۵۰۵۹۴۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هشدار نسبت به لغزندگی جاده‌های کوهستانی

سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ‌ای با اشاره به فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور آبگرفتگی معابرعمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها و همچنین لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی به سبب بارش برف در مناطق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه ‌ای با اشاره به فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور آبگرفتگی معابرعمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها و همچنین لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی به سبب بارش برف در مناطق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی خبر داد.
سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرد که روز یک شنبه (سیزدهم فروردین) شاهد بارش برف در اردبیل، جاده های کوهستانی در مناطق مرتفع شمال آذربایجان های شرقی و غربی، شمال زنجان، ارتفاعات البرز در استانهای تهران،البرز، قزوین، گیلان و مازندران و آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها در برخی نقاط استان های لرستان، نیمه شرقی ایلام، چهارمحال وبختیاری،کهگیلویه وبویراحمد، شمال وشرق خوزستان، شمال فارس، نیمه غربی اصفهان، غرب سمنان، جنوب غرب تهران وشمال خراسان رضوی از این رو توصیه می شود جهت پیشگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم به عمل آید.
همچنین براساس گزارش هواشناسی امروز یکشنبه (سیزدهم فروردین) بطور موقت نسبت به روز شنبه در نیمه شمالی کشور افزایش دمای نسبی رخ خواهد داد، اما روز دوشنبه (چهاردهم فروردین) کاهش پنج تا ۶ درجه ای دما نسبت به روز یکشنبه در شمال غرب، پنج تا ۶ درجه ای دما در سواحل دریای خزر، سه تا چهار درجه ای دما در شمال شرق و یک تا دو درجه ای دما در دامنه های البرز رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور نزدیک به دو درجه دما کاهش می یابد.

این سازمان برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه (پانزدهم و شانزدهم فروردین) کاهش حدود سه درجه ای دما نسبت به روز دوشنبه در نیمه شمالی کشور را پیش بینی کرد.
در بقیه مناطق کشور نیز روند کاهش دما وجود خواهد داشت که در شمال شرق کشور محسوس تر خواهد بود.

* جزییات وضعیت هوای هفته جاری
بنابر گزارش هواشناسی با ادامه سامانه بارشی در کشور، امروز (یکشنبه) در اکثر مناطق کشور به جز استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، ابرناکی و بارش پیش بینی می شود که در لرستان، مرکزی، جنوب همدان، شرق کرمانشاه، نیمه شرقی ایلام، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، نیمه شمالی اصفهان، غرب سمنان، جنوب تهران، شمار آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و شمال خراسان رضوی بارش شدت بیشتری خواهد داشت.
روز دوشنبه سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور فعال خواهد و بارش در استان های تهران، قم، مرکزی، همدان، برخی مناطق کردستان، جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی سمنان، خراسان رضوی، نیمه شمالی اصفهان و مناطقی از خراسان شمالی، گلستان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت.
روز سه شنبه از مقدار بارش در این مناطق کاسته شده و بارش به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت که به تدریج بعدازظهر با خروج سامانه بارشی از شمال شرق، آسمان کشور صاف خواهد شد.

براساس پیش بینی هواشناسی روزهای یکشنبه و دوشنبه به دلیل نفوذ توده هوای سرد، ضمن کاهش دما در نیمه شمالی، بارش ها در مناطق کوهستانی و نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به صورت برف است و در برخی ساعات وزش باد شدید در نیمه شری کشور و دامنه های البرز مرکزی و شرقی پیش بینی می شود دریای خزر طی این دو روز و خلیج فارس روز دوشنبه مواج خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج