۵۰۶۱۱۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

هشدار به مردم: کنار رودخانه ها اتراق نکنید

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به مردم هشدار داد که در روز طبیعت با توجه به احتمال وجود بارش های متعدد و ناگهانی در اکثر استانهای کشور کنار روان‌آب‌ها و رودخانه ها اتراق نکنند و در این روز که به نام طبیعت ثبت شده مراقبت طبیعت و منابع طبیعی باشند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به مردم هشدار داد که در روز طبیعت با توجه به احتمال وجود بارش های متعدد و ناگهانی در اکثر استانهای کشور کنار روان‌آب‌ها و رودخانه‌ها اتراق نکنند و در این روز که به نام طبیعت ثبت شده مراقبت طبیعت و منابع طبیعی باشند.

خداکرم جلالی در گفت‌وگویی اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در طول ایام نوروز تعطیل نبودند و دائما در حال گشت زنی و مراقبت از منابع طبیعی بودند و علاوه بر شیفت ها و کشیک هایی که در سازمان وجود داشت این یگان به صورت آماده باش مشغول فعالیت و گشت‌زنی در همه مناطق کشور بودند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰۰ گشت و مراقبت در یگان حفاظت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری وجود دارد و در ایام نوروز به ویژه روز طبیعت در آماده باش کامل قرار دارند، افزود: حدود ۶۰ هزار همیار طبیعت در کشور وجود دارد که به مأموران سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری در حفظ و حراست از طبیعت کمک می کنند و همه در روز طبیعت به عنوان یک شهروند ایرانی باید به سهم خود در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی بکوشند، چرا که در واقع آسیب زدن به محیط زیست و منابع طبیعی زیان به خود و تک‌تک هم وطنان است چراکه منابع طبیعی و محیط زیست کاری جز خدمت به بشر نمی‌کنند که می توان به تولید اکسیژن، جذب آلایندگی ها، حفظ آب خاک، ایجاد نشاط در اکوسیستم و غیره اشاره کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ در سراسر کشور به صورت شبانه روزی در خدمت هم وطنان ایرانی است و همه می توانند در صورت مشاهده مشکلی در منابع طبیعی و جنگلها و مراتع آن را به اطلاع مأموران برسانند تا بتوانیم هرچه سریعتر به داد منابع طبیعی برسیم. در صورت همکاری و مشارکت مردم به محض اطلاع از وجود مشکل مانند تخریب یا حریق می توانیم از طریق نزدیکترین پایگاه خود را به محل مورد نظر برسانیم.

جلالی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین معضلاتی که در روز طبیعت وجود دارد تولید زباله های فراوان رها شده در طبیعت است و مردم باید نسبت به سالهای گذشته در احساس مسئولیت بیشتری در قبال طبیعت داشته باشند، گفت: گرچه بارش باران در اکثر استانهای کشور سبب می شود تا از نظر حریق در منابع طبیعی با مشکل کمتری مواجه باشیم اما مردم باید بدانند که در چنین شرایطی همزیستی با طبیعت نباید به گونه‌ای باشد که به آن آسیب برسانیم و از سوی دیگر نیز مراقب باشند تا در روز طبیعت در کنار روان آب های کشور اسکان پیدا نکنند، چرا که بارش باران در این روز در بسیاری از مناطق به ویژه ده استانی که وضعیت بارش در آنجا بحرانی تر گزارش شده است می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان باعث تشدید روان آب‌ها و ایجاد سیلاب شود که این خود مخاطره ای بزرگ برای مردم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبه

      کوگوش شنوا ؟ زیردکل فشارقوی برق تاب درست کردن!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج