زیاد نشستن باعث پیر شدن سلول‌های بدن می‌شود
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
دکتر استرکی_1
اپیلاسیون نانا 1
لایکو_1
کتاب لند_1
کتاب لند_3
دکتر استرکی_3
لایکو_3
اپیلاسیون نانا 3
لایکو_4
دکتر استرکی_4
اپیلاسیون نانا 4
کتاب لند_4
اپیلاسیون نانا 2
لایکو_2
دکتر استرکی_2
کتاب لند_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۵۰۶۴۲۷
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
۵۵۶۲۷
نتایج تحقیقات بیان می‌کند خانم‌هایی که سبک زندگی خود را به نشستن ( زیاد نشستن ) سوق می‌دهند در مقایسه با آن‌هایی که هر روز ورزش می‌کنند سلول‌های پیرتری دارند.
وب‌سایت علم ورزش - سحر رهبری:  نتایج تحقیقات بیان می‌کند خانم‌هایی که سبک زندگی خود را به نشستن ( زیاد نشستن ) سوق می‌دهند در مقایسه با آن‌هایی که هر روز ورزش می‌کنند سلول‌های پیرتری دارند.

بررسی‌هایی که بر روی ۱۵۰۰ خانم  ۶۴ تا ۹۵ ساله انجام شد نشان داد که خانم‌هایی که بیشتر روز را در حال نشستن هستند و کمتر از ۴۰ دقیقه در روز فعالیت ورزشی دارند، سلول‌های‌شان ۸ سال پیرتر است. چون‌ محافظ   DNAبا افزایش سن تمایل به کوتاه شدن و ساییده شدن دارد، سلول‌ها هم شروع  به پیر شدن می‌کنند.

محققان کالیفرنیا بیان کردند که سلامت و سبک زندگی از جمله عواملی است که می‌تواند این فرآیند را افزایش دهد. حتی در سنین بالا هم مهم است که فعال باشیم و از بیش از ۱۰ ساعت نشستن در روز دوری کنیم.
 
 زیاد نشستن باعث پیر شدن سلول‌های بدن می‌شود

علت این اتفاق چیست؟

با افزایش سن رشته‌های DNA به طور طبیعی کوتاه می‌شوند. کروموزوم‌هایی که از DNA تشکیل شده‌اند و شاخه‌هایی که از عامل ژنتیک محافظت می‌کنند، در پیر شدن سلول نقش دارند. این رشته‌ها که شبیه بند‌های پلاستیکی‌اند وظیفه دارند از خراب شدن کروموزوم جلوگیری کنند.

یکی از شاخص‌های سن بیولوژیکی که همیشه با سن عددی برابر نیست طول این شاخه‌هاست. در شاخه‌های کوچک شده خطر بیماری‌های قلبی ، دیابت وسرطان افزایش می‌یابد. هر چقدر که مردم ورزش منظم‌تر داشته باشند، اثر آن در طول این شاخه‌ها ظاهر می‌شود.

فواید ورزش

خانم‌هایی که زیاد می‌نشینند و حداقل نیم ساعت در روز ورزش می‌کنند، شاخه‌های کوچک‌تری ندارند. ورزش باید از جوانی شروع شود و فعالیت فیزیکی به عنوان بخشی از زندگی روزمره ما ادامه پیدا کند حتی تا زمانی که پیر می‌شویم.

سازمان سلامت به افراد میانسال و پیر توصیه می‌کند که نشستن‌های طولانی مدت را با فعالیت‌های سبک جایگزین کنند. رفتار ساالمندان عاملی است که به عنوان یک خطر مستقل در برابر سلامت و بیماری آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

به طور کل افراد ۶۵ ساله یا سن بالاتر برای تغییر و تناسب اندام باید سعی کنند:

  •     حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متعادل مثل دوچرخه سواری یا پیاده روی در طول هفته داشته باشند.
  •     تمرینات قدرتی را دو یا چند بار در هفته با تمرکز بر روی عضلات اصلی انجام دهند. ( پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها)
  •     سالمندانی که تعادل ضعیفی دارند هم باید برای افزایش  تعادل و هماهنگی حداقل هفته‌ای ۲ بار ورزش کنند.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
بهمن پور_داخلی1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
استخدام_1
بهمن پور_داخلی3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
استخدام_3
شیرآلات زمانی_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
شیرآلات زمانی_4
بهمن پور_داخلی4
استخدام_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
بهمن پور_داخلی2
شیرآلات زمانی_2
استخدام_2
تدبیرکالا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
کیان برنا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
کیان برنا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شفا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
تدبیرکالا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
فنی آتل_فوتر