۵۰۵۹۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اظهارنظر درباره نامه مشایی به رئیس اصلاحات

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تعجب می‌کنم عده‌ای با اصلاحات مخالف هستند هر کسی با اصلاحات مخالفت می‌کند در واقع مخالف ولایت است چرا که در حقیقت ولایت است که می‌گوید در چشم انداز موفقت وجوددارد و موفقیت بدون تغییر و اصلاح ممکن نیست.

خبرگزاری خانه ملت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تعجب می‌کنم عده‌ای با اصلاحات مخالف هستند هر کسی با اصلاحات مخالفت می‌کند در واقع مخالف ولایت است چرا که در حقیقت ولایت است که می‌گوید در چشم انداز موفقت وجوددارد و موفقیت بدون تغییر و اصلاح ممکن نیست.

مسعود پزشکیان عنوان کرد: انتخابات ریاست جمهوری حتما دو قطبی خواهد بود یعنی دو جریان اصلاحات و اصولگرایان کاندیدایی خواهند داشت اما اینکه کاندیدای جریان آقای احمدی نژاد بتواند به قطب سوم تبدیل شود جای تامل دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه از جریان احمدی نژاد نیز فردی وارد عرصه انتخابات خواهد شد، ادامه داد: کاندیدای جریان احمدی نژاد از پشتوانه لازم برخوردار نیست که بتواند قطب سومی در کارزار انتخابات ایجاد کند، اگر شاهد اقبال احمدی نژاد در انتخابات بودیم به این دلیل است که از پشتوانه اصولگرایان برخوردار بود و این بار کاندیدای این جریان مورد حمایت اصولگرایان نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اصولگرایان بر کاندیدای جریان احمدی نژاد به انسجام نخواهند رسید بنابراین بعید می دانم این فرد بتواند قطب سومی در انتخابات ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطر بازگشت جریان احمدی نژاد به انتخابات ریاست جمهوری را جدی نمی داند، عنوان کرد: تصور نمی کنم که این جریان بار دیگر با موفقیت رو به رو شود، البته این احتمال وجود دارد که کاندیدای جریان احمدی نژاد بتواند رای ها را بشکند اما نمی تواند مانند احمدی نژاد پاستور را از آن خود کند، این جریان دیگر از اقبال مردمی و حمایت اصولگرایان برخوردار نیست.

پزشکیان وضعیت روحانی در انتخابات سال ۹۶ را با فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی ارزیابی کرد و گفت: تا فردی املا ننویسد غلط نخواهد داشت و همه می دانند ابتدای شروع هر کاری اشتباه و خطا وجوددارد اما متاسفانه عده ای تلاش دارند مشکلاتی که ایجاد کننده که از دولت روحانی نیست و همین کار را برای دولت یازدهم سخت تر کرده است.

وی با بیان اینکه عیب ها و نقص هایی را گردن دولت می اندازند که مقصر و عامل اجرایی آن قوه مجریه نیست، اظهار داشت: طبیعتا مقصر جلوه دادن افرادی که در میدان عمل هستند بسیار ساده و راحت خواهد بود اما اگر دولت بتواند درست عمل کند و مسائل را با مردم در میان بگذارد به راحتی می تواند واقعیت‌ها را نشان دهد، این موفقیت بستگی به تعامل بین دولت و ملت دارد.

این نماینده توضیح داد: به طور مثال اگر جریانی در انتتخابات ۴۹ درصد رای آورده باشد به طور کامل از قدرت کنار گذشته می شود، همان طور که می دانید ساختار در کشور ما بر اساس هدف و برنامه علمی و حزبی پیش نمی رود و با تفکر صفر و صدی که داریم در بسیاری اوقات افراد توانمند جریان مقابل را کنار می گذاریم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر افراد پیروز انتخابات تصور می کنند تنها باید افرادی را در سیستم کاری بیاورند که به آنها رای داده اند و می شناسند اما این نگاه درست نیست باید براساس وزن حضور جریان ها در قدرت حضور داشته باشند این قدرت به معنای حضور در کابینه نیست بلکه باید صدای آنها شنیده شود، اجازه اظهار نظر داشته باشند باید حق انتخاب و حق عمل به نظرشان را داشته باشند.

این نماینده با ابراز تاسف از فضایی که در جریان انتخابات مجلس به راه افتاده بود، گفت: با وجود اینکه شورای نگهبان افراد لیست امید را تایید کرده بود گفته می شد این لیست انگلیسی است و این حرف ها باعث شد مردم جواب محکمی به این جریان بدهند، بنابراین نباید انتخابات مجلس را به پای عملکرد دولت نوشت.

وی گفت: تعجب می کنم عده ای با اصلاحات مخالف هستند هر کسی با اصلاحات مخالفت می کند در واقع مخالف ولایت است چرا که در حقیقت ولایت است که می گوید در چشم انداز موفقت وجوددارد و موفقیت بدون تغییر و اصلاح ممکن نیست. لازم است تاکید کنم که اصلاح یعنی به عدالت رفتار کردن و در عین حال اصول دین ما تاکید به وحدت دارد با این حساب با وحدت باید دست به عمل و اصلاح زد.

پزشکیان در ادامه به نامه مشایی به رئیس دولت اصلاحات اشاره کرد که عنوان شده بود احمدی نژاد در سال ۸۴ با شعار اصلاح طلبی وارد عرصه انتخابات شده بود و گفت: این اولین باری نیست که جریان و اطرافیان احمدی نژاد چنین استدلالی دارند. به خاطر دارم در یکی از مناظره های تلویزیونی یکی از یاران احمدی نژاد با دوستان جبهه پایداری صحبت می کردند هرچه یار احمدی نژاد می گفت نظر رئیس جمهور با آنها متفاوت است و اصولگرا نیست، طرف مقابل تاکید می کرد ما از شما دفاع می کنیم بنابراین این اولین باری نیست که احمدی نژادی ها می گویند اصولگرا نیستند.

این نماینده تاکیدکرد: من اگر جای دوستان جبهه پایداری بودم اگر کسی می گفت ما را قبول ندارد ناراحت می شدم اما اصولگرایان با وجود اینکه گفته می شد دولت از آنها نیست بر حمایتشان اصرار می کردند.

وی در این باره که به نظر می رسد جریان احمدی نژاد در فصل انتخابات می خواهند برای پیروزی از اصلاحات مایه بگذارند، اظهار داشت: اصلاحات تعریف علمی دارد، از نگاه من اصلاح طلب کسی است که در همه حوزه ها از سیاست گرفته تا اقتصاد، فرهنگ، آموزش و تقسیم منابع عادلانه رفتار کند در حال حاضر همه شعار عدالت می دهند اما این عدالت شاخص های قابل لمسی مانند شاخص سرانه درآمد، سرانه جاده، نیروی انسان، صنعت و تولید دارد با بررسی این شاخص ها می توان ادعای عدالت را ارزیابی کرد.

پزشکیان با بیان اینکه اجرای عدالت را می توان در کیفیت زندگی مردم دید، تاکید کر: کیفیت رابطه مستقیم با رضایت مردم دارد، نمی توان به مردم خدمت کرد و آنها ار حکومت ناراضی باشند و بگویم مردم بی خود می کنند، مسئول باید پاسخگوی انتظار مردم باشد و صدای همه آنها را بشنود.

وی عنوان کرد: کارآمد و هزینه سر بخش عمل کردن در همه حوزه ها رفتار اصلاحطلبانه است، در سیاست هم باید بر اساس عدالت و آزادی انسان ها عمل کرد اما این آزادی به معنهای تجاوز به حریم مردم یا زورگویی نیست بلکه مردم آزاد خواهند بود که سلیقه داشته باشند، فکر کنند و هر حزبی که می خواهند انتخاب کنند نه اینکه انتخاب افراد به سخره گرفته شود.

این نماینده شرایط جریان احمدی نژاد در انتخابات با ادعای اصلاح طلبی را بررسی کرد و گفت: تصور نمی کنم با این روش موفق شوند، دوره های قبل هم در شرایطی که وضعیت اقتصادی مردم مناسب نبود با شعارهایی در باره پول و سهام مردم را جذب خود کردند و متاسفانه کشور که سرمایه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان داشت را با ۶۰۰ هزار میلیارد پروژه نا تمام بدهکار کرد.

پزشکیان که زمانی در دولت اصلاحات در مسند وزارت بهداشت تکیه زده است واکنش رئیس دولت اصلاحات را در مقابل این نامه پیش بینی کرد و گفت: ایشان فردی منطقی است و واکنش منطقی به نامه داشت.

این نماینده مجلس عدم وحدت در اردوگاه اصولگرایان را بررسی کرد و بیان داشت: ارزیابی این مسئله کار سختی است، این مشکل تنها مختص اصولگرایان نیست، نبود روند نظامند در جریان ها و احزاب وحدت را سخت می کند از سوی دیگر در احزاب سلسله مراتب رعایت نمی شود و همه تصور می کنند می توانند رئیس باشند و گروهی را رهبری کنند اما رهبری کردن کار هر کسی نیست.

وی اظهار داشت: کسی که راهی نرفته و از بحرانی ۵ نفر را بیرون نکشیده است چطور می تواند جامعه را نجات دهد، اعتقاد دارم کسی که تجربه ای در مدیریت ندارد اشتباهی هم نخواهد داشت بنابراین نباید دنبال افراد بی اشتباه رفت بلکه فردی که تجربه دارد و به واسطه این تجربه متوجه اشتباهات وایراداتش شده برای مدیریت و اداره کشور مناسب تر است و فقط باید به او کمک کرد اشتباهاتش را جبران کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج