۵۰۶۳۸۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

توسط هکرها صورت گرفت

سرقت ۶ میلیارد مورد اطلاعات شخصی در چین

اساس آمارهای ارائه شده بیش از شش میلیارد مورد اطلاعات اشخاص در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) در کشور چین توسط نفوذگرهای اینترنتی (هکرها) سرقت شده است.

خبرگزاری ایرنا، انتشار این آمار در حالی صورت می‌گیرد که سرقت اطلاعات فردی امروزه در چین به یک معضل مشکل ساز تبدیل شده و آمار‌ها از روند فزاینده این پدیده خبر می‌دهند.
شرکت نظارتی امنیتی چین در آخرین گزارش خود که به تازگی منتشر شده، با ابراز تاسف از وضعیت موجود اعلام کرد که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی با رشد ۹. ۴ دهم درصدی همراه بوده است.

در بخشی از این گزارش که روز دوشنبه در تارنمای «مردم» چین انتشار یافته، آمده است که از ۳۵۰ حفره و شکاف اینترنتی به طور میانگین نزدیک به ۱۷ میلیون قطعه اطلاعات به سرقت رفته است که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی سه برابر شده است.

در چین نزدیک به ۸۰۰ میلیون نفر مشترک شبکه جهانی اینترنت هستند که البته به شدت در این کشور کنترل می‌شود، اما عمده این افراد فاقد ابزارهای محافظتی روی رایانه‌های خود هستند و بعضی نیز به هیچ وجه با چنین سامانه هایی آشنایی ندارند.

در همایشی که در شهر «شن جن» در جنوب چین برگزار شد، کارشناسان خاطر نشان کرده اند که بسیاری از این اطلاعات می‌تواند در وبسایت‌ها علیه این اشخاص بکار گرفته شود.

کارشناسان چینی در این باره می‌گویند: بسیاری از مردم به هیچ وجه دانش کافی برای رسیدگی به این مسایل را ندارند و در بعضی موارد نیز جلوگیری از سرقت و افشای اسناد و اسرار امکان پذیر نیست.

خبرگزاری شین هوا نیز گزارش کرده است که بر اساس اطلاعات دریافتی وزارت امنیت عمومی چین، شمار موارد سرقت اطلاعات اکنون به بیش از ۳۰ میلیارد مورد رسیده است که نزدیک به ۶۰ درصد آن مربوط به سرقت کارت‌های شناسایی، شناسنامه و اوراق هویت افراد است و در بسیاری موارد تاریخچه کاربرد اینترنتی فرد دزدیده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج