۵۰۵۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

راهكارهاي هاشمي براي خروج از بحران

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با حسن‌ نيتي كه در مقام معظم رهبري سراغ دارم، ان‌شاءالله فضاي كشور به سوي وحدت، همبستگي و تاليف قلوب پيش خواهد رفت؛ چرا كه اين كار تنها از عهده ايشان برمي‌آيد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: با حسن‌ نيتي كه در مقام معظم رهبري سراغ دارم، ان‌شاءالله فضاي كشور به سوي وحدت، همبستگي و تاليف قلوب پيش خواهد رفت؛ چرا كه اين كار تنها از عهده ايشان برمي‌آيد.

آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي انجمن فرهنگ و سياست دانشگاه شيراز، دوران دانشگاه و دانشجويي را فرصت سوال و پرسش دانشجويان خواند و تاكيد كرد: دانشجو تا پرسش و شك نكند، به يقين نخواهد رسيد.

وي تصريح كرد: متاسفانه برخي جريان‌هاي افراطي در حوزه و دانشگاه، فضايي را به وجود آورده‌اند كه جسارت پرسش و سوال از دانشجويان و طلاب سلب شده و اين امر نشاط علمي و سياسي را در جامعه تضعيف مي‌كند.

بناي دعوا و تشديد اختلاف‌ ندارم
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با يادآوري گشايش سياسي و رسانه‌اي پس از جنگ تحميلي، بسته‌شدن فضاي پرسش و انتقاد را به نفع كشور ندانست و گفت: بايد اجازه داد به ‌خصوص در مقطع كنوني جوانان، دانشجويان و آحاد مردم پرسش‌هاي خود را مطرح و پاسخ‌هاي مناسب و منطقي دريافت كنند؛ چرا‌كه اگر اين سوالات از سوي ما پاسخ مناسب دريافت نكند، جواب خود را از منابعي دريافت خواهند كرد كه احتمال انحراف نيز در آن وجود دارد.

هاشمي رفسنجاني در ادامه جلسه در پاسخ به پرسش دانشجويي مبني بر طولاني شدن سكوت وي نسبت به تحولات كشور اظهار کرد: بنده هيچ‌گاه به‌ خصوص در تحولات و حوادث اخير كشور سكوت نكرده و همواره حرفم را زده و مي‌زنم، اما بناي دعوا و تشديد اختلاف ندارم؛ چرا‌كه تشنج، اختلاف و درگيري را به‌خصوص در مقطع كنوني كه از همه سو تهديد مي‌شويم و نياز مبرم به وحدت داريم، مضر به حال نظام و كشور مي‌دانم.

وي در پاسخ به سوال ديگري، ارتباط خود با مقام معظم رهبري را بسيار خوب و همدلانه توصيف كرد و گفت: اين به معناي اين نيست كه در مواردي هم اختلاف سليقه‌اي وجود ندارد، اما همواره سعي كرده‌ام مسائل را تا حد توان با رايزني و گفت‌و‌گو با ايشان و تاثيرگذاران نظام حل كنم و بر فضاي التهاب و درگيري نيفزايم و البته در نهايت تابع نظر ايشان هستم.

چرایی عزل «بني‌صدر»
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان مبني بر اينكه چه شرايطي منجر به راي عدم كفايت سياسي مجلس به بني‌صدر شد، مهم‌ترين دليل اين امر را ايستادگي وي در مقابل قانون و رهنمودهاي حضرت امام (ره) دانست و خاطرنشان كرد: بني‌صدر به‌رغم تاكيدات حضرت امام (ره)، مجلس را در راس امور نمي‌دانست و اختيارات فوق قانون طلب مي‌كرد؛ به‌گونه‌اي كه در اواخر رياست‌جمهوري او، گاهي قوانين براي اجرا توسط رييس مجلس ابلاغ مي‌شد.

راه‌هاي خروج از وضع كنوني
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسشي درباره راه‌هاي خروج كشور از وضع سياسي كنوني، انزواي جريان‌هاي افراطي و تندرو و به حاشيه راندن آنان را گام نخست ايجاد تغيير و تحولات مثبت در جامعه خواند و تاكيد كرد: در وضعيت كنوني بديلي براي نظام جمهوري اسلامي مبتني بر ولايت فقيه و نيز شخص آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان ولي فقيه در كشور نمي‌شناسم.

وي تصريح كرد: معتقدم اعتماد متقابل ميان مردم، فعالان سياسي و رسانه‌اي با نظام كارگشا و حلال مشكلات خواهد بود و در گام‌هاي بعدي برگزاري انتخابات آزاد مجلس و رياست‌جمهوري با حضور واقعي تمامي جناح‌ها و گروه‌هاي دلسوز و معتقد به نظام و قانون اساسي مي‌تواند به خروج از اوضاع كنوني كمك كند.رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اصلاح سيستم اداره كشور و قوانين معيوب را گام‌هاي ميان‌مدت و بلندمدت براي افزايش كارآمدي نظام و توسعه سياسي و اقتصادي كشور دانست و تاكيد كرد: با حسن‌ نيتي كه در مقام معظم رهبري سراغ دارم، ان‌شاءالله فضاي كشور به سوي وحدت، همبستگي و تاليف قلوب پيش خواهد رفت؛ چرا‌كه اين كار تنها از عهده ايشان برمي‌آيد.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

راهكارهاي هاشمي براي خروج از بحران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج