۵۰۶۵۳۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شاید معجزه جزیره تکرار شود

پس از شکست چلسی و پیروزی تاتنهام در روز شنبه، حساسیت در صدر جدول رنگ و بویی تازه گرفته و جذابیت به اوج خودش رسیده است.

خبرگزاری فارس: شنبه شب با باخت چلسی در دربی لندن مقابل کریستال پالاس و پیروزی تاتنهام مقابل برنلی، حدس و گمان‌ها در لیگ جزیره به کلی تغییر کرد. دیگر همگان خیال‌شان از بابت قهرمانی آبی‌ها راحت نبوده و از تیمی مثل تاتنهام واهمه دارند. انگار که فاصله ۱۰ تا ۷ امتیاز بیش از ۳ امتیاز است.

پس از مدت‌ها، استرس بار دیگر به استمفوردبریج منتقل شده و تمام علاقه‌مندان فوتبال، منتظر دیدار سرنوشت‌ساز چهارشنبه شب هستند.

چلسی در ورزشکاه «استمفوردبریج» میزبان منچسترسیتی است. دیدار رفت آنها با تحقیر ۳ بر یک گواردیولا در اتحاد دنبال شد و حالا مربی متفکر اسپانیایی به دنبال انتقام است. شاید بتوان گفت نتیجه این دیدار، نقطه عطف لیگ جزیره خواهد بود. چلسی با پیروزی، در آستانه قهرمانی قرار می‌گیرد ولی می‌تواند با باخت تمام معادلات را به هم می‌زند.

با توجه به تساوی سیتی مقابل آرسنال، اختلاف در بالای جدول بیش از پیش شد و اکنون تنها تاتنهام و چلسی مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند. البته با توجه به تجربه‌های گذشته، عده‌ی کثیری چلسی را قهرمان بلامنازع می‌دانند که باید به آنها گوشزد کرد: «هیچ چیز در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست»!

نگاهی به بازی‌های آینده ۲ تیم لندنی داشته باشیم:

* هفته سی‌ و یکم - چلسی میزبان سیتی / تاتنهام میهمان سوانسی

*هفته سی و دوم - چلسی میهمان بورنموث / تاتنهام میزبان واتفورد

*هفته سی و سوم - چلسی میهمان منچستریونایتد / تاتنهام بورنموث

*نیمه‌نهایی جام حذفی - چلسی میزبان تاتنهام

*هفته سی و چهارم - چلسی میزبان سواتهمپتون / تاتنهام میهمان لسترسیتی

*هفته سی و پنجم - چلسی میهمان اورتون / تاتنهام میزبان آرسنال

*هفته سی و ششم - چلسی میزبان میدلزبرو / تاتنهام میهمان وستهام

*هفته سی و هفتم - چلسی میهمان وستبرومویچ / تاتنهام میزبان منچستریونایتد

*هفته سی و هشتم - چلسی میزبان ساندرلند / تاتنهام میهمان هال‌سیتی

با نگاهی اجمالی به چگونگی بازی‌ها، می‌توان فهمید چلسی در آوریل و تاتنهام در ماه آخر لیگ دیدارهای سختی دارد. این بدین معنا بوده که پس از باخت چلسی مقابل پالاس، تداوم شکست می‌تواند ضربه سنگینی به تیم آماده کونته بزند.

چلسی در ۱۱ روز با ۳ تیم خوب بازی دارد. سیتی و یونایتد به دنبال انتقام هستند و بعید است به سادگی امتیاز به آنها بدهند. از طرفی دیگر بورنموث ماه فوق‌العاده‌ای داشته و «ادی هاو» عنوان بهترین مربی ماه مارس را نیز بدست آورده است. پس بنابراین نباید آنها را دست کم گرفت.

تاتنهام نیز، با بورنموث بازی داشته و در ۲ مسابقه دیگر مقابل تیم‌های میانه جدول روبه‌رو می‌شود. با توجه به قدرت تیم‌ها بدیهی است چلسی دیدارهای سختی نسبت به همشهری خود دارد.

نکته دیگر، دیدار حساس نیمه‌نهایی جام حذفی بین این ۲ بوده که ۲۰ روز دیگر برگزار می‌شود. جدالی که روحیه‌ای مضاعف برای ادامه راه به بازیکنان منتقل می‌کند.

اما علاوه بر ۷ امتیاز اختلاف که فاصله زیادی شمرده می‌شود، یکی از بزرگترین امتیازهایی که چلسی نسبت به تاتنهام دارد، آمادگی بالای بازیکنانش است. آبی‌ها در حال حاضر مصدومی نداشته و تمامی بازیکنان در دسترس هستند.

در طرف دیگر، تاتنهام مهره اصلی گلزنی خود یعنی «هری کین» را در اختیار نداشته و باید دید تا زمان بازگشت وی که اواخر ماه آوریل گزارش داده شده چه نتایجی بدست می‌آورد. علاوه بر این ستاره انگلیسی، «هری وینکس» و «ویکتور وانایاما» به دور از میادین بوده که پوچتینو مشکلی جدی برای ادامه خواهد داشت.

در انتها باید اشاره کرد که عده‌ای تاتنهام را فاقد شخصیت قهرمانی دانسته و تمام این معادلات را با این جمله زیر سوال می‌برند. هاتسپر از سال ۱۹۶۱ تاکنون قهرمان لیگ نشده است. آخرین باری که آنها جام را بالای سر خودشان گرفتند به جام اتحادیه سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد، یعنی بیش از ۹ سال.

باید دید آیا «مائوریتسیو پوچتینو» می‌تواند به مانند رانیری در سال گذشته ماموریت غیرممکن را ممکن کند. وی در آخرین مصاحبه خود گفت: اکنون اختلاف ۷ امتیاز شد و با ۱۰ امتیاز تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. حالا رقابت تغییر کرده و به ما بستگی دارد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج