۵۰۵۳۳
۲ نظر
۵۰۶۳
۲ نظر
۵۰۶۳
پ

استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

چند ثانیه ای به دیوارهای خانه خود نگاه کنید و ببینید آیا می توانید از آن برای انبار وسایل یا مکانی برای قرار دادن وسایل تزئینی استفاده کنید؟

استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه
برترین ها: چند ثانیه ای به دیوارهای خانه خود نگاه کنید و ببینید آیا می توانید از آن برای انبار وسایل یا مکانی برای قرار دادن وسایل تزئینی استفاده کنید؟

استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه
گوشه دنج

اگر دوست دارید تحولی در خانه خود ایجاد کنید و دیوار خالی دارید از آن برای ساخت و ایجاد یک گوشه دنج استفاده کنید. البته برای این منظور باید از یک طراح کمک بگیرید. با ایجاد این فضای شیک و زیبا می توانید در طول روز در این تخت نرم و راحت استراحت یا مطالعه کنید. این باکس با سقف و دیوار زیباتر شده است اما می توانید بدون این دیوار اضافه هم فضایی برای استراحت ایجاد کنید.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

طبقات دکوری

از دیوارهای خالی خانه می توان برای نمایش وسایل دکوری و عکس ها استفاده کرد. برای این منظور می توانید روی دیوار طبقه های چوبی نصب و با گچ بری های زیبا اطراف آنها را تزئین کنید. در این عکس، طبقه ها به صورت قوسی شکل تزئین شده اند و درون طبقه ها انواع کتاب، قاب عکس و وسایل تزئینی و رنگی قرار داده شده اند.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

استفاده چندگانه از یک دیوار

می توانید یکی از دیوارهای نزدیک خروجی را به محلی برای رخت کن و قرار دادن کفش تبدیل کنید. برای این منظور باید چوب بلندی را به دیوار نصب کنید و آویزهایی را در دو ارتفاع متفاوت روی آن نصب کنید تا لباس ها از آن آویزان شوند. زیر پنجره (اگر وجود دارد) نیز یک ردیف چوب‌رختی دیواری نصب کنید تا وسایل کوچک تری همچون کلاه را از آنها آویزان کنید. زیر آن نیز کابینت کوتاه و بی در برای قرار دادن کفش ها قرار دهید. از سطح رویی کابینت نیز می توانید برای قرار دادن وسایل بهره بگیرید.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

تقسیم افقی دیوار

وقتی فضای خانه کم است می توانید اتاق بازی کودک را با دفتر کار خود یکی کنید. برای این منظور می توانید یکی از دیوارهای اتاق را به طور افقی نصف کنید. قسمت بالایی برای شما و کارهای خودتان و قسمت پایینی برای فرزندتان. بین این دو فضا را نیز می توانید طبقه نصب کنید و وسایل کاری خود را روی آن قرار دهید. فضای پایین که برای کودک است را می توانید به تخته سیاه تبدیل کنید تا با گچ روی آنها نقاشی کند و لذت ببرد.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

بازسازی انباری

لازم نیست زمان یا پول زیاد برای نوسازی انباری هزینه کنید. خیلی راحت می توانید خرده ریزهای انباری را روی دیوار جمع آوری کنید. به این ترتیب که صفحه فلزی مشبک رو ی دیوار نصب و روی آن انواع قفسه و سبد نصب کنید و وسایل کوچک را داخل آنها قرار دهید. به این ترتیب دسترسی سریع تری نیز به وسایل مورد نیاز دارید.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه


تبدیل راهرو به رختکن

اگر فضای اختصاصی برای قرار دادن لباس و کفش ها خود ندارید احتمالا از کمبود جا برای انبار آنها رنج می برید. اگر راهرو ی باریکی در خانه خود دارید خیلی راحت می توانید یکی از دیوارهای آن را به رخت کن و جاکفشی تبدیل کنید. برای این منظور باید از یک نجار کمک بگیرید تا کمدی با کشو، رختکن، طبقه و فضاهای در دار برایتان بسازد و آن را به دیوار راهرو نصب کند. البته این ایده را در جاهای دیگر خانه هم می توان اجرا کرد.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

محلی برای استراحت

همه خانه ها بالاخره یک گوشه دنج و خالی یا فضای خالی بین اتاق ها دارند که استفاده ای از آن نمی شود. اگر بخواهید تجدید نظری در مورد دکور خانه داشته باشید بد نیست این دیوارها را به محلی دنج برای استراحت تبدیل کنید. که محلی برای نمایش وسایل تزئینی، عکس و وسایل ارزشمند نیز هست. برای استفاده بهینه از این فضا می توانید تختی سفارش دهید که در قسمت پایین خود کشو دارد تا وسایل مختلف را درون آنها نگهداری کنید.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

دیوار نمایشی

یکی از دیوارهای خالی خانه را به نمایشگاهی برای آثار هنری اعضای خانواده و نقاشی کودکان اختصاص بدهید. برای این منظور بهتر است یک ورقه نازک فلزی روی دیوار نصب و ورقه ها را روی آن مگنت کنید.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

انباری دیواری

برخی از خانه ها کمدهای دیواری کوچک یا فرورفتگی هایی داخل دیوار دارند که استفاده چندانی نمی توان از آنها کرد. اما می توانید آنها را به محلی برای نگهداری بطری، حوله و دیگر وسایل خانه تبدیل کنید. برای این منظور از چوب و شیشه های زیبا اتفاده کنید که نما و ظاهری زیبایی هم داشته باشد.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه
تزئین ورودی خانه

شاید شنیده باشید که بهتر است در تزئینات خانه همه دیوار را نباید تا سقف پر کرد اما گاهی می توان به طور زیبایی این کار را انجام داد. در فضای بین دو اتاق (همچون عکس) می توانید طبقه های چوبی نصب و وسایل تزئینی زیبایی در آنها قرار دهید. به این ترتیب دیگر نیازی به بوفه و کتابخانه نیست.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه
ترکیب فضای ذخیره باز و بسته

می توانید یکی از دیوارها را به محلی برای نگهداری وسایل اضافه تبدیل کنید. برای زیبایی ظاهری هم می توانید بخشی از آن را باز و قسمت دیگری از آن را به کمدهای در دار تبدیل کنید. مسلما در فضای باز وسایل را به گونه ای قرار دهید که نامنظم و زشت دیده نشود و داخل کمد یا کشوها هم وسایلی همچون حوله ها، روتختی ها و وسایل دیگر را قرار دهید. برای سازمان دهی فضای باز بالا نیز می توانید از سبدهای زیبا کمک بگیرید.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

فضای کار خانوادگی

اگر اتاق اضافه دارید آن را به اتاق کار همه اعضای خانواده تبدیل کنید. روی یکی از دیوارها نیز می توانید تخته سیاه بزرگی نصب و آن را به تعداد اعضای خانواده تقسیم کنید تا هر کس کارهای خود را روی آن یادداشت کند. برای ساخت تخته سیاه هم می توانید یک صفحه چوبی بزرگ را سیاه رنگ و روی دیوار نصب کنید.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

تاقچه های نابرابر

برای تزئین دیوارهای خالی می توانید از انواع قاب عکس و تابلوهای شیک استفاده کنید. اما گاهی بد نیست تاقچه هایی در اندازه و ارتفاع های مختلف روی دیوار نصب و وسایل تزئینی را روی آنها قرار دهید. یا حتی می توانید یکی از طبقه های آن را به کانتری برای صرف غذا تبدیل کنید. برای این منظور بهتر است رنگ روشن برای دیوار موردنظر انتخاب کنید.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

استفاده مفید از دیوار

در اتاق های کوچکی که فضای چندانی ندارند می توانید برخی از وسایل را در دیوار جاسازی کنید. به طور مثال، فضایی در دیوار برای قرار دادن میز اتو و اتو بسازید. این ایده را در اتاق کودکان نیز می توان اجرا کرد و میز تحریر تاشو برای آنها در دیوار ساخت.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

تقسیم دیوار

اینکه یک دیوار را به طور سراسری به کتابخانه تبدیل کنید چندان جالب نیست. اما با ایجاد یک فرورفتگی در میان این فضا می توانید نمای زیبایی ایجاد کنید. برای گسترش فضای ذخیره می توانید فضای بالای این فرورفتگی را نگهدارید و درون آن سبدهایی برای انبار وسایل بگذارید. این ترکیب علاوه بر زیبایی فضای زیادی نیز برای وسایل خانه ایجاد می کند.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

ایجاد یک مرکز توجه

اگر در آشپزخانه دیوار بی استفاده ای وجود دارد آن را طبقه بندی کنید و وسایل و گلدان های تزئینی روی آنها قرار دهید تا به مرکز توجه در آشپزخانه تبدیل شود.


استفاده های متفاوت از دیوارهای خانه

کارایی و زیبایی

گوشه ای از اتاق که پنجره ای ندارد را به مکانی زیبا و البته کاربردی تبدیل کنید. به طور مثال، این خانه فضای کوچکی در کنار شومینه دارد و می توان دیوار آن را به محلی برای ذخیره هیزم و وسایل شومینه تبدیل کرد. بالای آن را نیز می توان با نصب چند تاقچه به محلی برای قرار دادن وسایل شیک و متناسب با فضا تبدیل کرد. رنگ های روشن برای چنین فضاهایی بسیار مناسب تر هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خيلي خوب بود ، هميشه از اين کارها بکنيد

    • بدون نام

      بد نبود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج