۵۰۵۴۴۲
۲۲ نظر
۵۰۰۱
۲۲ نظر
۵۰۰۱
پ

بیانیه محسن هاشمی خطاب به قالیباف

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار جوابیه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف، نسبت به سخنان وی در زمینه پروژه متروی تهران واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایسنا: فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار جوابیه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف، نسبت به سخنان وی در زمینه پروژه متروی تهران واکنش نشان داد.

متن کامل جوابیه محسن هاشمی به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

جناب آقای دکتر قالیباف
شهردار محترم تهران
با سلام و تبریک سال نو

احتراماً نظر به آنکه سخنانی منتسب به جنابعالی در رسانه‌ها منتشر شده است که تلقی افکار عمومی آن است که بخشی از سخنان مذکور متوجه اینجانب می‌باشد، موارد ذیل جهت استحضار به عرض می‌رسد:

۱- همانگونه که بارها در مصاحبه‌ها و سخنان خود تأکید کرده‌ام، اقدامات صورت گرفته در طول دوره مدیریت جناب‌عالی در شهرداری تهران در حوزه ساخت شبکه مترو، مستوجب تقدیر است و اظهاراتی از سوی اینجانب که سخنان شما پاسخ به آن تلقی می‌شود، اساسا وجود نداشته است. البته به صورت کلی اینگونه تقابل‌ها و دوقطبی‌ها را نیز چه از جانب شما و چه از جانب هر فرد دیگری به زیان جامعه می‌دانم.

۲- پروژه مترو تهران، یکی از دستاوردهای قابل افتخار جمهوری اسلامی است که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در اوج دفاع مقدس و سخت‌ترین شرایط کشور آن را فعال کردند و سپس در طول ۳۰ سال گذشته و در دولت‌های مختلف پیشرفت داشته است. از سال ۱۳۸۰ نیز که شرکت مترو از دولت به شهرداری منتقل شد، مسئولیت این پروژه برعهده شهرداران این دوره بوده است.

بنابراین دولت‌های دفاع مقدس، سازندگی و اصلاحات در پیشبرد پروژه مترو تهران نقش برجسته‌ای داشتند و پس از آن شهرداران تهران طی ۱۵ سال اخیر از جمله آقایان ملک‌مدنی، احمدی‌نژاد و جنابعالی در تکمیل و بهره‌برداری از مترو زحماتی را متقبل شده‌اید و به دلیل آنکه شما بیشترین زمان تصدی تاریخ شهرداری تهران را با ۱۲ سال به‌عهده داشتید، طبعاً پیشرفت بیشتری در دوره جنابعالی در پروژه مترو تهران حاصل شده است که قابل تقدیر می‌باشد اما این پیشرفت نباید به گونه‌ای تلقی شود که زحمات سایر شهرداران و دولت‌ها نادیده گرفته شود.

۳- بنده در طول حضور ۱۸ ساله در هیئت مدیره و مدیرعاملی مترو تهران، یک سوم این زمان را در دوره شهرداری جنابعالی سپری کرده‌ام و طی این مدت نیز همانند قبل از آن دستاوردهای چشمگیری در توسعه مترو ایجاد شد و مهم‌تر از همه زیرساخت‌های توسعه پایدار مترو به شکلی بنیان گذاشته شد که این روند با طراحی خطوط، خرید تجهیزات و راه‌اندازی دستگاه‌های حفار (TBM) و برطرف‌کردن موانع ریشه‌ای توسعه مترو موجب گردید تا این فرایند در پنج سال سپری شده پس از جدایی اینجانب نیز ادامه یابد.

۴- لذا همانگونه که بارها در مصاحبه‌ها و جلسات و گفت‌وگوهای مختلف تأکیدکرده‌ام از تلاش‌های جنابعالی جهت توسعه مترو در دوره همکاری خود و پس از آن قدردانی می‌کنم و از دولت و مجلس نیز می‌خواهم بیشترین حمایت را از پروژه مترو چه در دوران مسئولیت جنابعالی و چه در صورت انتخاب شهردار جدیدی برای تهران به عمل آورند. چراکه مترو را ضروری‌ترین و بهترین پاسخ برای معضلات ریشه‌ای تهران به خصوص ترافیک و آلودگی هوا و برجسته‌ترین مصداق و نماد اقتصاد مقاومتی و بسترساز تولید و اشتغال ملی می‌دانم.

توفیقات جنابعالی از درگاه الهی خواستارم. »
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا پدرت را بیامرزه که اینقدر با ادب و با احترام گستاخیهای افراد رو جواب میدی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای هاشمی زیاد جدی نگیرش
        تمام مقامات و تلویزیون و همه چند ماهیه دارن طرفو علم میکنن واسه ریاست جمهوری
        یعنی روزی نیست که تو اخبار مخصوصا اخبار تهران یه مصاحبه یا خبر ازش پخش نشه

    • توتو

      این هاشمی ها دست از سر این مملکت بر نمیدار

    • محمدرضا بختیار

      آقای مهندس هاشمی انتظار از شما به لحاظ فارغ تحصیلی از دانشگاه معتبر جهان بیشتر از این است که نگاه سطحی داشته باشید چرا که اگر بودجه و مدیریت دست عمه من هم بود بیش از این پیشرفت را به همراه داشت و ارائه ایده جدید و نوآوری جای تشکر دارد نه کپی کردن ایده های 1968اروپایی؛آیا برای ارائه پروژه چنین دست چندم جای اینقدر تشکر دارد ببخشید پس این پول کلان که شهرداری ها در قبال دو امضا و چند برگه بنام پروانه ساخت از ملت می گیرند چنین خدماتی زیر صفر هست و فقط با استفاده از بازگو کردن اعداد و هزینه های مرتبط بزرگ نمایی می شود چرا یک بار هم در آمد شهرداری ها اعلان نشده ولی هر ساله تا آخر سال بودجه و سرمایه گذاریها تکرار می شود از تمام تریبونها آیا به لحاظ ساختاری ساختار شهرداری ها در کشور صحیح است چرا نظام مهندسی بصورت مجزا و جدا از شهرداری ها لحاظ شده است ولی راهنمایی و رانندگی در زیر مجموعه شهر داری ها قرار دارد آیا وقت تعارف تیکه پاره کردن هست هنوز

    • بدون نام

      گیرم پدر تو باشد فاضل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فضل پدر و پسر از تو بیشتره
        آخه یه کلمه تعریف از خودش کرده که تیکه بیخود و بی معنی میندازی
        واپسگرای دلواپس

    • بدون نام

      در هر صورت آقای دکتر قالیباف شبانه روزی دارن در جهت رفاه حال ملت کار می کنن . دست شما درد نکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه مثل من لاستیک ماشینت میفتاد تو چاله که نه حفره وسط اتوبان همت در قلب تهران و رینگت تاب بر میداشت حالا معلوم نیست از کدوم گوشه ایران پیام نمیذاشتی

    • بدون نام

      نظر ایشان مودبانه میباشد ...

    • علي

      جناب اقاي محسن هاشمي
      اولا - مليونها جوان باهوش و تحصيل كرده وخلاق و مبتكر اما بيكار در اين كشور وجود دارد .مسلما اگر امكانات و بودجه كلاني كه در اختيار شما خاندان محترم بود در اختيار اين جوانان شايسته قرار ميگرفت خدمات بدون منت و بسيار عظيم تر و گسترده تري براي ملت انجام ميدادند . كما اينكه در حوزه هاي ديگري چون هسته اي و نانوتكنولوژي و صنايع موشكي و هوافضا و دانشهاي نوبنيان ديگر با حداقل بودجه و امكانات و بدون رانت كارايي و لياقت خودشان را به اثبات رساندند و البته انچه را كه انجام دادند در مقابل ايثار و فداكاري جوانان جان بركفان گمنام كه از جانشان براي اعتلاي ميهن گذ شتند قابل قياس نيست .بله كريمان جان فداي دوست كردند .
      ثانيا – الاعمال بالنيات ( ارزش اعمال افراد بستگي به نيت انان دارد ) . رضا شاه هم براي اين كشور كارهايي انجام داد اما با چه نيتي ؟ جاده چالوس و تونل كندوان و راه اهن و پل ورسك هنوز مورد استفاده همگان است اما همه ميدانند كه كه ساخت اين راهها براساس خواست و اراده دولت هاي بيگانه و براي لجستيك نيروهاي نظامي انان طراحي شده بود . محمد رضا شاه هم كارهايي انجام داد اما با چه نيتي ؟ اقاي كرباسچي هم كارهايي انجام داد اما با چه نيتي؟ اقاي قاليباف هم كارهايي انجام داده است اما با چه نيتي ؟
      نيت افراد در عملكرد بعدي انان و نحوه رفتار متكبرانه و قلدر موؤابانه با مردم مشخص ميشود . بعضي از اقايان كه خدمتي انجام ميدهند امر بر انان مشتبه ميشود و فكر ميكنند مالك كشور و مردم برده انان هستند . مردم يعني همان كارگراني كه كلنگ بدست گرفتند و تونل كنده اند و بعضي از انان جانشان را از دست دادند . يادم هست در حدود سال 70 يك روز دراورژانس بيمارستان امام حسين كارگري را مشاهده كردم كه در يكي از چاه هاي مترو سقوط كرده بود و به كمرش ميله گرد فرو رفته بود . اين كارگران الان كجا هستند چقدر حقوق ميگيرند ؟ به قول معروف بيستون را عشق كند و شهرتش فرهاد برد
      ثالثا چند درصد از مسئولين براي اياب و ذهابشان از مترو استفاده ميكنند ؟ ظاهرا اقشار ضعيف بايد به زير زمين بروند تا اقشار مرفه بتوانند با ماشينئ هاي لوكسشان در خيابان هاي تهران جولان دهند . ايا اين بودجه كلان كه براي مترو صرف شده است براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي مانند اتوبوس و تاكسي و منوريل هزينه ميشد نتيجه بهتري نداشت . ايا اگربراي ظرفيت خيابانهاي تهران حدي تعيين ميشد و از پلاك جديد ماشين ها جلوگيري ميشد اصلا ترافيكي بوجود ميامد؟

    • بدون نام

      جواب با احترام کامل و ادب بود.

    • Ali

      بياييد ازتمام انسانها ئيكه خدمت ميكنند تشكر وقدر دانى كنيم تا ديگران نيز تشويق شوند كاهاى بهترى انجام دهند باميد روزهاى خوب

    • مهدی حسنی

      خدا رحمت کنه پدرت را و توفیق بده به هر ان کس که خدمت میکنه به مردم

    • علیرضارحمانی

      کلا بی کفایتین. فقط تهران مترو ناقص داره .نه هیچ شهر دیگه ای با این همه امکانات و پول.بابا طرف بدون هیچ ادعایی با بیل و کلنگ ده تا تونلکند و چند صد هزار متر جاده ساخت و از شمال تا جنوب ریل کشید

    • رئال مادرید

      لیاقت شما همین هاشمی هاست قالیباف بیاد اهواز حلوا حلواش میکنیم نمک نشناسید شما تهرونی ها
      به خاطر شماها 4 سال ما شهرستانیها و دهاتی ها بدبختی کشیدیم تا شما جیبلتون انور و منور بشه

    • یوسف

      درود ورحمت خداوند بر ستون انقلاب حضرت آیت الله هاشمی که در واقع پایه گذار ایران نوین بودند واز جناب مهندس هاشمی نیز که مودبانه پاسخ مطالب غیرمودبانه را داده اند نیز انتظاری جز این نبود .خون هاشمی در رگهای ایشان جریان دارد که درمقابل آنهمه ناملایمات که از افرادیکه مقام ومرتبه خودرا از هاشمی گرفته بودند آنگونه با سعه صدر برخورد میکردند .روحش شاد ودشمنانش خوار وذلیل باد

    • کارگر

      سلام..چرا اینقدر بزرگنمایی میکنین.. اگر به جوونهای تحصیلکرده عادی که وابسته به هیچ مقام سیاسی نیستن این امکانات و بودجه ها واگذار بشه به خدا خیلی بهتر از شماها کار میکنن با توقع کمی که دارن..نه رانت میخورن..نه پارتی بازی میکنن..نه میخان رییس جمهور بشن..ونه هیچ چیز دیگه ای و مشکل بیکاری حل میشه..میدونم هیچ مسئولی به این نظرها اهمیتی نمیده ولی باید شهرداری از سیاسیون خالی شه تا تهرون درست شه.

    • شهرام

      حق با آقای محمدرضار بختیار هست که کامنت سوم رو نوشته این همه شهرداری درآمد یامفت داره ولی عاجز از اینه که پنجاه متر خیابون صاف در تهران داشته باشیم. با توجه به درآمد بسیار کلان شهرداری، تهران کاملا شبیه یه ده کوره شده که حتی موقع پیاده روی اگر دقت نکنی ممکنه داخل گودالی سقوط کنی که فقط آتش نشانی میتونه درت بیاره. . پس لطفا آقایون اینهمه بهم نون قرض ندن چون همگی بی کفایت هستن.

    • بدون نام

      بی منطقی و بیشعوری تو اکثر نظرات مشخصه. اینان افراد جامعه را تشکیل میدهند و متاسفانه ما با اینا میشیم هشتاد میلیون نفر.

    • کارگر

      خوب آقای با شعور تو نظرتو بگو ببینیم چیه ..شاید مشکل گشا باشه..و کشف بزرگی کرده باشیم.باشعورجون حتما نظرتو بدی حیفه از دستت بدیم.باغیرت

    • بدون نام

      زنده باذ بر مرد بزرگ اقای مهندس محسن هاشمی و ممنون از جواب مودبانه شما ، البته مردم تمام این مدیران بی کفایت امثال اقای قالیباف را میشناسن .

    • شهرام

      . اگه حرفی داری مثل یه انسان متمدن بنویس چرا توهین میکنی. حقا که آدمهایی مثل تو هستن که این مملکت بجایی نمیرسه. این خیابونای داغون لیاقت امثال تو هستش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج