زیاد نشستن باعث پیر شدن سلول‌های بدن می‌شود
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - f تبلت1111
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
فرش مرتضوی_1
دکتر نداف کرمانی 1
فرش مرتضوی_3
دکتر نداف کرمانی 3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
فرش مرتضوی_ 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
دکتر نداف کرمانی 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
دکتر نداف کرمانی 2
فرش مرتضوی_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۵۰۶۴۲۷
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
۵۵۶۰۱
نتایج تحقیقات بیان می‌کند خانم‌هایی که سبک زندگی خود را به نشستن ( زیاد نشستن ) سوق می‌دهند در مقایسه با آن‌هایی که هر روز ورزش می‌کنند سلول‌های پیرتری دارند.
وب‌سایت علم ورزش - سحر رهبری:  نتایج تحقیقات بیان می‌کند خانم‌هایی که سبک زندگی خود را به نشستن ( زیاد نشستن ) سوق می‌دهند در مقایسه با آن‌هایی که هر روز ورزش می‌کنند سلول‌های پیرتری دارند.

بررسی‌هایی که بر روی ۱۵۰۰ خانم  ۶۴ تا ۹۵ ساله انجام شد نشان داد که خانم‌هایی که بیشتر روز را در حال نشستن هستند و کمتر از ۴۰ دقیقه در روز فعالیت ورزشی دارند، سلول‌های‌شان ۸ سال پیرتر است. چون‌ محافظ   DNAبا افزایش سن تمایل به کوتاه شدن و ساییده شدن دارد، سلول‌ها هم شروع  به پیر شدن می‌کنند.

محققان کالیفرنیا بیان کردند که سلامت و سبک زندگی از جمله عواملی است که می‌تواند این فرآیند را افزایش دهد. حتی در سنین بالا هم مهم است که فعال باشیم و از بیش از ۱۰ ساعت نشستن در روز دوری کنیم.
 
 زیاد نشستن باعث پیر شدن سلول‌های بدن می‌شود

علت این اتفاق چیست؟

با افزایش سن رشته‌های DNA به طور طبیعی کوتاه می‌شوند. کروموزوم‌هایی که از DNA تشکیل شده‌اند و شاخه‌هایی که از عامل ژنتیک محافظت می‌کنند، در پیر شدن سلول نقش دارند. این رشته‌ها که شبیه بند‌های پلاستیکی‌اند وظیفه دارند از خراب شدن کروموزوم جلوگیری کنند.

یکی از شاخص‌های سن بیولوژیکی که همیشه با سن عددی برابر نیست طول این شاخه‌هاست. در شاخه‌های کوچک شده خطر بیماری‌های قلبی ، دیابت وسرطان افزایش می‌یابد. هر چقدر که مردم ورزش منظم‌تر داشته باشند، اثر آن در طول این شاخه‌ها ظاهر می‌شود.

فواید ورزش

خانم‌هایی که زیاد می‌نشینند و حداقل نیم ساعت در روز ورزش می‌کنند، شاخه‌های کوچک‌تری ندارند. ورزش باید از جوانی شروع شود و فعالیت فیزیکی به عنوان بخشی از زندگی روزمره ما ادامه پیدا کند حتی تا زمانی که پیر می‌شویم.

سازمان سلامت به افراد میانسال و پیر توصیه می‌کند که نشستن‌های طولانی مدت را با فعالیت‌های سبک جایگزین کنند. رفتار ساالمندان عاملی است که به عنوان یک خطر مستقل در برابر سلامت و بیماری آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به طور کل افراد ۶۵ ساله یا سن بالاتر برای تغییر و تناسب اندام باید سعی کنند:

  •     حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متعادل مثل دوچرخه سواری یا پیاده روی در طول هفته داشته باشند.
  •     تمرینات قدرتی را دو یا چند بار در هفته با تمرکز بر روی عضلات اصلی انجام دهند. ( پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها)
  •     سالمندانی که تعادل ضعیفی دارند هم باید برای افزایش  تعادل و هماهنگی حداقل هفته‌ای ۲ بار ورزش کنند.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
اپیلاسیون نانا 1
فرش ریحان 1
شیرآلات زمانی_1
فرش تارنگ_1
فرش تارنگ_3
فرش ریحان 3
اپیلاسیون نانا 3
شیرآلات زمانی_3
فرش تارنگ_4
شیرآلات زمانی_4
فرش ریحان 4
اپیلاسیون نانا 4
فرش ریحان 2
فرش تارنگ_2
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
کالابرد_فوترموبایل
استیل رگال_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
فنی آتل_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر
کالابرد_فوتر
شفا_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
دکتر عارفی - فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
دکتر قدیمی_فوتر
فرش تارنگ_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
استیل رگال_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
بانک کتاب پایتخت_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر