۵۰۶۰۱۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دردسر تازه مایکل فلین

مشاور مستعفی امنیت ملی آمریکا جزئیات مبالغ دریافتی از تلویزیون روسیه را افشا نکرده است.

خبرگزاری تسنیم: مشاور مستعفی امنیت ملی آمریکا جزئیات مبالغ دریافتی از تلویزیون روسیه را افشا نکرده است.

مدارک تازه‌ای که کاخ سفید منتشر کرده نشان می‌دهد مایکل فلین، مشاور امنیت ملی مستعفی رئیس‌جمهور آمریکا، جزئیات شماری از دریافتی‌ها، از جمله از مبالغ دریافتی از سوی تلویزیون دولتی روسیه، را در اظهارنامۀ مالی اولیۀ خود در بهمن‌ماه گذشته فاش نکرده‌ بود.

در مدارکی که کاخ سفید در اول آوریل (۱۲ فروردین) منتشر کرده است، این مقام کاخ سفید فهرستی از منابع درآمدی خود را از شبکۀ تلویزیونی راشاتودی و شرکت حمل‌ونقل هوایی ولگا ذکر کرده است.

این موارد پیش از این مطرح نشده بودند. فلین اظهارنامۀ مالی اولیه را در ۲۳ بهمن‌ماه امضا کرده اما در آن‌ها اشاره‌ای به سه مورد سخنرانی انجام‌شده برای شرکت‌های روسی نکرده بود.

اظهارنامۀ مالی اولیه که مجموعه‌ای از پرداختی‌های مرتبط با سخنرانی‌های فلین را در برمی‌گرفت، در ماه فوریه و چند روز پیش از استعفای فلین به دلیل جنجال بر سر ارتباط وی با سفیر روسیه، در کاخ سفید به ثبت رسید.

بااین‌حال روند بازنگری و تجدیدنظر در فرم اولیه پس از استعفای فلین به حالت تعلیق درآمد.

در روزهای اخیر، مقام‌های کاخ سفید از فلین خواستند این روند را به پایان برساند و به او توصیه کردند نام هر سازمانی را که به او پولی پرداخت کرده به‌طور جداگانه ذکر کند.

حدود یک ماه پیش الیجا کامینگز، نمایندۀ دموکرات از ایالت مریلند، مدارکی را منتشر کرد که بر اساس آن‌ها مشخص شد فلین پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مبلغی بیش از ۶۷ هزار دلار از شرکت‌های روسیه، ازجمله نزدیک به ۳۴ هزار دلار از راشاتودی دریافت کرده‌ بود.

کامینگز گفت دریافت پول از تلویزیون دولتی روسیه، برخلاف قوانین ایالات‌متحده است که به مقام‌های نظامی بازنشستۀ آن کشور اجازه نمی‌دهد هدیه‌ای از سوی قدرت‌های خارجی دریافت کنند.

مایکل فلین بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر «تماس‌های» وی با سفیر روسیه و «گفت‌وگو دربارۀ تحریم‌های اعمال‌شده» واشنگتن علیه مسکو، از مقام خود استعفا داد.

فلین در نامۀ کناره‌گیری خود نوشت در فاصلۀ دورۀ انتقالی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با دولت گذشته، تماس‌های متعددی با سفیر روسیه در آمریکا داشته و به مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور، اطلاعات «ناقصی» دربارۀ محتوای این تماس‌ها ارائه کرده است.

در همین راستا، فلین ۱۰ فروردین به مقام‌هایی که در حال تحقیق دربارۀ ارتباطات احتمالی میان ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ و روسیه هستند گفت در صورت برخورداری از مصونیت قضایی، حاضر به پاسخ‌گویی به پرسش‌های نمایندگان کنگره دربارۀ نقش روسیه در انتخابات آمریکا است.

رابرت کلنر، وکیل فلین، پس از آن در پیام توییتری تأیید کرد مذاکراتی با کمیته‌های امنیتی سنا و مجلس نمایندگان صورت گرفته است و «فلین حرف‌هایی برای گفتن دارد و در نظر دارد، اگر شرایط اجازه دهد، آن‌ها را بیان کند.»

به گزارش پرس تی وی، در حال حاضر اف‌بی‌آی، کمیته‌های اطلاعاتی مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا دربارۀ اتهام ادعایی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا و هرگونه ارتباط احتمالی میان دستیاران ترامپ و مسکو تحقیق می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج