۵۰۶۳۳۹
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

دانش‌ آموزان معتاد از مدرسه اخراج نمی‌ شوند

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ دانش‌آموز دارای اختلال مصرف مواد مخدر از مدرسه اخراج نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: نادر منصور کیایی مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس باید دانش‌آموزان معتاد را از مدرسه اخراج کنند؟ و در کل مدرسه چه کاری باید انجام دهد؟»، اظهار داشت: برنامه مشترکی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان بهزیستی کشور از سال تحصیلی ۹۳ - ۱۳۹۲، در سطح استان‌ها، مناطق و مدارس کشور آغاز شده است.

وی افزود: بر این اساس، دانش‌آموزان در معرض خطر و یا دانش‌آموزانی که دچار اختلال مصرف مواد هستند، شناسایی شده و ضمن ارائه خدمات مداخله مختصر آموزش و توانمندسازی در مدرسه، در صورت نیاز جهت درمان و حمایت‌های اجتماعی به دستگاه‌های همکار معرفی می‌شوند.

کیایی با تأکید بر اینکه هیچ دانش‌آموز دارای اختلال مصرف مواد از مدرسه اخراج نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه به صورت فعال کوشش می‌شود تا دانش‌آموزان در معرض خطر شناسایی و درمان شده و خدمات مددکاری به آن‌ها ارائه شود.

وی افزود: این موضوع در قالب بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شده و کارگاه‌های متعددی در این زمینه برگزار شده است که در نتیجه این اقدامات دانش‌آموزان مورد نظر شناسایی شده و خدمات مورد نیاز درمان و مددکاری به آن‌ها ارائه شده است.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «با توجه به اینکه در حادثه ساختمان پلاسکو را شاهد بودیم و موج تصویربرداری با تلفن همراه زیاد بود، آیا آموزش و پرورش در خصوص فرهنگ‌سازی شیوه استفاده صحیح از تلفن همراه در مدارس فعالیت‌هایی انجام می‌دهد و یا داده است؟»، گفت: آموزش و پرورش هم در قالب کتاب‌های درسی دانش‌آموزان و هم در قالب طرح‌ها و پروژه‌های آموزشی و فرهنگی، موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده صحیح از تلفن همراه و نیز رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را پیگیری می‌کند.

کیایی ادامه داد: دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی نیز در قالب جشنواره نوجوان سالم و سایر فعالیت‌های فرهنگی، همچنین از طریق کارگاه‌های آموزشی برای والدین، این موضوع را در دستور کار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      آره بابا چه کاری / اونا مریض اند ،بهشون دوا بدین!

    • بدون نام

      به نظر من باید این دانش آموزان معتاد جدا سازی بشند و در مدرسه مختص خودشون درس بخوانند هم خودش يه جور تنبیه هست هم دانش آموزانی که مستعدش هستند رو گرفتار نمیکنند.

    • بدون نام

      یعنی ما دانش آموز معتاد داریم. مگه میشه. .مگه داریم.

    • اریوبرزن

      حیف نیست که دانش آموزان معتاد روازبقیه جداکنیم بزار با بچه ها باشن تا همه رومثل خودشون معتادکنن!! اخرش مانفهمیدیم که این چه مبارزه باموادمخدری هستش که اینقدربامعتادها وقاچاقچیها مدارا میکنن؟ جواب نمیده این روش اقایون!!

    • بی نام

      بارکلا ندارین جدا بشن تا اون اصل کاریها جیبشون بیشتر پر بشه با از بین بودن جونهای مملکت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج