      دوستی خوب است ب شرت آنکه پایدار باشد

    • بدون نام

      اقای بهمن قاسمی عزیز سفسطه نفرمایید دشمن اصلی ما اعراب هستن نه کس دیگه...

    • بدون نام

      عربستان و کشور های اتحادیه عرب باید خودشون رو شهرستان های استان خوزستان و هرمزگان بدونند

      و برای دست بوسی صف بکشند

    • اریوبرزن

      نمیدونم چرااینقدرمسئولین مادوست دارن دوستی خودشون روبه اعراب نشون بدن درحالیکه اونهالیاقتش روندارن واقعامتاسفم

    • کاظم

      کشورهای عربی.البته به استثنای چنتایشان به بغل امریکایی غربی خزیدن هر موقع به سرزمین سوخته کامل تبدیل شدند.دیگه رهاییشان چندان سخت نخواهد بود.چون سوخته خاکستره

    • بدون نام

      ملت ایران عزیز در طول تاریخ از این عربها خیلی ضربه خوردن مطمئنه اینها هیچ وقت با دوست نخواهند شد مگر اینکه احساس ضعف کنن

    • بدون نام

      به اونا دشمن دشمن یاد ندید خواهشا بزارید زندگی شون را بکنند

    • بدون نام

      اونا به خون ما تشنه اند دوست کجا بود

    • محمدنژاد

      تا کی دولتمرد ما میخواهد بفهمد که هدف اساسی تشکیل اتحادیه اعراب یکی همین خصومت با ایران و مقابله با سیاستهایش میباشد و آنها با ایران و ایرانی دوست نمیشوند گرچه به زبان چیز دیگری بگویند

    • مصطفی

      متاسفانه مدیریت نظر منو انتشار نکرد، در کل با این قشر همبستگی خوب نیست.

    • بدون نام

      اعراب در هیچ جای تاریخ دوست و برادر ایران نبودند و نخواهند بود

    • بدون نام

      ملت ایران مدیون ملت عربند.آنان بزرگترین هدیه الهی یعنی اسلام را به ما هدیه کردند البته نسلهای خیلی پیشین ما قدردان آن نعمت بودند و اسلام را همانگونه که هست پاک و بی ریا و تظاهر وتملق عمل میکردند اما حال هم آن نسل در ایران ما نمانده و هم اعراب همسایه هم آن خلف خوبی برای آن سلف بزرگوارشان نیستند برای همین است که بزرگترین مانع اتحاد بین امت اسلام شدیم ما ملت ایران و اعراب همسایه مان و کفار یهود و نصاری به ریشمان میخندند.
      کاش سیاستهای حکام ما واعراب دست از دشمن سازی بردارند و کمتر در فکر تخریب همدیگر برآیند و حکام عرب بجای دامن غرب و آمریکا و ما هم بجای آغوش دروغین شرق روسیه و چین هر دو به باورهای راستین و مستحکم اسلام برگردیم.

    • یاسر

      تاریخ ثابت کرده اعراب دشمن درجه یک ایرانیان است
      بیخود دست دوستی دراز نکنید....
      مثل این میمونه که بخوای با عقرب دست بدی اونم مدام نیشت بزنه.

    • علی

      تا آنجا كه به یاددارم سخنگویی ازوزارت خارجه ما مانندآقای بهرام قاسمی چنین خوب،متین،باشخصیت بالاوقاطع،آگاه به امورومنطقی وبادلیل وبرهان محكم در ارائه پاسخهاومواضع كشورمان،نداشتیم.. از آقای قاسمی بخاطرپاسخهای بجا و درخور شان كشور وملت بزرگ ایران عزیزاسلامیمان به سهم خودتشكروقدردانی میكنم.

    • بدون نام

      خواهش میکنم یکبارهم شده جواب محکمی به این عربهابدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج