۵۰۵۸۶۵
۲۲ نظر
۵۰۰۸
۲۲ نظر
۵۰۰۸
پ

مرضیه برومند: از شجریان دلسوزتر برای مردم و انقلاب وجود ندارد

مرضیه برومند رویکرد تلویزیون در سال‌های اخیر را ناامید کننده می‌داند و از اینکه این رسانه محمدرضا شجریان را تحریم کرده است، گلایه دارد.

روزنامه اعتماد: مرضیه برومند مرضیه برومند رویکرد تلویزیون در سال‌های اخیر را ناامید کننده می‌داند و از اینکه این رسانه محمدرضا شجریان را تحریم کرده است، گلایه دارد.

مرضیه برومند کارگردان و برنامه‌ساز که سابقه سال‌ها فعالیت در حوزه کودک و نوجوان را دارد در گفت‌وگویی که از او منتشر شده است، از برخورد سلیقه‌ای مدیران ۱۰ سال اخیر تلویزیون انتقاد کرد.

در ادامه گزیده این گفت‌وگو را می‌خوانید:

برومند در مورد وضعیت امروز و گذشته‌ تلویزیون گفت: «یک دوره‌ای هرکس که می‌گفت تلویزیون نگاه نمی‌کنم با او برخورد می‌کردم چون اعتقاد داشتم که همه باید تلویزیون ببینند، اما حالا دیگر چنین اعتقادی ندارم و هربار که تلویزیون می‌بینم آنقدر آزار می‌بینم که ترجیح می‌دهم نگاه نکنم.»

او درهمین راستا اضافه کرد: «من همیشه نگاه آرمانگرایانه به تلویزیون داشته‌ام و از ابتدای انقلاب به این سخن امام خمینی که تلویزیون باشگاه است باور داشتم و همچنان دارم ولی فکر می‌کنم این باور کلا از میان برداشته شده است و فقط بخش سیاسی‌اش است که خیلی مواظبش هستند، ولی به بخش فرهنگی آن توجه نمی‌شود و این دانشگاه گاهی به اکابر و مهد کودک تبدیل می‌شود.»

این کارگردان درباره فعالیت تلویزیون در حوزه فرهنگ، بیان کرد: «متاسفانه آثار تلویزیونی ما از زبان درست، زیبایی شناسی و روح انسانی حاکم بر اثر هنری تهی شده و تنها چیزی که خیلی از آن مراقبت می‌شود مسایل سیاسی است. در حالیکه تلویزیون باید با مردم روراست و بازتاب و انعکاس جامعه باشد. البته قبول دارم که در هر حکومتی یکسری محدودیت‌های سیاسی و امنیتی وجود دارد. متاسفانه مسایل اقتصادی اختیار فرهنگ را دست بازار داده است و غالبا اهداف بازار با اهداف فرهنگی همسو نیست.»

برومند درخصوص نقش تهیه‌کنندگان تلویزیونی، گفت: «در حال حاضر تهیه‌کنندگان دلال هستند و هرکس که اسپانسر بیاورد تهیه‌کننده می‌شود، اکثر این واسطه‌ها هستند که پول می‌آورند. ما هم خیلی کارها بلد هستیم ولی شان ما اجازه انجام چنین کارهایی را نمی‌دهد.»

او در مورد وضعیت سریال‌های تلویزیونی، توضیح داد: «خیلی وقت است که دیگر سریال جذابی از تلویزیون ندیده‌ام، روح انسانی از سریال‌های ما رخ بسته است، در گذشته که سریال «میوه ممنوعه» پخش می‌شد اگر کسی می گفت نمی‌بینم ناراحت می‌شدم چون سریال خوبی بود، حتی «آب پریا» را هم دوست داشتم مردم ببینند و نظرشان را بگویند، اما الان که سریال‌ها را می بینم حرص می‌خورم چرا که فورانیت سازنده را تشخیص می‌دهم. نیت خیلی مهم است و نیت آدم‌ها در کارشان بازتاب دارد و معلوم می‌شود برنامه‌ای برای پول ساخته شده یا می‌خواهد به مردم خدمت کند، به این مردمی که رهایشان کرده‌ایم و حالا تماشاگر ماهواره شده‌اند، از ماهواره دفاع نمی‌کنم و نمی‌گویم خوب است، ولی خودمان باعث شدیم بیننده سمتش برود.»

او در پایان درباره عیدی که رییس سازمان صدا و سیما می‌تواند به مخاطبان تلویزیون بدهد گفت: «ساز نشان دهد، شجریان نشان دهد، همین ماجرای استاد شجریان، آیا کسی دلسوزتر از او برای این مردم و انقلاب وجود دارد؟ کسی که اول انقلاب «برادر کاکلش آتش فشان است» را خواند. برادر من دکترای اقتصادش در آمریکا را رها کرد و به خاطر این قطعه به ایران آمد. وقتی می‌خواند «تفنگت را زمین بگذار» از این جمله زیباتر چیست، آن وقت ما با او لج می‌کنیم، با چه کسی لج کرده‌ایم؟با آقای شجریان؟ نه با خودتان لج کرده‌اید و با این کار بخش مهمی از مردم و جوانان را از خودتان رنجانده‌اید. مردمی که همه عاشق شجریان هستند و برایش احترام قائلند.»

برومند همچنین ادامه داد: «شما شجریان، ناظری و ساز در تلویزیون نشان دهید آن وقت می‌بینید که مردم تلویزیون نگاه می‌کنند یا نه؟ یعنی چه تلویزیون ساز نشان نمی‌دهد؟ اصلا مگر آقای علی عسگری به حوزه علمیه رفته تا برای نشان دادن ساز استفتا کند و راه حلی برای آن بیابد، این‌ها مسایلی است که باید حل شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nastaran

      درود بر ایشون
      حرف دل مردم رو زدند

    • محمد

      احسنت.كاملا موافقم

    • مهدی

      درود به شرفت حرف دل مارا زدی بله تا کی زبونم لال وقتی استاد از دنیا رفت مثل استاد ایرج بسطامی میخواهبد دوباره تو بوق و کرنا کنید و مرده پرستی راه بندازید این چه فرهنگ و روشی هست که ما در پیش گرفتیم هرچی نخبه و درجه یک هسن دارن میرن بداد ابن مملکت برسید !

    • بدون نام

      قدر زر زرگر شناسد. قدر گوهر. گوهری

    • رضا

      برو کشکت را بساو خانم جان.دلسوز تر !

    • بدون نام

      فقط آنهئیکه اهل دلندمی فهمندشماچه میگویید،آنهاییکه درسینه بجای قلب خشم ونفرت ازمردم دارند،کی صدای آسمانی استادشجریان برآنهااثرمیکند.

    • بدون نام

      درود برایشان که حقیقت را گفته اند.قدراسناد راگسی نمیدونه

    • بدون نام

      فقط ماهواره

    • بدون نام

      قبلا به نظر خانم برومند فردی منطقی بود ولی الآن با این حرفهایشان از ایشان ناامید شدم. کی گفته که همه مردم شجریان را دوست دارند مردم برای کسانی که علنا در رسانه های بیگانه بر ضد نظام یاوه سرائی میکنند پشیزی ارزش قائل نیستند. ایشان باید از ملت ایراان عذرخواهی کند.

    • سالار

      خانم برومند با وجود همه باحترامی که برای استاد شجریان قائل هستم اما درجوابتان بگویم
      دلسوزتر از همه برای مردم و انقلاب اون کسانی هستند که تمام هستی و جانشان را در طبق اخلاص گذاشته اند و دارند ازخاک و ناموس ایران و ایرانی دفاع میکنند
      اون کسانی هستند که با ایثار و فداکاری این امنیت وآسایش برای مردم مهیا نموده اند
      لطفا درجایگاهی که هستید حرفهای نسنجیده و غیرمعقول نزنید که برایتان سوژه بشه
      به امید موفقیت و بهروزی

    • بدون نام

      ایران واقعا جای خوبیه.
      طرف میره اونور اب بر علیه نظام اقدام میکنه بعد می آد ایران تازه مسیولین شرایط ورود شم به ایران فراهم می کنند.

    • بدون نام

      خانم
      اقای عسگری اگه حوزه نرفته،اما کلی مشاور دینی هستند که بابت موضوع ساز باهاشون صحبت و مشورت کنه.
      شما خودت مگه حوزه رفتی که اظهار نظر میکنی.

    • بدون نام

      خنده دار است.دلسوز مردم انقلاب. بهتره در موضوعاتی که جاهل هستید و خبر ندارید اظهار نظر نفرمایید،خانم.کمی فکر کنید بعد بفرمایید تا سوژه نشوید.برسه به گوششون ان شاءالله

    • بدون نام

      خجالت هم خوب چیزیه خانم به اصطلاح برومند.از جانب مردم هر چه میخواهید، میگویید.اگر خود را فرهنگی میدانید، نسنجیده حرف نزنید.

    • بدون نام

      این شرایطه هنر امروزه، که فکر کنی همه چیز رو میدونی، اینهم یک نوع توهم هنریست

    • خراسانی

      دلسوزتر!!!!!!شما خودت کجای ماجرایی که میگی دلسوزتر از همه.....ایشون فقط صداش خوبه و الا هیچ خدمت دیگه ای به ایران نکرده وفایده ی دیگه نداره،کسی که توخارج ازکشور برعلیه ایران حرف میزنه دلسوزه!!؟؟پس آمریکا دلسوزتر!!شما ها هم واسه هم نوشابه بازکنید!!

    • بهاری

      دلسوزتر!!!!خانم محترم شما به اصطلاح فرهنگی وهنری هستید ووابستگی به هیچ عقیده ای ندارید وخودتون مستقل میدونید.
      ولی تفکرتون وعقیدتون کاملا وابسته است نه شما بلکه اکثر همکاران شما ،چون وقتی یه بازیگر فیلم انقلابی بازی میکنه سریع بایکد میشه شما ها خیانت نکنید به کشور دلسوزیتون پیشکش!!!

    • علیرضاازکرمانشاه

      درودبرشرفت شیرزن .اگراستادتحریم شده مردم هم صداوسیماراتحریم کرده اندومخاطبش روازدست داده.تاالان هم برایم روشن نشده هیچ ودلیل قانع کننده ای هم نگفته اندهم عقل آن راقبول کندوهم منطق که توی این فعالیت چندین ساله بعدازانقلاب چراسازهاالخصوص سازهای سنتی واصیل توی رسانه ملی نشان داده نمیشودالتماس تفکر.

    • بدون نام

      آقای علیرضا خان صداوسیما انواع سنتی را هم پخش میکند،شما دقت کنید و عجله نکنید

    • بدون نام

      فلانی دلسوز مردم انقلاب ، یعنی چی

    • بدون نام

      مجبورید مگه خانم مصاحبه نکنید راحت

    • اعظم کوهنورد

      من بانظر خراسانی موافقم ایشان اگه دلسوز بود میموند وتوکشورش برای مردمش میخوند وخوانندگی میکرد و الا کسی با ایشان کاری نداشت اونم مثل بقیه هنرمندان فقط صداش قشنگ که مثل ایشان هم کم نیستند تو مملکت که صدای زیبایی دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج