۵۰۵۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بيش‌ترين جرم‌هاي رايانه‌يي در كشور

فضاي تبادل پيامك و يا پيام‌چندرسانه‌يي و هك تكنولوژي بلوتوث تلفن همراه بيش‌ترين ميزان پرونده‌هاي جرايم رايانه‌يي را به خود اختصاص داده است.


فضاي تبادل پيامك و يا پيام‌چندرسانه‌يي و هك تكنولوژي بلوتوث تلفن همراه بيش‌ترين ميزان پرونده‌هاي جرايم رايانه‌يي را به خود اختصاص داده است.

ولي‌الله قديمي - كارشناس رسمي دادگستري در حوزه جرايم رايانه‌يي - با بيان اين مطلب درباره نحوه بررسي مصاديق جرايم رايانه‌يي اظهار كرد: كميته‌اي به نام بررسي مصاديق جرايم رايانه‌يي كه وظيفه تشخيص و بعد از آن درصورت صلاحديد اعلام مصاديق را دارد، موجود بوده و شامل نمايندگاني از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دادگستري، اطلاعات و نيروي انتظامي است.

وي با بيان اين‌كه نوع محيط در بروز جرايم تاثيرگذار است، درباره برخي محيط‌هاي معمول ارتكاب جرم رايانه‌يي، گفت: تلفن‌هاي همراه، چت روم‌ها، اينترنت، فايل‌ها و محتواي الكترونيكي محيط‌هاي رايج بروز جرايم در ارتباط با رايانه هستند.

او معتقد است كه فضاي تبادل پيام چندرسانه‌يي، پيامك و هك تكنولوژي بلوتوث تلفن همراه بيش‌ترين ميزان پرونده‌هاي جرايم رايانه‌يي را به خود اختصاص داده است زيرا به واسطه اين تجهيزات افراد مي‌توانند به حريم خصوصي ديگران وارد شوند و با انتشار آن‌ها عليه خود افراد استفاده كنند.

اين كارشناس ادامه داد: بسياري از محتواها بر بستر وب وجود دارد كه مقدسات و اعتقادات مردم را نشانه گرفته است كه اين محتواها شامل جريان‌هاي انحرافي، فراماسونري و بهاييت مي‌شود.

او درباره انواع جرم‌ها نحوه و رسيدگي به آن‌ها خاطر نشان كرد: زماني كه جرم مشهود است، مدعي‌العموم پيگيري را انجام مي‌دهد و در راستاي آن دستگاه‌هاي انتظامي وارد كار مي‌شوند و فيلترينگ سراسري را آغاز مي‌كنند، در حالي كه براي شاكي خصوصي دستگاه‌هاي امنيتي موضوع را پيگيري مي‌كنند و ممكن است در اين راستا جنبه‌هاي عمومي نيز از جرم برداشت شود.

وي رويكرد جديد بانك‌ها، بنگاه‌هاي اقتصادي و فروشگاه‌هاي مجازي در راستاي تبادل وجوهات نقدي به صورت الكترونيكي را يكي از مهم‌ترين موضوعات حوزه جرايم رايانه‌يي حال حاضر حوزه اينترنت دانست و تصريح كرد: به دليل عدم رعايت استانداردها، هكرها وارد سامانه‌ها مي‌شوند و از اطلاعات شخصي ديگران آگاهي پيدا مي‌كنند.

او ادامه داد: هرچند كه اخيرا بانك‌ها با استفاده از كي‌بوردهاي مجازي درصدد تغيير در كوكي‌هاي اصلي هستند تا با واقعيت متفاوت باشد ولي بايد دانست كه فرهنگ استفاده از راه‌هاي امنيتي بين مردم جا نيافتاده است و اين وظيفه را برعهده سازمان‌ها گذاشته است تا با SSLهايشان دسترسي‌ها را مديريت و با موارد مشكوك برخورد كنند.

اين كارشناس در پايان يادآور شد: برخي از سرويس‌دهندگان اينترنت هم در ثبت وقايعي كه به محيط آن‌ها وارد و يا از آن‌ها خارج مي‌شود، مشكل دارند و موجب مي‌شود كه كارشناسان جرايم رايانه‌يي نتوانند به درستي وقوع جرم را پيگيري كنند.


منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بيش‌ترين جرم‌هاي رايانه‌يي در كشور


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج