جاباما
۵۰۵۰۹۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

رهبران مخالف اردوغان، اعتصاب غذا می‌کنند

صلاح‌الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه که از آبان ماه سال گذشته در زندان به سر می‌برد، از فردا به همراه چند مخالف سرشناس دیگر اردوغان، در زندان اعتصاب غذا می‌کنند.

خبرگزاری فارس: صلاح‌الدین دمیرتاش رهبر حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه که از آبان ماه سال گذشته در زندان به سر می‌برد، از فردا به همراه چند مخالف سرشناس دیگر اردوغان، در زندان اعتصاب غذا می‌کنند.

«صلاح‌الدین دمیرتاش» رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها که برای حقوق کُردهای این کشور مبارزه می‌کند، از فردا اعتصاب غذا می‌کند.

دمیرتاش که در انتخابات اخیر مجلس به عنوان گزینه حزبش برای نشستن بر مسند ریاست‌جمهوری بود، از اواسط آبان ماه در بازداشت به سر می‌برد.

بسیاری دیگر از اعضای حزب مزبور که بعضاً نماینده مجلس ترکیه بودند نیز در این دستگیری دسته جمعی، بازداشت شدند. در حال حاضر 13 عضو حزب دموکراتیک خلق‌ها در زندان ادمیر به سر می‌برند که البته از نوع رفتار زندانبانان، رضایت ندارند.

آنطور که روداو گزارش داده، دمیرتاش از فردا به همراه هم‌حزبی‌اش «عبدالله زیدان» که نماینده منطقه هاکاری در پارملان است و همچنین «صباحت تونسل» رهبر «حزب دموکراتیک مناطق» اعصتب غذای خود را شروع خواهند کرد.

دمیرتاش و زیدان برای اطلاع‌رسانی در خصوص دلائل و شرایط اعتصاب غذای خود بیانیه‌ای صادر کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «در نتیجه موضع مسئولان زندان ادرین برای عدم مذاکره، رفتار غیرقانونی آنها، رفتار غیرانسانی علیه دیگر زندانیان و فقدان حسن نیت برای پایان دادن به اعتصاب غذای چند روزه زندانیان، ما نیز از روز جمعه اعتصاب غذا خواهیم کرد.»

حزب دموکراتیک خلق‌ها مخالف همه‌پرسی مدنظر حزب حاکم برای افزایش اختیارات اردوغان است؛ بسیاری از کشورهای اروپایی هم موضع مشابهی در قبال این همه‌پرسی دارند که تنش اخیر در روابط ترکیه و آلمان، نتیجه همین اختلاف‌نظر است.

منابع خبری غیررسمی اعلام کرده‌اند که بسیاری دیگر از فعالان سیاسی مخالف اردوغان که این روزها زندان‌نشین شده‌اند، به اعتصاب غذای دمیرتاش خواهند پیوست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب خبر مهمی

    • بدون نام

      به درک که اعتصاب میکنند به ما چه اصلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج