جاباما
۵۰۶۴۷۳
۱۰ نظر
۵۰۰۰
۱۰ نظر
۵۰۰۰
پ

صالحی: بیانیه دادن پرسپولیسی‌ها کار زشتی است

رئیس کمیته استیناف فوتبال گفت: هرگاه که احکام ما به سود پرسپولیسی‌ها بود، آنها سکوت کردند اما الان پشت سرهم بیانیه می‌دهند که این مسائل کار زشتی است.

خبرگزاری فارس: علیرضا صالحی در خصوص اعتراض باشگاه پرسپولیس به بخشیده شدن هواداران تیم صنعت نفت در بازی این دو تیم که روز ۱۲ فروردین برگزار شد و همچنین بیانیه‌های مختلف باشگاه پرسپولیس صبحت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:

این روزها و بعد از باخت پرسپولیس مقابل صنعت نفت، صحبت از این است که رأی کمیته استیناف در این شکست بی‌تأثیر نبوده و دوست داریم پاسخ شما را در این باره جویا شویم.

قوانین برای همه تیم‌ها یکسان است و در آیین‌نامه انضباطی هم آمده که اگر تماشاگران منتسب به یک تیم فحاشی کرده یا شعارهای نژادپرستانه و کارهای غیراخلاقی انجام دهند، برای بار اول یکصد میلیون ریال و برای دوم بازی بدون تماشاگر یا انجام بازی در زمین بی‌طرف و جریمه ۲۰۰ میلیون ریالی در نظر گرفته می‌شود.از طرف دیگر کمیته انضباطی در این سال‌ها این سیاست را پیش برده که با توجه به شدت و ضعف تخلف تماشاگران احکامی صادر کرده است. در همین رابطه برای تیم صنعت نفت آبادان به دلیل تخلفاتی که تماشاگرانش در بازی با پدیده خراسان داشتند،دو جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در نظر گرفته شد که این حکم بهمن‌ماه صادر شد و ۲۰۰ میلیون ریال جزای نقدی هم انجام شد. در آن زمان مسئولان باشگاه صنعت نفت درخواست تجدیدنظر داشتند اما هزینه آن پرداخت نشد که کمیته انضباطی در تاریخ ۲۶ اسفندماه سال ۹۵، می‌گوید که این هزینه پرداخت شده است. بند یک ماده ۴۴ آیین‌نامه انضباطی در این خصوص می‌گوید حکمی که صادر شده حتی اگر قابل تجدیدنظر باشد، قابل اجراست و به همین دلیل تماشاگران آبادانی از حضور در استادیوم برای تماشای بازی با پیکان محروم شدند.

در بازی با پرسپولیس چرا تماشاگران توانستند وارد استادیوم شوند؟

در تاریخ ۱۰ فروردین سال جاری و در آخرین ساعات وقت اداری پرونده باشگاه صنعت نفت از کمیته انضباطی به کمیته استیناف رسید و شما به من بگویید من عصر پنجشنبه چطور می‌توانستم اعضای کمیته استیناف را دورهم جمع کنم؟ آن‌هم در حالی که همه آنها در سفر و در شهرستان بودند. وقتی که پرونده به دستم رسید، فراخوانی به همکارانم دادم اما ای‌کاش این پرونده زودتر به دست ما می‌رسید تا مثل پرونده خونه به خونه و نساجی که در تاریخ ۶ فروردین به آن رسیدگی کردیم، به این پرونده هم می‌رسیدیم. اگر این پرونده زودتر به دست‌مان می‌رسید،ما به آن رسیدگی می‌کردیم و در این صورت دست تیم میهمان هم باز بود تا بتواند از تماشاگرانش برای این بازی استفاده کند. پرسپولیسی‌ها حق دارند و می‌توانستند از ۱۰ درصد تماشاگرانشان در این بازی استفاده کنند اما پرونده دیر به دستمان رسید و ما در نهایت سرعت روز شنبه همکارانمان را دورهم جمع کردیم و تشکیل جلسه دادیم که حتی عکس حکم و امضاها را هم برای آقای فتاحی تلگرام کردم تا اگر شائبه‌ای پیش آمد،اسناد آن موجود باشد. اگر می‌خواستیم بعد از تعطیلات جلسه برگزار کنیم، طبعاً بازی بدون تماشاگر برگزار می‌شود دیگر رسیدگی به این پرونده اهمیت نداشت و به درد باشگاه صنعت نفت هم نمی‌خورد.

چه شد که به این نتیجه رسیدید تا محرومیت آبادانی‌ها بخشیده شود؟

وقتی سایر پرونده‌های موجود را بررسی کردیم و مورد ارزیابی قرار دادیم، به این نتیجه رسیدیم که واقعاً این حکم سنگین است. من هیچ‌گاه نگفته‌ام که بازی فوتبال با تماشاگر باشد و حتی در مصاحبه‌ای که با رادیو انجام دادم عنوان کردم که فوتبال با تماشاگر زیباست. همکاران من در کمیته استیناف به این نتیجه رسیدند که باید یک جلسه از محرومیت نفت آبادان کسر شود و ما هم این موضوع را خیلی سریع اطلاع‌رسانی کردیم تا تدابیر لازم اندیشیده شود؛ چراکه برای تأمین امنیت بازی باید از اهواز یگان ویژه به سمت آبادان می‌رفت. پرسپولیس حق دارد که نسبت به بحث تماشاگرانش معترض باشد،‌ اما ما هم نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم و شاید اگر پرونده زودتر می‌آمد ما هم زودتر جلسه را تشکیل می‌دادیم.

باشگاه پرسپولیس در این چند روز چندین بیانیه صادر کرده است و سوالاتی خطاب به شخص شما و اعضای کمیته استیناف مطرح کرده که شاید لازم است شما به آنها پاسخ دهید.

من از شما سوال می‌پرسم، اگر پرسپولیس بازی را برنده می‌شد آیا این بیانیه‌ها و سوال‌ها مطرح می‌شد؟ هر بازی برد و باخت دارد. مثلاً تیمی که مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر شکست می‌خورد، باید بگوید که فلان و بهمان؟ بهتر است باشگاه پرسپولیس برای باخت خود دنبال علت‌های دیگر باشد و توجیه نکند. ورزشگاه آبادان ۵ هزار تماشاگر گنجایش دارد و این درحالی است که اصولاً در آبادان هوادار هیچ تیمی جز نفت به ورزشگاه نمی‌آید. حالا فرض بر این بگرییم که ۵۰۰ تماشاگر پرسپولیس هم به استادیوم می‌آمد. حضور ‌آنها چقدر می‌توانست در این بازی تأثیرگذار باشد که آقایان پرسپولیسی این همه شهر را به هم ریخته‌اند و بیانیه می‌دهند؟

پرسپولیسی‌ها در این بیانیه‌های خود آشکارا از تبعیض بین پرسپولیس و سایر تیم‌ها صحبت کرده‌اند. آیا شما این موضوع را قبول دارید؟

پرسپولیسی‌ها در جاهای دیگر که بخشیده شده‌اند را ندیده‌اند؟ آیا نمی‌خواهند پرونده‌هایی را که به سودشان رأی دادیم را ببینند؟ پرسپولیسی‌ها به دنبال توجیه باخت هستند اما بهتر است به دنبال مسائل فنی باشند، نه اینکه با طرح این سوال‌ها مثلاً بخواهند بگویند که پیگیر این مسائل شده‌اند.کمیته استیناف یک کمیته مستقل است و آرایی که می‌دهد به هیچ کسی ربط ندارد. چون حتماً رأی صادرشده در صلاحیت کمیته استیناف بوده که رأی داده و نباید به کسی پاسخ بدهیم.

پرسپولیسی‌ها در این بیانیه خود عنوان کرده‌اند که زمانی که قرار است به اعتراض آنها رسیدگی شود، کارها با کندی پیش می‌رود اما زمانی که قرار است رأیی علیه پرسپولیس صادر شود، سرعت غیرقابل وصفی به کار می‌افتد. این موضوع را می‌پذیرید؟

کسی که منفی‌باف باشد همه چیز را منفی می‌بیند و شما نمی‌توانید هیچ‌گاه برای انسانی منفی‌باف جوابی پیدا کنید. آنها باید این مسائل را از ذهن خود خارج کنند. در پرونده‌های دیگری هم این موارد وجود داشته است، به‌ طور مثال شکایت علی دایی از باشگاه پرسپولیس در کمیته استیناف است اما طاهری در یک جلسه غیررسمی به ما گفت که درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستیم و ما هم برای آنها وقت گذاشتیم، چرا آقایان اینها را نمی‌بینند؟ این پرونده روی میز ماست و برایم عجیب است که این موارد را نمی‌بینند و حالا می‌گویند تعجیل شده است، چرا پرسپولیسی‌ها هرجا که به نفعشان است سکوت می‌کنند؟ پرسپولیسی‌ها اصلاً حق اعتراض ندارند و حق اعتراض برای نفت آبادان بود که به آن هم رسیدگی شد. حالا اینکه بیانیه پشت بیانیه می‌دهند، کار زشتی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسي

      كار شما زشته خجالت بكشيد.بي عدالتي كرديد مدعي هم هستيد

    • بدون نام

      اصلا ککاری به پرسپولیس و استقلال ندارم اما لوطی گری این حرفها اراجیفی بیشتر نیست ،

    • منصور کچل خخخ

      کار زشت را کمیته استیناف انجام داده ن طاهری

    • انسان منطقی

      دست بردار آقای صالحی شما واقعا اینجوری فکر میکنید خدا بزرگ است و آگاه امیدواریم خدا همه را هدایت کند

    • long polis

      پرسپولیسیای لنگی
      شماخودتون استاد مافیاهستید
      انگ نزنید لطفا

    • فضولباشی

      حق شماست کمیته استیناف همدمثل خیلی جاهای دیگرامپراطوری مستقلی دارد واحکام دلبخواهی صادرمیرکندوهمانطورکه گفتیدبه کسی مربوط نیست

    • بدون نام

      اصلا به شما چه مربوطه بحث فنی میکنید رای سیایی دادید اینقدر توی مملکت دروغ زیاده که تولمرت یکبار هم راست بگید کسی باورر نمیکنه متاسفانه از دیتورات خدای بزرگ فقط نمازش میخونیم اصلا تماشاچیها میخواستن بیان باخت تیمشون ببینن به شما مربط نمیشه

    • مهدی خونسرخ شش آتیشه

      عجب کار زشت خود را توجیه میکنن کدوم عدالت عدالتی که پارسال با داوری نشون دادین عدالتی که دارین امسال از پرسپولیس جام میگرن خواهش میکنم از هرچی حرف میزنین از عدالت حرف نزنین عدالت مرد

    • بدون نام

      میخواهید با این کارهات خودتو مطرح کنید آقای صالحیپرسپولیس اصلا به این مواردی که شما گفتید نیازی ندارد وبا اختلاف امتیاز صدرنشین است این شمایید که نیازمند توجه ومعروف شدن هستید ودقیقه نود حکم صادر میکنید تا مورد توجه افکار عمومی قرار بگیرید..

    • فرخ

      سلام
      1:پرسپولیس فقط با این شارلاتان بازیها میتواند قهرمان شود
      2: مگه تماشاگران به پرسپولیس گل زدند پرسپولیس در این فصل در خانه حریفان که تماشاگران بیشتری بود برنده شد
      3:پرسپولیس در این فصل بیشترین سود را از داوری نصیب شده و فدراسیون فوتبال بیشترین نقش را در قهرمانی پرسپولیس داشته جای که باشگاه تراکتور را بدلیل مافیا بازی فدراسیون در شب دیدار با پرسپولیس قلع قم کرد
      این فرافکنی ها را تمام کنید شما امسال غیر فوتبالی میخواهید
      قهرمان شوید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج