۵۰۶۵۵۹
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

تلویزیون، قابلمه و برنامه های نوروزی

تلویزیون گویا دوست دارد در میان نامحبوب‌ها و ناجذاب‌های دنیا به تنهایی در سکوی نخست بایستد.

عصر ایران - مصطفی داننده: تلویزیون گویا دوست دارد در میان نامحبوب‌ها و ناجذاب‌های دنیا به تنهایی در سکوی نخست بایستد.
نوشتن از صداوسیما احتیاج به مقدمه ندارد. می‌شود سریع به اصل داستان رفت و از بحرانی بودن وضعیت این سازمان به ویژه در وادی تصویر و تلویزیون نوشت.
تلویزیون، قابلمه و برنامه های نوروزی

اوضاع تلویزیون ایران خوب نیست. این را می‌شود از برنامه‌های نوروزی این سازمان به خوبی مشاهده کرد. در زمان‌های نه چندان دور تلویزیون برای خانواده‌هایی که در تعطیلات نوروز در خانه می‌ماندند جای سفر را پر می‌کرد. آنهایی که تنها بودند دلخوش به سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیون در تعطیلات ۱۳ روزه بودند.

داستان اما حالا کمی فرق کرده است. تلویزیون گویا دوست دارد در میان نامحبوب‌ها و ناجذاب‌ها گوی سبقت را از رقبا ربوده به خود به تنهایی در سکوی نخست بایستد.

چند سال است که تلویزیون با آدم‌های تکراری، حرف‌های تکراری و مجری‌های تکراری در لحظه سال تحویل به تلویزیون می‌آیند. این نشان می‌دهد برنامه سازان صداوسیما هیچ ایده‌ و برنامه‌ای به جز برنامه‌های تکراری ندارند. این در حالی است که می‌توان گفت بخشی از مردم در لحظه سال تحویل منتظر اعلام نتایج یک برنامه انتخاب خواننده یک شبکه ماهواره‌ای بودند.

سریال‌های نوروزی امسال هم که بهتر است در مورد آنها حرفی نزنیم. سریال‌هایی که فقط پربازیگر بودند و بس. شبکه تهران حتی حاضر نشده بود خود سریالی را تهیه کند. آنها ضعیف ترین کار مهران مدیری در این سال‌ها به نام «شوخی کردم» که در شبکه نمایش خانگی به نمایش در آمده بود را خریداری و به مخاطب ارائه کردند.

یادمان نمی‌رود زمانی سریال‌های نوروزی خیابان‌ها را خلوت و مهمانی‌ها را تعطیل می‌کرد. البته نباید چندان تعجب کرد. وقتی رضا عطاران و یا برادران قاسم‌خانی و البته کلاه قرمزی راهی به تلویزیون ندارند نمی‌شود زیاد هم از این رسانه انتظار داشت.

امسال تا دلتان بخواهد تلویزیون مسابقه داشت. مسابقه‌هایی که بیشتر کپی بودند و به شدت ناجذاب. به طور مثال مسابقه زمانی برای خندیدن. برنامه‌ای که از روی مسابقه‌ی یک شبکه ماهواره‌ای که مردم منتظر اعلام نتایج آن در سال تحویل بودند ساخته شده بود. مسابقه‌ای با محوریت استنداب کمدی که تنها کاری که انجام نمی‌داد خنداندن مردم است. جالب اینجاست که یکی از داورهای این برنامه مهرداد ضیایی است که حداقل من به خاطر ندارم کار طنز از جنس استنداپ کمدی کرده باشد. کسی که حتی در دل مسابقه هم آدم جدی و غیر خندانی بود.

تنها اتفاق خوب نوروز ۹۶ مسابقه ادابازی خندوانه بود. آنهم ربطی به مدیران تلویزیون ندارد. استعداد رامبد جوان و شرکت کنندگان در این مسابقه باعث شده بود لحظاتی خنده بر لب‌های مردم بنشیند.

نمی‌دانم مدیران ارشد صداوسیما کی می‌خواهند بفهمند که این سازمان تبدیل به یک نهاد ناکارآمد شده است. در دنیایی که همه در حال تغییر هستند چرا این صداوسیما تغییر نمی‌کند. در تلویزیون ایران ظاهر برنامه‌ها تغییر می‌کند اما محتوای برنامه‌ها نه. مردم تشنه محتوا هستند نه شکل ظاهر.

شاید هم انتظار ما از این سازمان بالاست. شاید باید باور کنیم که بهتر است این تلویزیون با این همه کارمند به همان تبلیغات قابلمه بپردازد تا مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه.

قابلمه استیل، قابلمه مسی، قابلمه گرانیتی مهم‌تر از خنداندن مردم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تنها برنامه ای که تقریبا خوب بود,برنامه دورهمی مدیری بود,سایر برنامه های صداوسیما,اصلا خوب نبوده ونیست,متاسفم که اینهمه هزینه برای صدا وسیما انجام میشه,برنامه های بی کیفیت سیما خودبخود مردم رو هدایت میکنه به شبکه های ماهواره ای,,

    • بدون نام

      چرا مردم شبکهای جم رابااستقبال دنبال میکنن

      پاسخ ها

      • سحر

        چون صحنه دازه و عده ای تشنه صحنه هستن

    • بدون نام

      فقط ماهواره

    • بابا

      تا وقتی مدیریت دستوری و نه از روی کار آمدی داستان هم چنان ادامه دارد

    • پیمان قنواتی

      سلام
      واقعا ضعف مدیریت کل کشور رو در بر گرفته صدا و سیما هم نمونه بارز،برنامه ها ی صدا سیما جوری شده ک دیگه صفر هم زیاده بهش بدی فقط دنبال پول هستن واقعا جای تاسف داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج