۵۰۶۰۱۵
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

مردم از صنعت خودرو چه توقعاتی دارند؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: انتظار می‌رود در سال جدید براساس خط مشی تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، صنعت خودرو به سمت خودکفایی و تولید خودرو با برند داخلی حرکت کند.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: انتظار می‌رود در سال جدید براساس خط مشی تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، صنعت خودرو به سمت خودکفایی و تولید خودرو با برند داخلی حرکت کند.

شهرام آزادی اظهار کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری در آغاز سال ۱۳۹۶ مجددا بر تحقق اقتصاد مقاومتی با محوریت افزایش تولید و اشتغال تاکید کردند.

وی با بیان اینکه برای افزایش تولید و اشتغال در صنعت خودرو خودروسازان باید به سمت خودکفایی حرکت کنند، خاطرنشان کرد: خودکفایی صنعت خودرو از دو راه تعامل با خودروسازان خارجی برای انتقال تکنولوژی روز و همچنین اتکا به نیروها و توان داخلی برای تولید خودرو با برند ملی محقق می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در این زمینه برای تولید خودروهای با کیفیت با برند داخلی ابتدا باید سرمایه‌گذاری مناسبی در مراکز تحقیق و توسعه خودروسازان داخلی صورت گرفته و از کمک شرکت‌های دانش بنیان نیز استفاده شود.

وی افزود: گذشته از این موارد یکی از دلایل پایین بودن کیفیت برخی خودروهای داخلی پایین بودن توان ساخت داخل قطعات در قطعه‌سازان داخلی است که در این زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت خودرو، قطعه‌سازان نیز باید متحول شوند.

آزادی با بیان اینکه اگر صنایع قطعه‌سازی متناسب با تکنولوژی روز این صنعت در جهان متحول نشوند، امکان ساخت داخل خودروهای با تکنولوژی روز با استفاده از توان داخلی را نخواهیم داشت، تصریح کرد: در آن صورت مجبوریم قطعات خودروهای داخلی را از خارج از کشور وارد کنیم که برخلاف اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این صنعت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در این زمینه خودروسازان باید به موازات همکاری با خودروسازان بین‌المللی و سرمایه‌گذاری در مراکز تحقیق و توسعه داخلی، قطعه‌سازان طرف قرارداد خود را نیز به اصلاح ساختار و انتقال دانش روز قطعه‌سازی جهان مقید کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      من از صنعت خودروسازي انتظار دارم كه درشون رو تخته كنن و برن يه كار ديگه انجام بدن مثلأ بخاري گازي و كولر بسازن !!! و بيشتر از اين منابع ملي و وقت و پول مردم رو هدر ندند اگر قرار بود اينها خودروساز بشن بايد ٣٠ سال پيش ميشدن الانم دولت محترم لطف كنه درهاي كشور رو به روي خودروي خارجي باز كنه و تعرفه رو هم خيلي كم كنن كه ما مردم ماشين نديده ايراني بتونيم ماشين ايمن و جديد رو به قيمت جهاني سوار شيم كيف كنيم و انقدر حسرت نخوريم الان ديگه همه مردم ميدونن كه قيمت ماشين همه جاي دنيا ارزونه. من نميدونم اين شركتها چه اصراري دارن بنزين رو هدر بدن و هوا رو آلوده كنن جون مردم هم براشون اهميتي نداره

    • بدون نام

      تا حالا مگر نظر مردم مهم بوده که مردم نظر بدند.

    • بدون نام

      من اژ خودرو سازهاانتظار دارم درشان را ببندند ودست از سر ملت بردارند

    • بدون نام

      قیمت مناسب...کیفیت...خدمات پس از فروش... .

    • بدون نام

      صنعت!؟خودرو!؟!؟سازی!؟!؟!؟ ایران!؟!؟!؟!؟

    • بدون نام

      واردات را به قبمت جهانی آزاد کنید ، ۵۰٪ قیمت این به اصطلاح خودروهای داخلیتونو ما به ازای خرید هر خودرو خارجی میدیم.
      ۱- بازم ارزونتر در میاد
      ۲-کشوری زیباتر برای خودمون و وجهه جهانی
      ۳- آسمانی پاکتر
      ۴-اصلا فرض کن ماشین نمیخای و عابر پیاده ای دوست داری شانس زنده موندنتو با سمند امتحان کنی یا بنز؟

    • خودساخته

      سلام محمد جان و سایر دوستان گرامی، به نظر میرسد با توجه به سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و اشتغال زایی همه مردم عاجزانه خواستار افزایش صددرصدی یا بیشتر قیمت خودروهای خودروسازی وطن عزیزمان بشویم و خواهش کنیم که با توجه به وصف فوق، حدود پنجاه درصدی نیز از کیفیت خودروها نیز پایین آورده شود که حداقل با سایر کشورهای دیگر فاصله زیادی نداشته باشیم که در این راستا کشورهای اروپایی با ولع زیاد تقاضای خودرو های وطنی را اعلام کرده و مستقیم به کوره های بازیافت تحویل دهند، از طرفی با پیاده روی علاوه بر بهبود محیط زیست یه کم ماهیچه پا را قوی کرده که بهتر بتوانیم فرار کنیم و خودرا به افغانستان برسانیم،

    • بدون نام

      مردم توقع دارن ماشین با قیمت مناسب بهشون عرضه بشه و بخاطرسوار شدن ماشین ایرانی زود نمیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج