۵۰۵۰۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دیدار روسای جمهور چین و آمریکا تایید شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پس از انتشار گزارش های ضد و نقیض درباره دیدار «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود تایید کرد که طرفین یک هفته دیگر با یکدیگر دیدار و گفت وگو خواهند کرد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه چین پس از انتشار گزارش های ضد و نقیض درباره دیدار «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود تایید کرد که طرفین یک هفته دیگر با یکدیگر دیدار و گفت وگو خواهند کرد.

بر اساس آنچه اعلام شده است طرفین قرار است در باره مسایل مختلف در روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کنند.

«لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران این مطلب را بیان کرد و در اظهاراتی مختصر گفت که دیدار آنها روزهای ششم و هفتم آوریل (۱۷ و ۱۸ فروردین ماه جاری) در مارالاگو فلوریدا انجام خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد که «شی جین پینگ» قبل از عزیمت به فلوریدا آمریکا روزهای چهارم تا ششم آوریل به فنلاند سفر خواهد کرد.

«لو» در مورد اینکه دقیقا چه مسایلی میان دو طرف مورد بحث قرار می گیرد، اظهار نظر نکرد اما خبرگزاری یونهاپ امروز از قول رسانه های محلی کره جنوبی آورده است که موضوع استقرار سامانه موشکی «تاد» در شبه جزیره کره و فعالیت های هسته ای کره شمالی از جمله محورهای اصلی گفت وگوی طرفین خواهد بود.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در جریان دیدار اواخر اسفند ماه ۹۵ از پکن با «وانگ یی» همتای چینی خود در باره جزییات و برنامه این دیدار گفت وگو کرده بود.

ترامپ از بدو رسیدن به قدرت حملات و انتقادهای زیادی به چین کرده و از جمله در مورد پایبندی به اصل «یک چین» از سوی دولت وی ابراز تردید کرده و همزمان اظهاراتی مبنی بر اینکه چین ارز خود را به طور انحصاری کنترل می کند، ‌داشته است.

تارنمای مورنینگ پست از هنگ کنگ نیز پیش بینی کرده است که دو طرف به غیر از موضوع کره شمالی در باره دریای جنوبی و اختلافات دوجانبه در این منطقه هم گفت وگو کنند.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین از سال ۲۰۱۳ میلادی که سکان قدرت را در کشور بدست گرفت ۹ بار با باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا دیدار و گفت وگو کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج