۵۰۶۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

در آپارتمان تراسی زیبا داشته باشید

در دنياي امروز بيشتر مردم در آﭘﺎرتمان زندگي مي‌كنند و در اين فضا خبري از حياط اختصاصي نيست. در نتيجه همه همسايگان از يك حياط مشترك استفاده مي‌كنند٬ اما در برخي از واحدهاي آﭘﺎرتماني، فضايي به نام تراس يا بالكن هست كه متصل به فضاي آشپزخانه٬ اتاق خواب‌ها يا ﭘﺬيرايي است.

در آپارتمان تراسی زیبا داشته باشید

در آپارتمان تراسی زیبا داشته باشید

در دنياي امروز بيشتر مردم در آپارتمان زندگي مي‌كنند و در اين فضا خبري از حياط اختصاصي نيست. در نتيجه همه همسايگان از يك حياط مشترك استفاده مي‌كنند٬ اما در برخي از واحدهاي آﭘﺎرتماني، فضايي به نام تراس يا بالكن هست كه متصل به فضاي آشپزخانه٬ اتاق خواب‌ها يا ﭘﺬيرايي است. متاسفانه بيشتر مردم به خاطر كمبود فضا و مساحت منزل خود، تراس‌ها را به شكل انباري در آورده‌اند. اگر اين‌گونه فضاها در ديد و مشرف به خيابان و ساختمان‌هاي اطراف باشند٬ جلوي آن را با كارتن يا ﭘﺎرچه‌هاي رنگي مي‌ﭘﻭشانند و در آن وسايل اضافي خود را قرار مي‌دهند؛ به همين دليل تراس معناي خود را از دست مي‌دهد و به يك انباري روباز يا سرﭘﻭشيده تبديل مي‌شود. در حالي كه تراس محل استراحت يا محلي است كه از آنجا مناظر محيط را مي‌توان تماشا كرد و فضايي است كه (در صورت داشتن اندازه مناسب) براي مدتي افراد خانواده را گرد هم جمع مي‌آورد و تجربه زندگي در فضاي باز و هواي آزاد را فراهم مي‌كند. شما مي‌توانيد با افزودن انواع چراغ‌هاي زيبا٬ ميز و صندلي‌هايي متناسب با ابعاد فضا، محيط روح‌بخشي را براي افراد خانواده در اين فضا آماده كنيد.


در آپارتمان تراسی زیبا داشته باشید


اگر تراس در محلي واقع شده كه به آساني مي‌توان در آن به سر برد و از ديد همسايگان و ساختمان‌هاي اطراف به دور است، مبلماني را در آن بچينيد و كف آن را نيز با انواع مصالح ساختماني و طرح‌هاي مختلف سنگ‌فرش كنيد تا بتوانيد ساعاتي از بعدازظهر خود را در اين محيط دل‌انگيز به سر بريد. اگر هم تراس چسبيده به فضاي ﭘﺬيرايي است٬ مي‌توان براي ميهمانان از آن استفاده كرد.


در آپارتمان تراسی زیبا داشته باشید

اما زيبا مي‌شود اگر اين فضا را به شكلي بهاري در فصل بهار تزئين كرده و آن را همراه با قرارگيري گلدان‌هاي گل٬ درختان يا نصب مجسمه زينت بخشيد. در صورتي كه اين فضا كوچك است، فقط باغي كوچك بدون ميز و صندلي درست كرده و كف آن را با رنگ سبز رنگ‌آميزي كنيد يا از چمن‌هاي مصنوعي براي كف استفاده كنيد تا زمينه را بزرگ جلوه دهد. همچنين مي‌توانيد از سنگ‌ريزه‌هاي دريايي نيز براي طراحي كف كمك بگيريد و آنها را به اشكال مخلف در كف قرار دهيد. اگر هم فضاي بزرگي داريد مي‌توانيد انواع طرح‌ها و چيدمان‌ها براي كف اجرا كنيد.

تراس، ارتباط‌دهنده فضاي بيرون با داخل خانه است و براي اينكه طبيعت زيباي بهار را به داخل ساختمان راه دهيد، قسمت‌هايي از فضا را بايد براي گل‌كاري و كاشت گياهان فصلي و دائمي اختصاص دهيد و تركيبات ويژه‌اي از سنگ‌فرش و گياه را تدارك ببينيد.

در آپارتمان تراسی زیبا داشته باشید

برخي از تراس‌ها را كه مشرف به خيابان هستند و ديد دارند، مي‌توان با استفاده از ديواره‌هاي شيشه‌اي يا گياهان رونده به صورت سرﭘﻭشيده طراحي كرد. حتي در برخي از بالكن‌ها مي‌توان نرده‌هاي آهني، چوبي و فايبرگلاس نصب كرد و در ﭘﺸﺖنرده‌ها انواع گياهان زينتي و گلدان‌هاي رنگارنگ را قرار داد.

در صورتي كه تراس شما آفتابگير است، براي رشد گياهان كمك خوبي است. در اين حالت از گل‌هايي چون هميشه‌بهار، بنفشه٬ اطلسي و ﭘﺎمچال استفاده كنيد يا درختچه‌هاي آپارتماني را رشد دهيد. گل‌ها را در داخل گلدان‌هاي سفالي بگذاريد و در لبه تراس قرار دهيد و درختچه‌ها را در لابه‌لاي اين گل‌ها در داخل گلدان‌هاي مخصوص خود بچينيد. گل‌ها در كنار شاخ و برگ درختان منظره باغ را به تصوير مي‌كشند.

بهترين مكان براي رشد گياه و سبزي در قسمت بيروني آشپزخانه است. اگر تراسي در قسمت آشپزخانه داريد، در اين صورت انواع سبزي‌ها را مي‌توانيد در اين مكان رشد دهيد و براي ﭘﺨﺖ و ﭘﺰ خود استفاده كنيد.

اگر هم در قسمت اتاق خواب‌ها و فضاي نشيمن خود تراس داريد، مي‌توانيد پيشنهاد‌هاي مطرح شده را در اين فضاها نيز اجرا كنيد. در صورت واقع بودن اين فضا در قسمت ﭘﺬيرايي نيز مي‌توانيد آن را به گونه‌اي بچينيد كه گاهي اوقات از ميهمانان خود در فضاي آزاد پذيرايي كنيد.

در هر صورت داشتن تراس در منزل يك مزيت به شمار مي‌آيد، زيرا مي‌توان از آن استفاده‌هاي بهينه كرد و آن را به فضايي زيبا براي اوقات استراحت مبدل ساخت.

اگر تراس شما بزرگ باشد، مي‌توانيد از انواع ميز و صندلي‌هاي مخصوص تراس همراه با چتر آفتابي در اين محيط بهره گيريد و با نورﭘﺮدازي زيبا، شب‌ها از فضاي تراس خود لذت ببريد. بنا بر مساحت فضا، از چراغ‌هاي كوتاه ﭘﺎركي يا هالوژن‌هاي رديفي و انواع ديگر چراغ‌ها استفاده كنيد و اگر هم هيچ‌گونه تجهيزات الكتريكي در تراس شما نباشد، شمع‌ها روش مناسبي ديگري براي نورﭘﺮدازي هستند. در هر صورت چه تراسي بزرگ و چه كوچك داشته باشيد، مي‌توانيد بهار را به داخل منزل‌تان بياوريد و طبيعت زيبا را در كنار خود تجربه كنيد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج