۵۰۵۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تغییر سالانه وزن کیلوگرم‌ ها! +عکس

دانشمندان به پایان دوره ۱۵ ساله تلاشهای خود برای خلق دوباره کیلوگرم نزدیک می شوند تا تنها واحد اندازه گیری در سیستم بین المللی اندازه ها که هنوز براساس وزن فیزیکی کار می کند را به طور دقیق ارائه کنند.

خبرگزاری مهر: دانشمندان به پایان دوره ۱۵ ساله تلاشهای خود برای خلق دوباره کیلوگرم نزدیک می شوند تا تنها واحد اندازه گیری در سیستم بین المللی اندازه ها که هنوز براساس وزن فیزیکی کار می کند را به طور دقیق ارائه کنند.

کیلوگرم اصلی یک تکه الياژ پلاتين - ايريديم است که به طور تقریبی اندازه یک توپ گلف است که در داخل مجموعه‌ حفاظهای تو در تو که آن را از آلودگی و استفاده نامناسب حفظ می‌ کند، در اداره بین‌المللی اوزان و سنجش‌ها در سور، در حومه پاریس نگهداری می‌شود.

گرم و کیلوگرم برای اولین بار در سالهای اول انقلاب فرانسه و برای یکسان سازی واحدهای اندازه گیری در سراسر کشور ابداع شدند. با توجه به اینکه چگالی آب حدود ۱۰۰۰کیلوگرم بر متر مکعب است، بنابراین یک کیلوگرم جرم یک لیتر آب در شرایط عادی (هوای ۲۰درجه) محسوب می شود.

چهار نسخه المثنی از آن در سراسر جهان برای اندازه گیری دقیق مورد استفاده قرار دارد.

این درحالی است که کیلوگرمهای پلاتین - ایریدیم با گرفتن گرد و غبار به خود از اتمسفر از نظر وزن با هم تفاوت می کنند و نظافت عادی همراه با بخار نیز برای این که وزن آنها را ثابت نگاه دارد، کفایت نمی کند.

تغییر سالانه وزن کیلوگرم‌ ها! +عکس
الياژ پلاتين - ايريديم در داخل مجموعه‌ حفاظهای تو در تو برای حفظ آن در مقابل آلودگی و استفاده نامناسب که در اداره بین‌المللی اوزان و سنجش‌ها پاریس نگهداری می شود

تخمین زده شده است که وزن کیلوگرمها به طور متوسط در سال تغییر نسبی نسبت به نمونه اولیه بین المللی دارند و این تغییر 5. میکروگرم در سال است. از این رو اداره فدرال مقیاسها و پیمانه ها در سوئیس برای ارائه یک شیوه جدید که طی آن وزن به یک شی فیزیکی وابسته نباشد فراخوان داد.

گروه هایی از محققان درحال بررسی و ارائه راه های متفاوتی برای اندازه گیری این واحد از جمله شمردن اتمها و اندازه آن نسبت به گرانش هستند.

یکی از این گروه ها اخیرا اعلام کرده است که به نتایجی دست یافته است که این نتایج شرایطی را برای ارائه یک استاندارد جدید برای کیلوگرم تا سال 2015 فراهم می کند.

محققان گروه " متلر تولدو" (Mettler Toledo) سازنده ابزارهای دقیق اندازه گیری یک سلول وزن فوق دقیق و باریک تولید کرده اند که می تواند اندازه دقیق 1 میکروگرمی را فراهم کند که این اندازه بسیار دقیقتر از اندازه مورد درخواست اداره فدرال مقیاسها و پیمانه ها در سوئیس است.

گروه متلر تولدو با همکاری موسسه فدرال فناوری در لوزان سوئیس و سازمان تحقیقات هسته ای اروپا ( سرن) این " watt balance" ( تعادل وات ) را ارائه می دهند، اندازه آزمایشی که اندازه گیری کیلوگرم را به طور الکترونیکی براساس ولتاژ مورد نیاز برای بلند کردن نمونه اولیه در یک میدان الکترومغناطیسی فراهم می کند.

این سلول وزنی جدید یک مولفه مهم در تعادل وات محسوب می شود.

هیچ تضمینی وجود ندارد که شیوه گروه متلر تولدو توسط دفتر بین المللی وزنها و اندازه ها پذیرفته شود، چرا که این گروه تنها گروهی نیست که روی شیوه تعادل وات کار می کند. اما این سلول وزنی جدید می تواند همان چیزی باشد که آنها برای قضاوت درباره وزن کیلوگرم نیاز دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج