۵۰۶۴۸۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حافظه ۶۴ گیگابایتی؛ استاندارد جدید سال ۲۰۱۷

اپل در بخش بزرگی از سال ۲۰۱۶ گوشی‌هایی با حافظه ۱۶ گیگابایت عرضه می‌کرد؛ اقدامی که بسیاری از کاربران را به دردسرهای جدی انداخته بود. همانطور که می‌دانید گوشی‌های این شرکت قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه را هم ندارند.

مجله دیجی کالا: اپل در بخش بزرگی از سال ۲۰۱۶ گوشی‌هایی با حافظه ۱۶ گیگابایت عرضه می‌کرد؛ اقدامی که بسیاری از کاربران را به دردسرهای جدی انداخته بود. همانطور که می‌دانید گوشی‌های این شرکت قابلیت ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه را هم ندارند.
حافظه 64 گیگابایتی؛ استاندارد جدید سال 2017

تعداد بسیاری از کسانی که آیفون ۱۶ گیگابایتی خریده‌اند از کمبود حافظه آن دل خوشی ندارند و شاید به همین دلیل هم اپل تلاش کرد این شرایط را تغییر دهد و گوشی‌هایی با حداقل حافظه بیشتر روانه بازار کند.

در حال حاضر کمترین حافظه‌‌ی یک آیفون به ۳۲ گیگابایت رسیده است اما بعید نیست که تا یک سال دیگر ۳۲ گیگابایت هم رقم بسیار ناچیزی به نظر برسد. یک نکته مهم در این میان رفتار تولیدکننده‎‌های گوشی‌های اندرویدی است. آن‌ها خیلی بی‌سر و صدا یک استاندارد جدید ایجاد کرده‌اند؛ استاندارد ۶۴ گیگابایتی. می‌شود گفت ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در شرایطی که قصد خریدن حافظه جانبی نداشته باشید بهترین و مناسب‌ترین گزینه پیش رو است. بیایید موضوع را به این شکل بررسی کنیم: یک دقیقه ویدیو ۴K به شکل متوسط معادل ۳۷۵ مگابایت از حجم گوشی‌تان را اشغال می‌کند و این یعنی یک ساعت فیلم‌برداری ۴K حدود ۲۲ گیگابایت از حافظه گوشی‌تان را می‌گیرد. خب، اگر یک سال از گوشی‌تان استفاده کنید ممکن نیست در مجموع حداقل یک ساعت فیلم داشته باشید که با این کیفیت ضبط شده باشد؟ به نظر چندان غیرمحتمل و عجیب نیست، تازه از عکس‌ها، ویدیوهایی که دانلود کرده‌اید، اپلیکیشن‌ها و باقی، حرفی به میان نیاوردیم. میبینید که حافظه ۳۲ گیگابایتی به وضوح می‌تواند در سال‌های آینده کاربران را دچار مشکل کند.

حال بسیاری از تولیدکننده‌های اندرویدی هم این موضوع را دریافته‌اند؛ اول وان‌پلاس در این مسیر حرکت کرد، حال ال‌جی هم با گوشی جدیدش ال‌جی G6، سامسونگ با گلکسی S8 و S8 پلاس، هوآوی با Mate 9 و P10. البته استثناهایی مثل گوگل پیکسل هم وجود دارند اما می‌شود گفت کلیت فضا در حال تغییر است. حال سوال اینجاست که اپل چه برنامه‌‌ای برای این تغییرات جدید دارد؟ البته که کاربران می‌توانند با پرداخت پول بیشتر آیفونی با حافظه ۱۲۸ گیگابایت بخرند اما این گزینه لزوما برای همه مخاطبان آیفون عملی و ممکن نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج